Re: Skärpning alla
...å andra sidan kanske man börjar sälja ännu sämre om folk får reda på att det går dåligt för företaget
Varför skulle folk göra det? Jag kan inse att man inte vill köpa en produkt som det inte kommer finnas någon hjälp, support, service till senare, men det känns inte riktigt aktuellt när man tänker på vad EON är för en slags produkt. Lika lite som man slutar köpa böcker av en cancersjuk författare, tror jag att folk kommer sluta köpa moduler från Neogames bara för att de eventuellt skulle vara i en besvärlig ekonomisk situation.
Vad gäller butikerna så tror jag att om de inser att de inte kan sälja slut på EON II Deluxe, och det riskerar att komma en ny version, så rear de först ut den gamla produkten och köper sedan in den nya - kanske i mindre mängd, men man vill inte missa en möjlighet att sälja en produkt till en marknad som man vet finns. Inte heller tror jag att tex Tradition skulle styra sitt utbud genom att titta på rollspelsföretagens finanser. Det är trots allt viktigare att köparna har pengar som de är villiga att göra av med, än att Neogames har det.
Vad gäller själva bokens möjligheter att bli såld håller jag dock med dig, jag och de flesta andra kommer inte att köpa den. Marknaden finns hos de eon-galna samlarna med för mycket pengar.