Jag förstår inte helt resonemanget kring att dvärgkvinnor ska ha skägg. Skägget gör väl inte dvärgen, det är ju storleken som gör dvärgen, väl? Är dvärgskägg så nära förknippat med dvärgen att en dvärg utan skägg är någonting annat än en dvärg? Enligt NE finns det två definitioner av dvärgar, den ena är en mytologisk varelse som är småvuxen och lever i underjorden (typ), den andra definitionen är en vuxen människa som är kortare än 150 cm. Det dvärgen har gemensamt med dvärgen är hur stor den är...Blasphemy said:I Eon har kvinnliga dvärgar garanterat skägg! Varför skulle de inte ha det? Dvärgar i Eon är ju också extremt könsneutrala.
Här har vi ett exempel på en manlig och kvinnlig Zolod-dvärg (tecknade av Perkan).
Tror aldrig jag har sett en bild som fått mig att inte vilja spela en kvinnlig dvärg så mycket som denna.Blasphemy said:I Eon har kvinnliga dvärgar garanterat skägg! Varför skulle de inte ha det? Dvärgar i Eon är ju också extremt könsneutrala.
Här har vi ett exempel på en manlig och kvinnlig Zolod-dvärg (tecknade av Perkan).
Mundo said:Tror aldrig jag har sett en bild som fått mig att inte vilja spela en kvinnlig dvärg så mycket som denna.Blasphemy said:I Eon har kvinnliga dvärgar garanterat skägg! Varför skulle de inte ha det? Dvärgar i Eon är ju också extremt könsneutrala.
(Inget illa ment om Perkan, den är bra ritad)
I klassisk fantasy (och då menar jag mainstream-fantasy) skulle jag säga att dvärgar är synonymt med skägg samt att de är kortväxta. Sedan visar ju denna tråd att dvärgmän tycks ha skägg som standard och dvärgkvinnor varierar mellan olika setting. Ibland så existerar inte ens det kvinnliga könet eller så ser dvärgkvinnorna ut som söta lolitatöser som är helt skilda från övriga dvärgars kroppsbyggnad.Recca said:Jag förstår inte helt resonemanget kring att dvärgkvinnor ska ha skägg. Skägget gör väl inte dvärgen, det är ju storleken som gör dvärgen, väl? Är dvärgskägg så nära förknippat med dvärgen att en dvärg utan skägg är någonting annat än en dvärg?
Ja enligt risingtestet så ska man inte spela något som man själv inte skulle kopulera med (eller hur det nu var). Men jag tycker själv att det är skönt att dvärgkvinnan får ha skägg. Hon behöver inte vara en sexig sak bara för att man ska få en ståfräs liksomTror aldrig jag har sett en bild som fått mig att inte vilja spela en kvinnlig dvärg så mycket som denna.
(Inget illa ment om Perkan, den är bra ritad)
Den stora frågan rörande alverna är väll mer hur arroganta de är. Är de Tolkien alver där de verkligen är bättre än dig på allt och mer eller mindre änglar eller är de 8-bit theater alver som:Alverna har ju uppenbart ärvt många feminina egenskaper. De tycks allt som oftast ha långt hår. Män har ingen skäggväxt (det finns vissa undantag till detta, Learam i Eon exempelvis) och är androgyna. Alver luktar gott, går klädda i långa svepande klädnader, har ljusa klingande röster och ägnar sig åt konst, trolldom och stjärnskådning.
"You're an elf. Your history is a very long love poem dedicated to bloodshed. And to yourselves."
Elf Land's national anthem is "Elf Land, and Fuck You Too. We are a race of total bastards," which they stole from the dark elves.
Ball bild.Rymdhamster said:Jag vet inte. Jag tror inte den här bilden hade varit lika cool om hon hade haft skägg:
Av alla karaktärer Tolkien skapade är ju faktiskt hela 19% kvinnor så jag kan inte förstå varför folk verkar uppfatta dem som få...Max Raven said:Förresten, hade Tolkiens dvärgar skägg? Hur vet vi det?God45 said:Glöm inte Tolkien dvärgar, de hade skägg allihop med!
Trodde det var en grej som växt ur någon slags D&D-falangs idéer om dvärgar?
Tolkiens (Hobbit/LotR) böcker är ju sådan extrem korvfest att man knappt ser några kvinnor alls*, så det är kanske inte direkt något bra underlag att bygga på...
*Fast fler än i filmen the Hobbit, har jag för mig.
Svincoolt! Klart bra grepp för att få till lite ballare distinktioner. Personligen småhatar jag de kvinnliga Eon-dvärgarnas look i Eon IV. För mycket cirkus freakshow över det hela.Ymir said:Här är exempel på hur man borde ha gjort, det rör sig om designer av dvärgkvinnor till Bilbo-filmerna. De här designerna är koola, intressanta, och relaterbara, och viktigast, inte fullkomligt och totalt osexiga:
Jag gillart!Blasphemy said:I Eon har kvinnliga dvärgar garanterat skägg! Varför skulle de inte ha det? Dvärgar i Eon är ju också extremt könsneutrala.
Kan man se skillnad på kvinnliga å manliga dvärgar i den?I den såg dvärgarna mycket vettigare ut, kvinnorna inkluderat, och det är synd och skam att Eon frångått den designen på dvärgarna.
Har flera gånger försökt få in äventyr där dvärgar ska bli roliga men det är som att få jarjar binks att funka i en Requiem for a Dream.