Nekromanti Grottrollet,Muggas,Chrull men absolut inte Krille

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hehehe

Hmmm... jag ska skriva om det äventyret bara för dig, och inkludera Rat Catchers i det. Med byxor... till skillnad från i WFRP... :gremgrin:

Men nä, det kommer inte därifrån. Om du är snäll och jag blir full i morrn, kanske jag avslöjar det, så får du läsa alla hemliga stick i ryggen jag ägnat mig åt under falsk flagg! Chrull vet. Och Dante. Men DE FÅR INGET SÄGA! Hör ni det!

M.

Snorig

Förresten, jag måste bara säga det. Pirates of the Caribbean är ju alltså världens bästa piratfilm! Barbossa, vilket skurk! Öööhh... på tal om ingenting.

Mörker

Warrior
4 minuter i samma rum som mig så vet du svaret...
eller som ett av mina offer valde att formulera det.

"Ondska är inte ett karaktärsdrag utan en sjukdom, som hittills drabbat EN person!"

Helmgast
Jag ville ha ett nick som funkade överallt (dvs inga mellanslag eller åäö), som ingen annan hade och som var relativt lättstavat. Ett tag vill jag ha "Dendorion" efter en gammal rollperson, men efter att denne kollapsat mentalt så blev det inte lika kul längre. Jag tänkte i mitt storhetsvansinne ta "den tolfte imamen" som nick, men det var varken orginellt eller utan mellanslag. Så det blev den tionde avataren istället, avatar X. Vilket bands ihop med ett lämpligt e, varpå det slutade med "rex", alltså kung. Således ett hopkok mellan latin och hinduism.

I efterhand har jag tänkt att man kanske borde ha ett stort a i början av sitt namn, men det blir inte lika snyggt (Avatarex). Dessutom borde jag heta awatarex (eller Awatarex) på grund av att jag heter Wahnström med just dubbel-ve, men inte heller det blir särskilt snyggt.

Så avatarex duger fint.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Grottrollet,Muggas,Chrull men absolut inte Kri

tja, i början av högstadiet kallade jag mig nevyn, men det var inte så kul, så jag bytte till Netfeed, fråga mig inte varför, läste Otherland då. nu har jag dock börjat använda Ntfd istället, funkar lite bättre

dock skulle jag vilja ha ett bättre nick, ett som man skulle kunna använda i vardagligt tal också, störande, nu är man dock känd lite här och där så det är inte så kul att ändra

lite kul fakta för dem som försöker se ut som om de bryr sig: kallats av vänner osv för detta: Nettan, victor(heter det, duh), bergöö(efternamn), net, vicky(fråga inte varför) pus några till

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tog mitt nick efter min gamle rollperson Mariel Dimfrost (ja, Mariel kan vara ett mansnamn också). Hur han fick sitt namn är en annan sak, men jag tror att jag helt enkelt bara kom på det utan någon särskild anledning. Jag brukar använda Dimfrost på nätet när jag vill vara anonym, och när jag reggade mig på wrnu hade jag ingen aning om att jag skulle komma att engagera mig så mycket som jag gör nu. :gremsmile: I dagsläget hade jag antagligen valt Landgraf istället, eftersom mitt efternamn är tillräckligt ovanligt och jag brukar använda det som nick i andra sammanhang. Men jag trivs med Dimfrost nu, och skulle inte ändra även om det var enkelt.

/Dimfrost

Morgoth

Swashbuckler
This has been done before.

Men oroa dig inte, jag har inget emot reprisaler.

Alla vet ju vem Morgoth är. Jo. Jag vet nog allt hur skraja ni blev när jag klev in här. Ni förstod att jag var ett litet frö av ondska som höll på att svälja hela forumet i min enorma kännedom om saker och tings föreligganden. Ni var tvugna att blidka mig för att jag inte skulle svepa in hela forumet i en slöja av kaxig fjortisondska!

Nåja, Morgoth är ju ett lustigt namn. Se bara vad man kan göra med det - mår gott, margott, moor-goth, osv... det är ju helt fantastiskt vilka möjligheter man får. Eller ja. Jag har försökt ändra, men Gardener svarar ju inte. :gremfrown:

Det var nog kalcidis eller Rising som kallade mig för Mogge förstå gången, det känns mer som "jag" än Morgoth. Och MelanCool har jag börjat kalla mig på MSN och IRC sedan förra sommaren, typ, det kommer av melancholy och är liksom melankoliskt coolt. Jag kände mig melankoliskt cool på den tiden, believe you me. Slaven har jag kallat mig ibland också, jag har rutenskt/tatariskt blod och tvingas jobba i tvättstugan varannan vecka. ;_;

Förövrigt är "Mogz" en självklar Rising-kreation, och "Moggadisho" en kalcidis-grej.

Morgoth

Quan'talis

Swashbuckler
Enkelt

<blockquote><font class="small">Citat Nightowl:</font><hr />
Jag äger ca 300 ugglor, och en stor del av mina kläder, smycken och hushållsattiraljer är dekorerade av dem. [/quote]

Han håller dem sysselsatta med att dekorera kläder, smycken och hushållsattiraljer, ju. De arbetar för sitt uppehälle som alla andra.

JPS

Muggas

Hero
Fredrik (Fritte), Mats (Smuts), Morgan (Muggas)...

Tja, jag kallades alltid för Muggas av mitt gamla spelgäng. Det började med att jag kallade vår första spelledare Fredrik för Fritte- det blev sedan Frutte. För att hämnas började han kalla mig för Muggas. Alla i vårt första spelgäng hade ett eller flera speciella namn som användes mest i samband med rollspel (ett slags rollspelare-alter-egon). Inga av mina andra vänner (förutom forumit-vänner) känner egentligen till namnet Muggas, jag brukar för det mesta kallas för mogge.

Muggas

Hero
Re: Feuflux är mitt namn [OT]

Här är några övriga förslag:

Fluxix, The Fluxter, Herr Flux, Fluxeliflax...

...bara för att jäklas... :gremgrin:

Netfeed

Swashbuckler
just det ja

netfeed är tydligen också ett nätverksföretag...

//Netfeed, som fick reda på detta för ett par årsedan

Rickard

Urverk speldesign
Mitt användarnamn är pronomet "Han" (alltså med kort 'a', uttalas "hann").. Japp, japp.. Så lam är jag.. Det har med andra ord inget att göra med varken dynasti eller en viss Solo (även om jag har anknytit till det via signaturer, liksom "japanska" Hansan)..

Anledningen varför jag valde namnet är enkelt.. När jag skulle skapa mitt konto och välja namn så tänkte jag först ta en gammal karaktärs namn.. Men när jag funderade lite så hade säkert rätt många redan så särskilt orginellt var det inte.. Då kom jag att tänka på när jag och min bror spelade datorspel mot varandra i "hotseat" (samma dator, byter plats när det är ens tur) när vi var yngre och hade spelarnamnen "Jag" och "Du".. Det blev lite roligt när vi skulle byta plats när vi sade "Det är du"... "Näe, det är 'Jag'" och så vidare.. Ja... eeehh.. Man ska säkert vara där för att det ska vara kul.. :gremwink: Det blev i alla fall en del avsiktliga missförstånd..

Jag funderade på först att ta "Jag", men det blir så egocentriskt (det hade visserligen varit roligt att få höra "Jaha, Du är 'Jag'", när jag väl mötte en forumit IRL)... Jag funderade vidare på "Du", men jag är inte du för dig då vi inte känner varandra.. Så det blev det mindre personliga tilltalet "Han".. Då fick jag även in vilket kön jag tillhörde..

Nåja.. Det är min tråkiga historia som jag tydligen inte kan göra kort.. För att se fler användare så sök på på en tråd som heter "namn" och som Herr Nils har startat..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det är lite småroligt att användaren "Jag" är neogamare medan Han är DoD:are

PS. Min signaturen kom till mest av slump när jag skrev första inlägget DS.

Helmgast
avat-aa-rex

Under senaste forumsträffen hörde jag mitt namn uttalas fel. Det långa 'a:t' skall vara det tredje (avataarex). Inte det andra [color:\\"red\\"] (avaatarex) [/color], en felsägning som jag tror Foggmock gjorde sig skyldig till. Dock inte helt säker på att det var just han.

Så, nu vet ni det när ni ska träffa mig IRL. :)

Rickard

Urverk speldesign
Re: avat-aa-rex

"Så, nu vet ni det när ni ska träffa mig IRL. :)"
Ni kan även läsa på hans t-shirt vem han är innan ni frågar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gjorde en liten tabbe (och som tittar på folks ansikten, inte tröjor)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Gather around children...

...a story I will tell about a brave young indian, his name was Galne Kjell.

En gång i gymnasiet blev jag kallad för walium och eftersom jag tyckte att det var ett rätt lustigt namn så blev det mitt officiella internetalias. Så enkelt och föga spännande var det. :gremcool: