Lyllos dig. Apropå rollspel har jag fått... intressanta reaktioner då och då. Till de jag känner bättre förklarar jag lite mer, men annars försöker jag lägga upp det på ett enkelt sätt. Anpassa meddelandet efter mottagaren, som de säger?krank said:Alltså... Jag antar att jag ska vara tacksam över att jag tydligen saknar både umgänge och kollegor som har den inställningen? Jag har ett par släktingar som tycker att det är lite konstigt att jag fortfarande "leker" men väl har accepterat det efter att jag fick jobb och så. Men annars...Feuflux said:för de som förundras över att en vuxen människa håller på med spel
Fan, lärare är ju liksom en hög kufar och nördar allihop, om än på sina knepiga områden, så jag antar att det är det det beror på, att jag aldrig riktigt känt mig dömd för mitt rollspelande eller brädspelande.
Rollspel är inte någon super GP för min del (det finns andra saker jag skäms mer över, dock varierar det på sammanhang). Frågar någon mer specifikt om jag spelar rollspel svarar jag självklart ja. Sedan verkar vissa människor (icke-rollspelare) som jag känner tycka att bordsrollspel är mer okej än lajv. I överlag känner jag inte så mycket guilt över att spela rollspel, förutom ibland att det skulle gå ut över plugget...