GrottrolletNaug
Swashbuckler
Spekulation på innehållet
Min upplaga av Eon2 är 316 sidor lång, och då tillkommer ett rollformulär längst bak i boken på 2 sidor.
Så i Grand luxe så kommer ju uppenbarligen regelkärnan att ingå. Så där har vi ca: 316 sidor. Jag vet inte hur mycket Neo har reviderat regelkärnan sen sist, men förhoppningsvis så får vi Eon3 eller motsvarande i Grand luxe. Det tvåsidiga rollformuläret ska bytas ut mot det fyrsidiga så där tillkommer ytterligare två sidor.
Nu har vi 316 sidor + 4 sidor = 320 sidor
Då har vi 280 sidor kvar att disponera.
Mundana är sedan ett tag tillbaka ersatt med Geografica. Således så är det inte troligt att dom sätter in Mundana i Grand luxe, däremot så är tanken med att han Mundana i Regelboken mycket god.
Därför tror jag att Grand Luxe kommer innehålla Geografica Mundana. Det är ytterligare 160 sidor.
Då har vi 316 + 4 + 160 = 480 sidor.
Då har vi 120 sidor kvar att disponera.
Kanske man kan klämma in Encyklopedia Mundana på 80 sidor. Då har vi 40 sidor kvar att disponera.
De 40 sidorna går åt till Fjärran riken som ligger på 24 sidor.
Då har vi alltså regelkärnan + Geografica + Encyklopedia + Fjärran riken
Med andra ord så är det Regelkärnan + atlasboxen.
Men vi har några få sidor kvar att disponera.
316 + 4 + 160 + 80 + 24 = 584 sidor
Det går oss 16 sidor kvar att disponera.
Dessa sexton sidor går antingen till en utökning av regelkärnan eller av något extra bonusmaterial av något slag.
En annan tanke skulle vara att dessa 16 sidor går till kartor över hela Mundana, men det känns lite overkill. Dom brukar också vara bifogade separat hur som helst.
Mumsig blir det i alla fall
/Naug, spekulerar
Min upplaga av Eon2 är 316 sidor lång, och då tillkommer ett rollformulär längst bak i boken på 2 sidor.
Så i Grand luxe så kommer ju uppenbarligen regelkärnan att ingå. Så där har vi ca: 316 sidor. Jag vet inte hur mycket Neo har reviderat regelkärnan sen sist, men förhoppningsvis så får vi Eon3 eller motsvarande i Grand luxe. Det tvåsidiga rollformuläret ska bytas ut mot det fyrsidiga så där tillkommer ytterligare två sidor.
Nu har vi 316 sidor + 4 sidor = 320 sidor
Då har vi 280 sidor kvar att disponera.
Mundana är sedan ett tag tillbaka ersatt med Geografica. Således så är det inte troligt att dom sätter in Mundana i Grand luxe, däremot så är tanken med att han Mundana i Regelboken mycket god.
Därför tror jag att Grand Luxe kommer innehålla Geografica Mundana. Det är ytterligare 160 sidor.
Då har vi 316 + 4 + 160 = 480 sidor.
Då har vi 120 sidor kvar att disponera.
Kanske man kan klämma in Encyklopedia Mundana på 80 sidor. Då har vi 40 sidor kvar att disponera.
De 40 sidorna går åt till Fjärran riken som ligger på 24 sidor.
Då har vi alltså regelkärnan + Geografica + Encyklopedia + Fjärran riken
Med andra ord så är det Regelkärnan + atlasboxen.
Men vi har några få sidor kvar att disponera.
316 + 4 + 160 + 80 + 24 = 584 sidor
Det går oss 16 sidor kvar att disponera.
Dessa sexton sidor går antingen till en utökning av regelkärnan eller av något extra bonusmaterial av något slag.
En annan tanke skulle vara att dessa 16 sidor går till kartor över hela Mundana, men det känns lite overkill. Dom brukar också vara bifogade separat hur som helst.
Mumsig blir det i alla fall
/Naug, spekulerar