Första chock äventyret, helt klart. (Skräck i Warwick house)
Upplägget var prefekt, vi har 11-12 år vid tillfället, är hos en kompis vi inte brukar vara så mycket hos, deras hus låg lite avsides i samhället, höst, kväll, lagom mörkt och det snålblåste ute. Ensamma i den gamla två våningshuset. Till detta var det en gammal prästgård, där prästen hängt sig i trädgården en gång i tiden. Ljuset var lite halvskumt i huset pga vissa problem med elen i huset.
Vi hade spela ett tag och kommit en bit i äventyret och det hade börjat hända lite saker i spelet. Alla var lite lagom på helspänn
Helt plötsligt hör vi steg i trappen. Vi kollade på varandra med lite förundrade blickar, vi var ju ensamma i huset, eller?
Stegen fortsätter i långsam takt uppåt (trappen var av sorten vriden, så den som gick uppför skulle man se tämligen direkt), nu skulle vi ha sett den som gick uppför. Ingen syntes.
Stegen fortsatte, hunnit uppför halva trappen. Ingen syns. Paniken tilltar bland oss.
Stegen fortsätter, vi skulle ha sett personen i trappen från halva låren och uppåt. 5 killar kastar sig bakom en soffa och kikar desperat över kanten. J**lar va rädda vi har.
Stegen fortsätter, rädda så vi nästan grinar, kvider av skräck som små barn gör och blundar och kikar om vart annat.
Nu har stegen på sista trappsteget, ser fortfarande ingen. vi är alla beredda att springa därifrån i panik, verkligen lyste i ögon på oss alla. Alla var nog nära att göra i brallorna vid det här laget ????
Upp hoppar en lite gulsträcklig kattunge på sista steget. Vi höll alla på att dö av lättnad. Kattungen hade vi gosat med innan vi börjat spela och helt glömt bort. Den ville tydligen gosa mera och hade därför hoppat ett trappsteg i taget uppför hela trappen, precis i lagom takt som någon gick.
Kattungen var väl 4-5 veckor och lagom klumpig för att inte kunna ta sig fram tyst. Kattmamman kom lite surt och hämtade äventyrliga unge från oss senare. Det blev inte något chock spel den kvällen
Det var riktig skräck det. Har inte sett någon skräckfilm som kommit i närheten av den känslan som denna upplevelse gav.
Ska säga att därefter spelade vi rollspel hem hos mig, i mitt rum, till mina föräldrars förtret, då vi kunde hålla på långt in på nätterna ibland.
Taget från mitt inlägg i mest otäcka äventyret
Har en tanke på att utsätta min ena grabb och hans kompisar för det snart