Nekromanti Grundskada.

Vindhand

Myrmidon
Re: Nin-po.

Ninjiutsu heter väl Nin-po egentligen? Min flickvän går i Nin-po (jag är för övrigt helt övertygad att skulle jag fajtas mot henne skulle jag åka på så mycket däng att jag inte skulle kunna sitta stå eller ligga på flera veckor).

Det tror jag nog... Det lilla jag sett av vad det nu heter har verkat vara rätt rimligt i mina obildade ögon... det är hypen bakom jag inte köper... (typ att Hatsumi (upphovsmannen) skulle vara överhuvud över sju av de tretton ninjaklanerna o.s.v...).

Vindhand

Myrmidon
Re: Spelbalans...

Vad jag menar med det där är att man måste kunna göra en mycket dödlig krigare utan att han är enormt stor och stark.

Det är väl vad man skulle uppnå om man nu gjorde skadan beroende av skickligheten hos anfallaren eller något liknande?

Undrar om man inte skulle kunna göra så att man bara beräknade grundskadan från färdighetsvärdet snarare än någon kombo av stats... jag är för kass på eons regler för att se några problem med detta... någon?

Orchson

Veteran
Re: Spelbalans...

Ja, det kan bli konstigt.

Rent realistiskt också.
För, två personer, med exakt samma färdighetsvärde klipper till var sin motståndare. De träffar exakt lika bra.
Den som är starkast då, gör väl rimligtvis mest skada. Han har mer fart, och sannolikt mer tyngd bakom.

"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."

Big Marco

Läskig
Re: Överpenetration

Det gör det, också - hög FC ger mer i skadeverkan.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Skelander

Veteran
Bujinkan Budo Taijutsu

...heter det. Kolla på www.bujinkan.nu som är den officiella hemsidan i sverige.

Bujinkan är sammansatt av 9 stycker olika "kampskolor" (varav några är sk. "ninja-skolor") som tillsammans innehåller en stoooor :gremsmile: mängd tekniker.

(och eftersom alla berättar vilka kampsporter de tränar: jag tränar ju-jutsu (svart bälte), aikido och Bujikan Budo Taijutsu... norrlandstrea i judo -95... brottning i USA... usch va jag skryter ;)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy