Jag är ju som bekant en spelarval-fanboi, så jag föreslår en av följande varianter.
1: Alla spelare har ett antal kort på hand. De får inte dra nya förrän alla är slut (eller så kanske spelet tar slut när korten på handen är slut). På så sätt måste man göra bedömningar över hur viktig den här konflikten är jämfört med framtida konflikter du inte vet något om.
2: Dela upp kortleken i två högar, där den ena innehåller svarta lankor och röda klädda kort och den andra tvärtom. Se till att tabellen formuleras så att de klädda korten är extremare resultat där du lyckas/misslyckas riktigt ordentligt, med stora konsekvenser, medan lankorna är mer nedtonade. I konflikter får spelaren välja hög att dra från. Antingen "antagligen misslyckat med små konsekvenser, men chans för ett fantastiskt lyckande"-högen eller "antagligen lyckat med små konsekvenser, men risk för ett katastrofalt misslyckande"-högen.
Valet påverkas ju dessutom av vilka kort som redan gått, vilket är kul. Släng in en joker som "Blanda om"-kort i varje hög, också.