Re: Hehe, det vart visst sent
Tja, vad jag förstår är det jäkligt svårt, fast Internet gjort det lättare, att typ sätta upp ett företag som säg säljer PDF via webben och få betalt av folk i Staterna, eller att sälja grejer via Wizard's Attic, eller andra knep för spelkonstruktörer för vilka 'distributionskanaler' är något som händer andra människor.
Jag har själv funderat på att göra en modul/ett supplement av Project Prometheus-konceptet från den där Sverox-artikeln jag och Anders skrev. Jag är jävligt sugen på att försöka köra den kommersiellt (dvs sälja den, inte bara sälnga upp den gratis, inte növdändigtvis rjäna feta bucks på den) och då skulle jag vilja vända mig till en internationell marknad. d20 Modern vore en variant, men de jag skulle jobba med i sådana fall är inte förtjusta i d20, och jag skulle hemskt gärna vilja ha med stats för något annat också... GURPS eller Hero eller Tri-Stat eller vaffan som helst. Problemet blir rättigheter, förstås.
Nightowl, bevisar sin total oproffessionalitet som spelkontruktör genom att diskutera vaga planer offentligt.