G
Guest
Guest
Har just reformerat mitt regelsystem en aning och lagt till en hel drös med nya grundegenskaper. Använde min egen vridna logik för att pyssla fram 6 nya.
Nu är frågan: behövs dom överhuvudtaget? Behövs det fler?
Här kommer allihopa med en liten beskrivning (där det behövs).
Styrka (ingen beskrivning).
Kondition - Hur länge man orkar med fysisk ansträngning (används vid löpning o.s.v.)
Skadetålighet - Hur mycket stryk man tål.
Motståndskraft - Hur resistent man är mot sjukdomar.
Snabbhet - Hur snabbt man springer, hur snabbt man drar sin pistol o.s.v.
Smidighet - Hur duktig man är på att klättra, hoppa, göra volter o.s.v.
Syn - Hur bra man ser, inte bara hut långt man ser utan även hur duktig man är på att lägga märke till smådetaljer (det finstilta i ett kontrakt, skurkarmen som rör sig mot ett hölster o.s.v.)
Hörsel - Som syn fast med öronen (hoppas ni förstår).
Utseende - Lite tveksam till den här, helt enkelt hur fysiskt attraktiv man är i sin hemkultur.
Utstrålning - Hur karismatisk man är, används som komplement till utseende (eller tvärtom).
Logik - Logiskt tänkande, används vid inlärning, pyssel och annat.
Empati - Att förstå sig på andra människor, används när man förhör någon, när någon ljuger för en o.s.v.
Bildning - Bokkunskapsvärde...
Gå gärna in på min hemsida om ni vill kommentera spelvärlden, www.angelfire.com/clone/doktorn
Nu är frågan: behövs dom överhuvudtaget? Behövs det fler?
Här kommer allihopa med en liten beskrivning (där det behövs).
Styrka (ingen beskrivning).
Kondition - Hur länge man orkar med fysisk ansträngning (används vid löpning o.s.v.)
Skadetålighet - Hur mycket stryk man tål.
Motståndskraft - Hur resistent man är mot sjukdomar.
Snabbhet - Hur snabbt man springer, hur snabbt man drar sin pistol o.s.v.
Smidighet - Hur duktig man är på att klättra, hoppa, göra volter o.s.v.
Syn - Hur bra man ser, inte bara hut långt man ser utan även hur duktig man är på att lägga märke till smådetaljer (det finstilta i ett kontrakt, skurkarmen som rör sig mot ett hölster o.s.v.)
Hörsel - Som syn fast med öronen (hoppas ni förstår).
Utseende - Lite tveksam till den här, helt enkelt hur fysiskt attraktiv man är i sin hemkultur.
Utstrålning - Hur karismatisk man är, används som komplement till utseende (eller tvärtom).
Logik - Logiskt tänkande, används vid inlärning, pyssel och annat.
Empati - Att förstå sig på andra människor, används när man förhör någon, när någon ljuger för en o.s.v.
Bildning - Bokkunskapsvärde...
Gå gärna in på min hemsida om ni vill kommentera spelvärlden, www.angelfire.com/clone/doktorn