Möller
Hubert Hortlax
Jag har faktiskt listat mina tänkta conditions lite längre upp i tråden =) Men jag kan gärna göra det igen och i lite mer detalj. Detta är såklart bara ett utkast och kan förändras plötsligt och rejält.Stolp said:Att hitta på olika skills för att bli av med conditions borde ju gå om man slog några kloka huvuden ihop.. Mechanic känns ju solklar, sen borde man kanske ha några skills för t ex data- respektive vapensystem? Sådana här skills kanske är lättare att mecka ihop efter att man vet vad det finns för conditions?
Worn innebär att mechan helt enkelt inte längre är i tip-top form. Rätt enkelt att bli av med och inte så hindrande; typ -1 på disposition (motsvarar ung. Hungry&Thirsty)
Overheated bör kanske byta namn för det innebär mer att kylsystemen är skadade. Detta ger mindre energi till mechan, ger minus vid ansträngande handlingar (typ navigera en het öken) och kan eventuellt slå ut vissa system (typ laser).
Low on ammo är jag inte säker på ska finnas, men om den gör det innebär den att Missiler inte funkar. Fixas med Resources eller med en Hantverks-skill.
Damaged är riktigt illa, ger -1 på allt tror jag. Svårt att fixa. (motsvarar ung. Injured och Sick)
Disabled är taget från Torchbearer där man kan vara Dead (men återupplivas).
Jag funderar också möjligheten att kunna slå ut specifika system med conditions, men jag vet inte hur smart det är.