Nekromanti Hagalenskap

Krille

Super Moderator
Jag vill ha!

<ul type="square">[*]X-Box 360 med massa lull-lull.
[*]Två GeForce 7900-grafikkort så att jag kan köra SLI.
[*]Nya bakhögtalare och subwoofer till hemmabion.
[*]En massa mer plastmodeller från Macross Zero.
[*]Mer vägg att ha bokhyllor på.
[*]En Billy-hylla med toppkonsoll, bokfaner på båda. Och en extra toppkonsoll för smakens skull.
[*]Nya tapeter i hall och sovrum.
[*]Samurajsvärd och samurajpilbåge.
[*]Femhundra kazooer med Rävsvanslogga på.[/list]

Allt sånt där mjukisbjäfs som flickvänner, kärlek och fred på jorden skiter jag högaktningsfullt i! Just nu är jag en materialistisk hagalen jävel som vill ha allt det där som nästan men inte riktigt ligger innanför de ekonomiska ramarna.

Så, vad vill ni ha om ni är materialistiska hagalna jävlar som vill ha allt det där som nästan men inte riktigt ligger innanför era ekonomiska ramar?

Rising

Vila i frid
Jag är faktiskt extremt omaterialistisk för tillfället. Jag vill bara ha lugn och ro. Jag är rena rama buddha, eller något.

Men okej:

Jag vill ha Morriseys och Belle & Sebastians senaste plattor.
Jag vill ha en Arcane Ballista, en Marut, en Inspired Marshal, en massa Githzerai Monk, och kanske en Orc Wardrummer.
Jag vill ha exakt alla porrfilmer med Teagan Priesley, Cytherea, Fallon och Kinzie Kenner, samt alla filmer med Eva Angelina innan hennes bröstförstoring.
Jag vill ha Nobilis.
Jag vill ha alla nummer av Naruto.
Jag vill ha alla Sandman-seriealbum.
Jag vill ha Acme Novelty Library-böckerna.
Jag vill ha Niel Gaimans bok Anansi Boys.
Jag vill ha ett par nya skor.
Jag vill ha en städad lägenhet.

Annars är allt lugnt.

Grendel

Warrior
Två GeForce 7900-grafikkort så att jag kan köra SLI.
Jag skulle nöja mig med ett sånt just nu. Brände upp mitt bra kort i ren dumhet, så nu sitter jag med ett Geforce 3 jag fick från en kompis som en sorts katastrof-stöd.

Annars vill jag ha:
Körkort.
Tandvård (har nog minst ett hål som borde kollas till).
Symaskin.
Ny klädsel till mina fåtöljer, helst i skinn.
Bokhyllor till alla mina böcker. Tänkte mig två stycken 'Tunhem', men de verkar vara utgående ur IKEA-sortimentet. *h-lvetes*
Nya tapeter i mitt sovrum.

Mina pengar har de senaste månaderna gått till lägenheten i form av kuddar, gardiner, ny matta, tavlor, krukväxter etc. Allt för trivseln (och för att åtminstone ha en liten chans i helvetet om jag bjuder hem nån vacker dam nån gång). :gremgrin:

Dessutom vill jag ha sommar och sol. Nu snöar det ute igen. :gremmad:

PAX

Jordisk Äventyrare
Listan:

Ny AV-reciever. Grannarna har inte blivit störda tillräckligt...

Ny bil. Den jag har börjar bli gammal och det märks. Gnissel här och där. Var och testkörde Volvo S60 förra helgen så jag kan medge att ett byte lär ske inom rimlig tid. Och när man har börjat testköra andra bilar så finns ingen återvändo...

Laptop. Trots att jag köpte ny stationär dator för cirka fem månader sen så funderar jag på detta inköp.

Digital Systemkamera. Nikon D2 ser fin ut. Skulle passa mig perfekt. Men jag får troligtvis nöja mig med en D70 eller motsvarande

Mobiltelefon. Jag har redan bestämt mig för Sony Ericssons W810 till 95%. Men kanske jag ändå håller kvar vid Nokia.

Billy bokhyllor här med. Vi behöver 4st 80x106 plus hörnhylla i björk. Kan sälja av 1st 80x106 och 1st 80x202 i körsbär.

Mycket elektronik som synes...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mitt gift är böcker och rollspel. Kanske inte så dyra styck men om man köper på sig några stycken så blir det snart nog stora summor för en fattig student. Böckerna medför även andra utgifter i form av bokhyllor, min Billy ifrån förra sommaren är i praktiken redan full och olika små staplar har åter börjat byggas upp. I övrigt så har jag annars ganska så god kontroll över mitt begär.

Foggmock

Myrmidon
Materiella prylar jag har craving för just nu:

1. Pengar så att jag kan hantera alla andra immateriella kostnader jag har
2. Ett par nya bromsar bak till bilen (de var tydligen helt icke-fungerande vid besiktningen)
3. Installation av bromsarna
4. Mer Drakar och Demoner-blyertsorginal av Peter Bergting
5. Göborg: Encyklopedistens klagan
6. De nya modulerna till Warcraft-rollspelet
7. Fireflyrollspelet
8. Ett warband till Confrontation, färdigmålat och klart
9. Mer vägg att ha hylla, planscher och Peter Bergting-orginal på
10. Mer hyllor - jag har typ en hyllmeter hylla och fyra-fem hyllmeter material
11. En ny digitalkamera (om nu pengar inte spelar någon roll så skulle jag vilja ha en digital systemkamera och ta upp mitt högst lurkande fotointresse) och en såndär bra batteriladdare som alltid sitter i väggen.

Vad anbelagnar immateriella saker...

1. En söt, trevlig flickvän som man kan avla av sig med
2. Ett stabilt, välbetalt, trevligt jobb
3. Utsedd till världens härskare

Big Marco

Läskig
Okay, hmm.

* En ny laptop, en TravelMate 8204WFMi hägrar.
* Ett hus, under fyra miljoner och inom tre mil från GBG:s centrum. Huset skall ha ett dedikerat spelrum med plats för rollspel, brädspel och tabletop. Dessutom ett biorum med plats för 8 personer. Det skall ha luftkonditionering i alla rum, en jacuzzi, tvåbilsgarage. Dessutom skall alla köksbänkar och liknande vara förhöjda (jag är 197cm och min fästmö är 180cm). Hon vill också att det skall finnas ett torn i huset.
* En RealDoll.
* Glock 19 (fast först måste jag ta licensen)
* Ny BMW, en M6 vore inte fy skam. Men jag har lovat mig själv att hus kommer före bil den här gången.
* Ett vattenkyltorn till fästmöns dator - det blev hur bra som helst med det jag satte in i min egen, inte ett ljud någonstans.
* Öka DVD-samlingen så jag äntligen spräcker 1000-skivorsvallen.
* Fler whiskys

Lambi

Swordsman
Jag fick just en ny telefon och en laptop då jag började jobba, så på den fronten är det rätt lugnt.

Aja, utan inbördes ordning allt jag kommer på rakt av:
<ul type="square">
[*] Fred på jorden genom att köpa upp alla världens atomvapen och hota att blåsa av dom på första jävel som jiddrar.
[*] En lägenhet. 18 kvadrat är litet, speciellt om man mestadels är två där (3 med mitt alter-ego)
[*] Fler DDM-figurer skadar aldrig även om jag nu kan bygga riktigt tuffa warbands i alla fraktioner. War of the Dragon Queen välkomnas mycket, men ikonerna kan jag nog vara utan (Svarta draken = aptuff, Röda draken = wtf?). Large Red Dragon, Large Silver Dragon (som numera är mer tuff än bra), Helmed Horror och en Orc Champion kanske.
[*] En inhyrd ninja-spanking-assassin-wannabe att bussa på en flicka som gjorde en pojke jag känner väldigt, väldigt ledsen. Kanske hyr in Sverker Olofsson att prata ut med henne. Det kan ingen stå upp emot. Hon kommer gråta av förtvivlan i flera veckor, och det bjuder jag på.
[*] Bil. Bil är trevligt. SL suger blaffa på nätterna (det är ju oftast då man flänger runt). Ingen speciell bil, utan bara en fungerande bil som man slipper meka med stup i kvarten. Den ska helst gå på luft också, så man slipper dra ett nackskott på plånboken varje gång man drar förbi Statoil.
[*] Fler Exalted-böcker, men dom vill ha inte kommit ut ännu (bra önskan istheshit)
[*] DVD-spelare. Måste ju kunna slappa framför filmer och meningslösa serier
[*] TV. Jag kan inte lira gamla NTSC(eller vad det nu heter - 60Hz)-spel på min nuvarande stenålders-TV. Min gamla playstation med favoriter som FF Tactics sitter bara och samlar damm. :gremmad:
[*] Träningskläder - jag är helt enkelt inte tillräckligt hipp när jag drar och tränar
[*] iPod. Min MP3-spelare rymmer 256 stackars MB.
[*] Passiv kylning till mitt grafikkort. Fläkten låter för mycket ibland. Vill byta den, men då måste jag ha en reservbudget om jag manglar sönder det i bytesprocessen
[*] En datorväska - fast den är på väg ändå, så det kanske inte är värt att gnälla över
[/list]

Jag beställde en riktigt trevlig grej tidigare idag. Hoppas den anländer inom kort.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Just nu är mitt sinne uppfyllt av de tyska designföremål från 30-talet vi idag betraktade på konstvetenskapen. Shotsglas i form av zeppelinare! Shaker i form av en ubåt! Lär dessvärre vara absurt dyra om man skulle hitta dem idag.

Sedan vill jag nog ha Artesia (både serien och rollspelet), gratis resa och inträde på GothCon, den dyra utilikilten i läder, bokhyllor samt en ekonomi som klarar detta i samband med att jag flyttar hemifrån.

Lindenius

Swashbuckler
I alla modesthet.

<ul type="square">
[*]En ny bärbar mac och en extra licens till WoW så att jag och min fru kan spela samtidigt.
[*]Extra ram-minne till den befintliga bärbara datorn
[*]Kaklade badrum
[*]En helt ny garderob kläder
[*]En massa böcker om typografi
[*]En hel del andra äldre och snygga (och därmed dyra) böcker, bara för att de är snygga.
[/list]

//erik. sätter avhandling för fullt. nu till källförteckning

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Hagalenskap [ändrad]

Jag gör det enkelt för mig och tar de prylar som står under "Got-to-gets" på min 101-saker-lista.

- Jag vill ha en typisk pryl från varje världsdel. Typ en didgeridoo, en poncho, ett coca cola-kylskåp eller vad sjutton man nu kan tänka sig. Så länge det är typiskt. :gremsmile:
- Jag ska "erövra" (läs: stjäla eller få) 30 nya häftiga löpsedlar. De 200 jag redan har räcker inte riktigt till. :gremwink:
- Fem prylar jag inte har en jäkla aning om vad det är. Typ en tur till myrorna borde avhjälpa det. :gremlaugh:
- En laptop, max 12" och 1,5 kg. Allt annat är för tungt och för otympligt.
- En såndär stooor packsäck som rymmer typ 100 liter. Sådana som militären och flottan har eller hade eller så. Jag håller utkik på Överskottsbolaget.
- En antikvitet. Är man så prylnördig som jag är ser man på Antikrundan i brist på bättre torsdagsunderhållning och då blir man sugen på någon pryl som man köper för en hundring och experterna i TV säger "Ja, jo, du gjorde ett bra köp för på en auktion idag skulle den gå för 30000."

Sen står det även
- Körkort
- Domännamn till Yasylum
- En tavla jag gillar
- Ett oplanterat träd jag kan plantera
- En vinst
- Egen bostad

Och utöver det skulle kärlek, fred på jorden, massa pengar och jobb eller utbildning funka skitfint.

[ändrad] Javafan, får man skriva vad man vill ha så ska man väl ta i ordentligt. Här kommer några saker till som jag vill ha, men som jag inte vet om jag kommer skaffa inom överskådlig framtid.
- Alla Lars Winnerbäcks album
- Alla Barenaked Ladies album
- Alla andra album från artister som förtjänar att man köper deras skivor.
- Samtliga Neil Gaimans böcker.
- Alla andra böcker jag har läst eller vill läsa och som jag (tror) jag tycker är bra.
- Samma som ovan fast med DVDer.
- En riktig DVD-spelare (PS2an är visserligen helt okej)
- En jävelbra stationär dator
- En Chrysler Grand Voyager
- Alla Larson-, Kalle och Hobbe- och Asterix-album
- Och tusen miljoner andra saker...

Och jag insåg just att det inte är någon idé att jämföra listorna vi skriver eftersom alla redan äger en massa saker. :gremsmile:

Och mest av allt vill jag ha en gyrosrulle och Pommac. Jag är väldigt hungrig.

Rickard

Urverk speldesign
× Draug.
× En ny dator.
× Nya kläder.
× En strykbräda.
× Glasögon.
× Astmamedicin.
× Lägenhetsförsäkring.
× Flickvän. :gremgrin: (dyra i drift de jävlarna!
)

/Han som suktat efter detta i något år nu

Storuggla

Champion
"Femhundra kazooer med Rävsvanslogga på."

Hahaha, kazoonörd :gremgrin:

Nåväl, jag begär inte mycket. En krysslåda 360, Mithanyál (en tvåboks såsbok om gudarna, templen och sådant till Tekumel, redan beställd dock), Monk säsong 3, Columbo säsong 2, Patlabor OVA Series box, Sumo-Pumor, en najs laptop och en widescreen-tv. Inte mycket, eller hur?

Storuggla, attacks the green man

Rosen

Myrmidon
1. En söt, trevlig flickvän som man kan avla av sig med
3. Utsedd till världens härskare

Problemet om man blir BossenÖverAllting, hur vet man sen att tjejen inte bara gillar en för att man är världens härskare?

--
Åke

Foggmock

Myrmidon
För det första var det väl tänkt i ungefär den ordningen, och för det andra:

Jag ser inte problemet! :gremlaugh:

Marcus J

Hero
Ah, äntligen i tråd helt i min egen smak.

<ul type="square"> [*]En vinylspelare
[*] Pink floyds alla album, vinylorginalutgivning.
[*]En bra stereoanläggning
[*]Platttv
[*]PSP
[*]Xbox360
[*]Egen dator, gärna med Quad SLI, självklart med dual core CPU
[*]Mina gamla oblivion sparfiler (Jobbigt med formateringar :gremfrown:)
[*]Schysta kläder (kanske lägga till en smak för att plocka ut de där klädern?)
[*] MGE XG Dragon (Nån som känner till nån återförsäljare i Sverige? Min handla-datordelar-fu är för låg)
[*]En massa indierollspel som jag aldrig kommer få spela.
[*]En massa vanliga rollspel som jag antagligen heller aldrig kommer få spela.
[*]En till spelgrupp, som vill spela alla de spelen som min andra inte gör.
[*]Ett par finskor,snygga.
[/list]
Tror det var allt.

/Marcus

EDIT: Även om jag inte hade sagt nej till finskor så avses här fin-skor.

Foggmock

Myrmidon
- En såndär stooor packsäck som rymmer typ 100 liter. Sådana som militären och flottan har eller hade eller så. Jag håller utkik på Överskottsbolaget.

Är det sådana jag tänker på till Bärsystem 2000 så lär de inte dyka upp på ÖB inom den närmsta framtiden. Däremot finns de på Recon vildmark och Military Shop för 500-600 kronor.

Den till vänster:

Ackerfors

Alas, your rapids!
De där är aaaaaalldeles för avancerade. Jag tänker mig mer än grön tub i tjockt tyg som man kan knyta ihop i ena änden och där det går ett rep från öppningen till botten så att man kan hänga den på sig.
Typ.

MrG

Swashbuckler
Vill ha!

På listan finns:

-Stor platt tv
-Nytt soffbord (ska bara enas om vilket)
-Sitt-mys-bokhylla till arbetsrummet (låter kanske konstigt, men det finns en plan)
-Bärbar dator (om nån vill göra sig av med en)
-Bastu (och utrymme för en bastu)

Och på sitt sätt också:
-Arbete
-Körkort

Och gifter just nu som jag inte borde köpa mer av:
-Riktigt bra chokladpraliner
-Parmesanost (tror jag överdoserar det)
-Serier
-Mer svartvita filmfoton (för väggutrymmet har tagit slut för fler)
-Brädspel (men har blivit lovad att jag får köpa ett på GothCon)

När jag tittar på lista känns livet rätt gôtt, mest rätt onödiga saker, verkar som man har det mesta viktiga :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag vill ha...

En schystt engelsk långbåge (D-båge) på en sådär 45 pound i styrka. En stor uppsättning pilar som är matchade till bågen och mitt skjutsätt...

En überbra bärbar dator.
Spelkonsoller + spel.
Storbildstv...

Lång lista med DVD-filmer. Inkluderar Hela B5-serien. Firefly+ Serenity, Lotr-boxen (extended), Alienboxen, Buffy och Angel-boxarna

Min bil helt lagad
Få perfekta tänder igen.

Sedan massa andra saker som
Flickvän
Hemskans massa pengar
Jobb (ok, har jag tillräckligt med penagr behöver jag inte jobb)
Massa kreativitet och ork nog att göra färdigt mina projekt.
Stor häftig festlägenhet.

/Ulfgeir