Nekromanti Häxorna tjänar bra nu för tiden

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Min ansökan

Jag funderar på att söka jobbet med följande ansökningsbrev:

Hej, jag heter Tobias och jag är synsk. Jag ser i framtiden att jag inte kommer att få det här jobbet.

/tobias, kan i alla fall stava till "ockulta"

Arfert

Facit
Läste i den utmärkta reportageboken "Porr - en bästsäljande historia" av Mattias Andersson att det är ofta samma tjejer som sitter och säljer telefonsex OCH spådomar på tarot/häxlinjer och liknade... och att det ofta är samma telefontjänst-företag som äger de olika linjerna.

En tjej berättade att ibland är det svårt att slå om att ena minuten vara en "kåt slampa" när hon pratade med en kille på sex-linjen för att nästa vara "vis häxa" med samtal med någon sökande kvinna... och att hon var rädd att glömma bort sig och svara fel.. ;-)

Johan K

Gammal & dryg
Å´fasen..
kan man jobba som det nu åxå, ibland nlir man bara förvånad över vad det finnes för jobb. Tro nog inte att jag skulle passa att jobba som häca...

Feuflux

omjonasson.se
Re: Porr

en linje där man får ringa kåta häxor!

- Jag ser här i min kristallkula att du tar av dig dina byxor.
- Va? Nej det gör jag inte!
- Och nu tar jag av mig min tröja.
- Alltså... jag ville bara veta nästa veckas lottorad...

För övrigt så skulle Rickard bli en asbra spådam. Han kan använda spåkortleken från magiboxen. :gremlaugh:

Nightowl

Champion

Får man tro Allan Stubin och Chicken Jack så blir ju vi rollspelare ena sjutusan till svartkonstnärer. Synd att de inte behöver svart magi, då kunde man ju tagit jobbet...

-Jag skulle vilja förbanna min ex-make och hans efterkommande till sju generationer...
-Skriv på här.

Erik

Organ

Out of time, out of mind

-Jag skulle vilja förbanna min ex-make och hans efterkommande till sju generationer...
-Skriv på här.
Eller snarare:

-Slå en T100. :gremgrin:

/Anders

Krille

Super Moderator
Nattens Väktare

-Skriv på här.
...hmm. Det låter som att du borde se Nattens Väktare. Den börjar typ sådär.

Organ

Out of time, out of mind
Absolut inte!

Vi tar inget ansvar för offrets lyckade motståndsslag!
Om jag hade arbetat som porrhäxa och kastat förbannelser per telefon hade jag använt BRP-systemet, vilket hade det gjort självklart att det är den som lägger förbannelsen som ska lyckas med sitt färdighetsslag, och inte, som hade varit fallet med D20-systemet, offret som ska klara en save.

/Anders

Nightowl

Champion
Re: Absolut inte!

Om jag hade arbetat som porrhäxa och kastat förbannelser per telefon hade jag använt BRP-systemet, vilket hade det gjort självklart att det är den som lägger förbannelsen som ska lyckas med sitt färdighetsslag, och inte, som hade varit fallet med D20-systemet, offret som ska klara en save.
PSY mot PSY. Jag är ganska säker på att porrhäxeförbannelser inte är Fysisk manifestation.

Erik

Korpen

Hero

PSY mot PSY. Jag är ganska säker på att porrhäxeförbannelser inte är Fysisk manifestation.

Erik
...Fast så mkt mer skrämmande om den vore en fysik manifestation...

Erik

Dewil

Skrivbordsgeneral

Ska PSY-ökningen vid lyckat motståndsslag räknas som skattepliktig löneförmån?

Dewil

Nightowl

Champion
För häxan: självklart!

Å andra sidan bör spenderingen av permanenta PSY-poäng kunna avskrivas som utgifter för inkomsternas förvärvande - och sdåabt är dyrt, att få sådana besvärjelser utförda.

För ex-maken: nej, men hans försäkringspremie sjunker med högre PSY.

Erik

Big Marco

Läskig

Du får titta på "The Erotic Blair Witch Project"...

(en god vän till mig har nummer 1 och 2...)