Nekromanti Har denna mannen rätt?

Storuggla

Champion
Re: Skulle jag narras? [NT]

Vi tar resten via PM, eller hur? Vi vill väl inte att någon moddis ska säga till oss? ^_-

Storuggla, usel på att köpslå

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hehe, det vart visst sent

Jo, nu när jag läser ditt inlägg och mitt svar, ser jag att du skrev "ekonomisk-tekniska" skäl till att det är svårt. Jag var ju inte helt smart i huvet igår när jag skrev inlägget, så jag fattade det som att du skrev att det var svårt för svenska koncept att hävda sig i staterna, vilket jag alltså inte tror är nått problem.

Hur själva företagslogistiken funkar har jag ingen koll på. Det är nog som Andres säger ganska krångligt.

MVH

Magnus

Staffan

Myrmidon
Re: Nybörjarspel på svenska

Kanske leksaksbutikerna inte är rätt kanal?
Ett annat problem med leksaksbutikerna som kanal kanske är att de fortfarande är avogt inställda till rollspel - de försvann ju illa kvickt därifrån efter Kult och Bjuvmordet.

Nightowl

Champion
Re: Hehe, det vart visst sent

Tja, vad jag förstår är det jäkligt svårt, fast Internet gjort det lättare, att typ sätta upp ett företag som säg säljer PDF via webben och få betalt av folk i Staterna, eller att sälja grejer via Wizard's Attic, eller andra knep för spelkonstruktörer för vilka 'distributionskanaler' är något som händer andra människor.

Jag har själv funderat på att göra en modul/ett supplement av Project Prometheus-konceptet från den där Sverox-artikeln jag och Anders skrev. Jag är jävligt sugen på att försöka köra den kommersiellt (dvs sälja den, inte bara sälnga upp den gratis, inte növdändigtvis rjäna feta bucks på den) och då skulle jag vilja vända mig till en internationell marknad. d20 Modern vore en variant, men de jag skulle jobba med i sådana fall är inte förtjusta i d20, och jag skulle hemskt gärna vilja ha med stats för något annat också... GURPS eller Hero eller Tri-Stat eller vaffan som helst. Problemet blir rättigheter, förstås.

Nightowl, bevisar sin total oproffessionalitet som spelkontruktör genom att diskutera vaga planer offentligt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kolla följande länk:

www.rpgnow.com

Jag har förhoppningar om att det kan vara ett sätt att kränga pdf:er. Det funkar för ENWorlds prylar, och de sitter i England.

Hoppas det hjälper något.

MVH

Magnus (som har liknande planer)

Vindhand

Myrmidon
Re: hmm...

Ett helt nytt företag kanske är svagt i början men så småningom utvecklas den till stark och då är det ett nytt starkt företag. Rätt simpelt faktiskt om man tänker på det...

Det var ju ungefär det jag sade. M.a.o. kanske morgondagens nya starka företag redan håller på att utvecklas. WW är gårdagens nya starka företag och WotC är det denaste "nya starka" o.s.v. M.a.o är det knappast stagnerat.

/Faehrengaust, borde inte hålla på med pajkastning

Eller sikta bättre :gremsmile:

Kitzune

Swashbuckler
Re: Svenil Games! [NT]

Svenil Games är inget spelföretag, det är ett hobbybolag :gremlaugh:

Oj, oj oj. Om ni visste vilka prylar det kommer dyka upp
i nya modulen "Röjarens Lag" till Svenil Rollspelet. Ni skulle
dima av :gremlaugh:

/Alexander Gyhlesten

Kitzune

Swashbuckler
Svenil

Svenil Games hade ett liknande deal med Sverok Götaland
(eller något annat distrik, hej vafasen jag är bara frilansare :gremwink:).

/Alexander Gyhlesten

Krille

Super Moderator
Re: Svenil

"Svenil Games hade ett liknande deal med Sverok Götaland (eller något annat distrik, hej vafasen jag är bara frilansare)."

Dessvärre inte i de kapitalnivåer som vi talar om. Det är dyrt att producera glättiga boxar, och att Sverok VG köper några hundra ex med betalning i förskott räcker dessvärre inte långt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hehehe

Tag lärdom av detta barn. Alkohol och detta forum bör ej kombineras vad era kompisar än säger. Personen i det här exemplet heter inte Magnus, det är ett fiktivt namn.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Faktiskt ingen dum idé

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig swashbuckling också.

Jag tror inte kidsen skulle gilla Swashbuckling. Ungar gillar ju att kunna vältra sig i listor, tabeeller och beskrivningar på det ena coola magiska föremålet/högteknologiska grunkan eller fasansfulla demonen/xenomorfen efter den andra, och John Long Silver, Kapten Kidd och gänget kan helt enkelt inte erbjuda något dylikt.

PS: Jag vet att John Long Silver är en litterär figur medan Kidd är en någotsånär historisk person, men jag kunde inte komma på namnen på alla de andra jepparna från sextonhundratalets Karibien.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Rolig drift med Wick! (länk)

Hans ego är det inget fel på iallafall. Vilken primadonna. :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Lyssna inte på honom...

...han far med osaningngn, jag heter visst masgkniges... ööög,... maguske,,,, öhh,,,, magnus... eller nått. I alla fall sent en söndag mogron.... morgon menar jag,

M.