Nekromanti Grad av rollgestaltande

Ziaxool

Veteran
Re: Hjälp till rollgestaltande

I min grupp är vi bara glada nybörjare, och har inte kommit in i det här med karaktärs tolkningar än. Jag (som råkar vara med mäst erfarna, ehum, ehum) försöker sporra de andra, med blandade resultat.
Senaste gången vi spelade så hade jag förberett massor av dokument, kartor och papper, och jag tycker nog att det höjde stämmingen rätt hyffsat faktiskt.

Lindenius

Swashbuckler
Musik för tjyven!

Här kommer ett tips på hur ni kan gestalta era rollpersoner bättre. Var och en av spelarna får ge spelledaren en eller flera låter som han/hon tycker symboliserar rollpersonen. Alltså en slags temalåt precis som till exempel Yoda eller Leia har en egen låt i Star Wars.

Svårt, men oerhört givande om det görs seriöst.

//erik. seriös - åtminstone när det kommer till musik.

Ziaxool

Veteran
Re: Musik för tjyven!

Det var ett bra tips. Är det fler goda människor med konkreta tips för hur man kan öka engangemanget för sina roller? Och tänk på att vi är unga! :gremwink:

Leguwai

Veteran

Man kan ju försöka att anpassa tal och tonläge till RPen... inte dra en massa ointelligenta skitkommentarer ifall man spelar en superintelligent magiker o.s.v. Det där med kläder och tatueringar och svärdssvingande har jag aldrig riktigt trott på... blir för mycket enligt min mening :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Här kommer ett tips på hur ni kan gestalta era rollpersoner bättre. Var och en av spelarna får ge spelledaren en eller flera låter som han/hon tycker symboliserar rollpersonen. Alltså en slags temalåt precis som till exempel Yoda eller Leia har en egen låt i Star Wars.
Problemet då är att en del skulle välja låtar i stil med "Shut your fucking face, unclefucker" eller "We like the moon", vilka iofs är kul, men blir jobbigt i längden.

Lindenius

Swashbuckler
Ohämmat kapitalistiskt svar

Problemet då är att en del skulle välja låtar i stil med "Shut your fucking face, unclefucker" eller "We like the moon", vilka iofs är kul, men blir jobbigt i längden.

That is why we köper filmmusikskivor. :gremcool:

//erik. köpte tre för 25 spänn styck häromdagen. de är med största sannorlikhet skit (vilket ni i såfall snart blir varse på FMRDB).

Troberg

Sinister eater
Re: Ohämmat kapitalistiskt svar

That is why we köper filmmusikskivor.
Iofs, Morricone har ju gjort cirka 250 skivor, så man lät inte få slut i första taget...