Nekromanti Hagalenskap

Foggmock

Myrmidon
Det du söker är antagligen en persedelpåse m/39 eller m/69..

Finnarna har en modernare variant som heter m/85 men jag vet inte hur pass lätt den är att få tag på.

Saxifrage

Hero
Bärsäck 2000 är stor, men handtagen är värdelösa eftersom de är för korta och skär in i handflatan när man bär den. Det finns en liknande israelisk modell med vadderade handtag som funkar mycket bättre.

/Sax, fellow MÖP

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Vill ha!

"När jag tittar på lista känns livet rätt gôtt, mest rätt onödiga saker, verkar som man har det mesta viktiga"

Du menar alltså att det är du som fått tag på zeppelinarglasen, din jävel! Vad ska du ha för dem?

Saxifrage

Hero
Vill INTE ha...

Toyotas Aygo är den perfekta bilen, men jag är inte så intresserad av att äga en. Det behöver jag inte heller, för konceptet går ut på att man leasar den och slipper pröjsa för allt bös som hör bilägandet till. Tyvärr är det lite dyrt, men konceptet är ju klockrent. Så vad jag VILL ha, det är en fräsch, nyservad, frisk Aygo att använda som bruksbil, och en annan kul hobbybil (tex en Volvo Valp) att ha som söndagsbil. Lysande koncept, jag hoppas att detta är framtidens bilägande.

Foggmock

Myrmidon
...vilket är anledningen till att jag bär den som ryggsäck när jag använder den, och om jag behöver en "bärsäck" att hålla i en hand så tar jag min persedelpåse m/87 blå.

Sådeså! Adapt, improvise, overcome. :gremsmile:

Gordeg

Hero
Ett par finskor,snygga.
Det är många i tråden som önskat sig en flickvän, men bara du hade sinnesnärvaro att önska dig två! Och från Finland, dessutom!

Gordeg (kunde tyvärr inte låta bli att skriva dagens tråkigaste skämt)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Säckologi

- En såndär stooor packsäck som rymmer typ 100 liter. Sådana som militären och flottan har eller hade eller så. Jag håller utkik på Överskottsbolaget.
Vis av erfarenhet från båda flottan (sjösäck) och lajv (stor jutesäck) vill jag nästan påstå att de inte är så praktiska som man kanske vill tro. Givet att jag inte haft nån bra bärrem på nåt dylikt än men det kan vara klart värt att fundera på nått inte fullt så enormt. Om du hittar draglakan (kraftig linneväv är det väl) på Ö&B så rekommenderar jag å det varmaste att köpa ett (kostar väl kanske en 40:). Du får ut två hyggliga säckar på ett lakan. Bottendiameter på ca 18-20 cm (som en hink) och sisådär en 80-90 cm i höjd funkar fin fint. Ska man öka på storleken tror jag det är bättre att göra diametern större och inte göra den så himla lång ändå, det blir mest bara knepigt när man väl ska bära den. Nåja, nog ordat. Fram man symaskinen! :gremwink:

G

Guest

Guest
<ul type="square">
[*]En laptop från Apple.
[*]En ny spel-PC. Gärna med dubbla grafikkort, fysikprocessor och rent absurt mycket RAM.
[*]En webbserver.
[*]Alla Scrubs säsonger på DVD.
[*]Firefly på DVD...
[*]...samt Serenity.
[*]Fler svenska Donjonalbum. Franska suger.
[*]En ordentlig grafräknare
[*]En skivsamling. Äger i dagsläget högst tre-fyra CD-skivor...
[*]Ett eget boende med stora köks- och toalettutrymmen. Ej nödvändigtvis på samma plats.
[*]"Litteraturklassikerna" (Strindberg, Joyce, Hemmingway osv)
[*]De mutantböcker jag saknar.
[*]Mer böcker på områdena matematik, fysik, historia och data.
[*]Hundratals små statyetter föreställande mig själv - istället för visitkort.
[/list]

Johan K

Gammal & dryg
* Ett större parti med kompletta rollspel
* Hemmabiosystem
* Bostatsrätt i centrala Lund
* En värstingdata

/ Johan K,s om är lite lagom hagalen... :tekopp:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Mer whisky, 512 MB RDRAM och 2-zons månadskort(NT)

Just det ja...
Det vore fantastiskt skoj att ha ett X antal flaskor med olika whiskeysorter. Då speciellt de lite ovanligare sorterna..

/ Johan K, som gilalr whisky

Sodivra

Champion
Hattar!

Hattar är bäst.

Och en ny dator.

Åh, och en Konfucius-fingerdocka. Den ska komma senare i år, men jag vill ha den nu. Min Laotse-docka är inte komplett utan den.

magoo

Hero
Jag vill ha:

- En våning till på huset eller en rejäl utbyggnad.

- Ett nytt växthus, ett sånt där stort som man kan dricka en kopp te i. Till detta en bevattningsanläggning och några kubik garanterat ogräsfri jord och lite snygga trädgårdsredskap som ser gamla ut men som är superfunktionella.

- En skitsnygg skinnkavaj, 3/4 lång, lite sjuttiotalsstuk, ljusbrun, nästan lite trenchcoataktig.

- En kristallkrona att hänga i badrumstaket.

- En massa tavlor av Hans Arnold.

Feuflux

omjonasson.se
Crazy McNuts

Jäklar vad fart det blev på folk nu. :gremwink:

Men om jag ska försöka vara materialistisk: <ul type="square"> [*]En coolare lägenhet som inte ligger på bottenvåningen och i söderläge (jag är rädd för både insyn och sol).
[*]En mp3-spelare att ha vid eventuella vårpromenader.
[*]Bil. Jag trivs inte så mycket med att köra så jag vill nog ha en stilren historia med privatchaufför, men sen gillar jag inte att märkas så det får bli nån diskret historia med privatchaufför.
[*]VHS. Jag har ett par filmer jag inte kan kolla på då jag bara har en DVD-spelare, men vafan, jag kollar aldrig på film ändå.
[*]Stor tv, men eftersom jag knappt kollar på tv heller så känns det också onödigt.[/list]
En normal person i min situation skulle troligtvis önska sig en massa nya möbler och kläder men jag bryr mig inte så mycket. Det är en sak jag faktiskt önskar mig på riktigt: någonting jag verkligen bryr mig om. Sen vill jag ha någon att krama också. Får jag bara dom två grejerna så kommer jag låsa upp hela mig och blomsta mer än hel kontinent med rosor. I väntan på detta så fortsätter jag att slösa bort mitt liv. Det värsta är nog att jag vet om allt det här med inte gör något åt det. Notera ordet "vänta"...

För övrigt var Lambis första punkt bäst i hela tråden. :gremlaugh:

Bunny

Crazy like a fool
Re: Hattar!

"Åh, och en Konfucius-fingerdocka."

Åhå, jag har minsann sett en sådan där focault-fingerdocka sitta på en kylskåpsdörr alldeles nyligen. *Bröstar upp sig*

Men... Laotse-dockor äger... :gremooo:

Marcus J

Hero
Fred på jorden genom att köpa upp alla världens atomvapen och hota att blåsa av dom på första jävel som jiddrar.
Är det bara jag som är så cynisk att jag tror att du hade fått använda dem, och en gång är 30000 gånger för mycket?

/Marcus

G

Guest

Guest
Ett mer fungerande nätaggregat till datorn.
En planch på Feliks Edmundovich Dzerzinskij.
Pengar till implants och en tatuering, eller de rakt av.
Bättre datordelar i övrigt, bland annat 7Gig mer ram helst.
Fyra flatscreens och vettiga graffekort som klarar av det.
Ett Juli@ eller ett MAYA44 ljudkort.
Kompressorkylning.
Aircondisioning till sommaren.
Motorcyckelkort och en superbike.
En Jaguar xj220 och om detta även ett bilkörkort.
Tre realdolls för att pryda hemmet.
Utbildning även denna termin och sommaren.
En<a href="http://www.philosophersguild.com/index.lasso?page_mode=Product_Detail&item=0171" target="_blank">
Van Gogh Pill Box</a>.
Svarta hanskar med "simhud".
Nice kläder, bland annat en svart polotshirt med bröst och mag fickor.
En arme.
Mer matvaror.
Ett åkkort för hela västra götaland.
En större yxa.

Hmm, det får nog räcka nu, jo ett par huvudvärkstabletter också.

/Zorbeltuss som inte brukar ha ett paket huvudvärkstabletter mer en än eller två månader och har inte råd att köpa det så ofta.

Feliath

Swashbuckler
Fingerdockeetik

Kom ihåg att Lao Tzu-dockan alltid måste ge Konfuciusdockan på nöten, bara! :gremgrin:

/Feliath — But, there is also the Dragon

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Fingerdockeetik

Jag föreställer mig snarare någon form av dockteatershow där Konfuciusdockan springer runt och är spattig och försöker bestämma över folk och Lao Tzu alltid vinner till sist, fast han inte gör något särskilt.