God45
#PrayersForBahakan
Så det här är en grej som börjat dyka upp på dagstidningarnas kultur och debattsidor den senaste veckan. Det handlar om motrörelsen mot att nästan all media som tar upp utrymme i den kulturella debatten idag är intensivt centrerad kring handling. Vad som händer har blivit det viktiga med böcker, filmer och kanske särskilt tv-serier. Se på våra debatter om spoilers bara. Så motrörelsen har kommit i form av böcker där ingenting eller väldigt lite händer. Där det är andra saker som utforskas och vi som läsare tillåts stanna i ett visst tillstånd längre, kanske hela boken.
Det här har lyckats få mig att sätta namn på en viss typ av spelledande. Om du gör Tillståndsspelledande till en grej där målet inte är karaktärer eller handling utan bara att utforska ett tillstånd så förklarar det så mycket för mig.
Jag har inte så många tankar bortom det. Men det här är internet så jag tänkte skriva dem ändå.
Det här har lyckats få mig att sätta namn på en viss typ av spelledande. Om du gör Tillståndsspelledande till en grej där målet inte är karaktärer eller handling utan bara att utforska ett tillstånd så förklarar det så mycket för mig.
Jag har inte så många tankar bortom det. Men det här är internet så jag tänkte skriva dem ändå.