chrull;n64472 said:Lite tangent som jag bara vill flika in och jag hoppas jag inte råkar spåra ur tråden:
Initialt låter det väldigt mycket som magin i Carcosa är tänkt att användas. Och hur spells i DCC hittas (inte funkar, men hittas). Båda fallen tycker jag är Bra Skit(TM) så jag vill också höra mer!![]()
Eksem;n64486 said:Jag väntar med spänning på Carcosa-exempel...![]()
DeBracy;n64489 said:Får man skriva såna offentligt?
Arfert;n64494 said:DeBracy, sno till din magibok!
gorillotaur;n64477 said:Ett konkret exempel från Riots nya online-Götter är ritualen Hypnotiskt sömn som kräver:
"De influxu planetarum in corpus humanum författad av Franz Anton Mesmer från 1746 (i vår värld 1766). Avhandlingen finns på universitetet i Wien, men åtminstone ett par kopior har letat sig till Paris."
Eller för att skapa en homunculus:
"Avföring från en tjur. En död kropp. En glasbehållare stor som ett badkar. Effekten och energin från en blixt från himmelen som leds genom en maskin som går under benämningen Homunculus Ex Machina och som finns beskriven i ritningen med samma namn av Leonardo Da Vinci. Boken Visions of Zosimos alternativt texter från Kitab al-Fihrist."
Bara att skaffa en glasbehållare stor som ett badkar är nog inte det lättaste i en 1700-talssetting.
Bra skit indeed! Man blir pepp på att spela bara av att läsa ritualerna.