Nekromanti Guilty pleasures?

Sia

Veteran
krank said:
Feuflux said:
för de som förundras över att en vuxen människa håller på med spel
Alltså... Jag antar att jag ska vara tacksam över att jag tydligen saknar både umgänge och kollegor som har den inställningen? Jag har ett par släktingar som tycker att det är lite konstigt att jag fortfarande "leker" men väl har accepterat det efter att jag fick jobb och så. Men annars...

Fan, lärare är ju liksom en hög kufar och nördar allihop, om än på sina knepiga områden, så jag antar att det är det det beror på, att jag aldrig riktigt känt mig dömd för mitt rollspelande eller brädspelande.
Lyllos dig. Apropå rollspel har jag fått... intressanta reaktioner då och då. Till de jag känner bättre förklarar jag lite mer, men annars försöker jag lägga upp det på ett enkelt sätt. Anpassa meddelandet efter mottagaren, som de säger?

Rollspel är inte någon super GP för min del (det finns andra saker jag skäms mer över, dock varierar det på sammanhang). Frågar någon mer specifikt om jag spelar rollspel svarar jag självklart ja. Sedan verkar vissa människor (icke-rollspelare) som jag känner tycka att bordsrollspel är mer okej än lajv. I överlag känner jag inte så mycket guilt över att spela rollspel, förutom ibland att det skulle gå ut över plugget...

Arfert

Facit
Det är som Pussycat Dolls på kinesiska. Jag måste älska det!
Girl's Generation är från Sydkorea. Fast de kanske sjunger på kinesiska ibland, så långt sträcker sig inte mina kunskaper.

Ymir

Liten kantbaron
nej, inte vad jag vet; i Kina spelas de alltid på koreanska. Däremot gör de ofta versioner av sina låtar där de sjunger på japanska, eftersom det dels är lätt för koreaner och dels är en nyckelmarknad för koreansk tjejpop. Intressant nog gör de även -helt nya videos- för den japanska marknaden, då demografin på den marknaden ser helt annorlunda ut. Videon jag länkade till är en sådan, då det kändes marginellt mindre pinsamt än att länka till deras koreanska videos eftersom de japanska faktiskt är mindre objektifierande. Det hela är ganska intressant faktiskt, förklaras här om någon är intresserad, komplett med en side-by-side jämförelse av den koreanska och japanska versionen av videon jag länkade.

slanfan

Hero
Efter att i kväll ha sett att DET är tillbaka på TV så måste jag ju uppdatera! Paradise Hotel är ett enormt GP för mig.

Och Kent, för f*n!
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fWxUr_vDwwE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/fWxUr_vDwwE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Zorbeltuss

Hero
Efter lite eftertänkande, Josei anime, jag är väl ganska öppen med det, men jag måste endå försvara det varje gång någon vet vad det är.

/Luna Lovegood

Cybot

Mest spelbar
Tony.M.Meijer said:
Min guilty pleasure är musikaler.
Hur allvarligt?

Wizard of Oz?
West Side Story?
Hair?
Phantom of the Opera?
Cats?
Jerry Springer: The Opera?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Cybot said:
Tony.M.Meijer said:
Min guilty pleasure är musikaler.
Hur allvarligt?

Wizard of Oz?
West Side Story?
Hair?
Phantom of the Opera?
Cats?
Jerry Springer: The Opera?
Senaste gången jag var i London så såg jag både Cats och Phantom of the Opera, som ett par exempel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Luna Lovegood said:
Efter lite eftertänkande, Josei anime, jag är väl ganska öppen med det, men jag måste endå försvara det varje gång någon vet vad det är.

/Luna Lovegood
Några tips till den nyfikne?

Robban

Hero
Du, jag och resten av Japan och världen då. Den är superpopulär. Nåt annat? (Jag är mest nyfiken om du sett nåt som inte jag kollat på, faktiskt. Det kommer så mycket varje säsong att det är svårt att hänga med.)

Cybot

Mest spelbar
Robban said:
Du, jag och resten av Japan och världen då. Den är superpopulär. Nåt annat? (Jag är mest nyfiken om du sett nåt som inte jag kollat på, faktiskt. Det kommer så mycket varje säsong att det är svårt att hänga med.)
Jag är inte så inne på Josei så de enda jag känner till är den tidigare nämnda Nodame Cantabile och Honey&Clover

Zorbeltuss

Hero
Nana, Red Garden, Paradise Kiss, Usagi drop, Kids on the Slope och Ebichu the Housekeeping Hamster är alla väldigt bra på sina sätt, Nana, Paradise Kiss, Usagi Drop och Kids on the Slope är renodlad drama, Red Garden är Drama/Skräck/Thriller och Ebichu the Housekeeping Hamster är lite vuxnare slapstick än vad man brukar få serverat.

Paradise Kiss ligger närmst den yngre målgruppen, men är inte lika idealiserad, Ebichu och Usagi Drop ligger på en målgrupp på 25+.

/Luna Lovegood

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Luna Lovegood said:
Nana, Red Garden, Paradise Kiss, Usagi drop, Kids on the Slope och Ebichu the Housekeeping Hamster är alla väldigt bra på sina sätt, Nana, Paradise Kiss, Usagi Drop och Kids on the Slope är renodlad drama, Red Garden är Drama/Skräck/Thriller och Ebichu the Housekeeping Hamster är lite vuxnare slapstick än vad man brukar få serverat.

Paradise Kiss ligger närmst den yngre målgruppen, men är inte lika idealiserad, Ebichu och Usagi Drop ligger på en målgrupp på 25+.

/Luna Lovegood
Vad roligt att se några titlar jag uppskattat. Paradise Kiss och Oruchuban Ebichu är välbekanta. Ska spana in de övriga! :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Senap och ge försäljare på käften (verbalt) är två guilty pleasures som jag har funderat ihop nu efter några dars grubblerier.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Räknas radiopop av 80-talstyp som GP?

Ungar tycker i alla fall att pappas musiksmak är stenålder.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MQMNG86Tlvg"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/MQMNG86Tlvg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1y3TKv7Chk4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/1y3TKv7Chk4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>