Nekromanti Har kvinnliga dvärgar skägg?

Ymir

Liten kantbaron
Dvärgar ska inte vara sexiga i bemärkelsen 'kvinnliga dvärgar måste vara snygga enligt moderna irl-normer', dvärgar ska vara sexiga i bemärkelsen 'wow, det här är en kool fantasyras med spännande och intressant design som jag kan tänka mig koola individer som tillhör, och jag kan rent teoretiskt föreställa mig ha sex med medlemmar av denna fantasyras'. Eons dvärgar, i synnerhet med Perkans design, failar kapitalt i denna bemärkelse; MiGs designer i tidigare utgåvor av Eon gjorde lite bättre ifrån sig (but still fail).

Här är ett exempel, signerat undertecknad, på hur man rent konceptuellt kan designa aningen mindre osexiga dvärgar. Jag har länkat till det tidigare i en äldre diskussion om dvärgars osexighet.

Edit: jag känner dock att det är på sin plats att påpeka att Eons gamla dvärgmodul är extremt bra som kulturskildring och inspirationsmaterial betraktat, lätt en av de bästa rollspelsmoduler jag någonsin läst , och kanske den mest solida och konsekvent välskrivna av alla Eonmoduler. Problemet är bara att kulturen den gör ett så berömvärt jobb med att levandegöra och beskriva fortfarande är en ganska ointressant och osexig kultur. Men där finns element som är genuint koola och som hade kunnat tas till vara i en potentiell re-imagining av Eons dvärgar.

Arfert

Facit
Vinterskog said:
Blasphemy said:
I Eon har kvinnliga dvärgar garanterat skägg! Varför skulle de inte ha det? Dvärgar i Eon är ju också extremt könsneutrala.

Här har vi ett exempel på en manlig och kvinnlig Zolod-dvärg (tecknade av Perkan).

Jag gillart!

Mer sånt! Dvärgar känns ju nästan som ett kön å de tycker ju inte ens om att fortplanta sig. Så de är lite som gråsten! Trista när det gäller sånt. Fast lite knasigt då de har starka känslor annars å blir förorättade, arga å så. Kanske hade varit roligare om de hade varit kåtdvärgar :gremwink:

Men gillar att man kan spela en kvinnlig dvärg utan att nån annan fattar det!
Kåtdvärgar? Påminner mig om en fantasybok jag läste för 32 år sen (tror det var delta förlag som gav ut den men minns inte författare och titel).. i den hade dvärgarna (alltid män tror jag) så långa kukar att de fick knyta dem runt midjan i slakt tillstånd.. och de satte på allt som rörde sig.

Observera att det var i en ganska "seriös" roman. Men mycket sex för att vara fantasy.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ymir said:
Här är exempel på hur man borde ha gjort, det rör sig om designer av dvärgkvinnor till Bilbo-filmerna. De här designerna är koola, intressanta, och relaterbara, och viktigast, inte fullkomligt och totalt osexiga:
Hur snygga som helst!

//Krank, har en grej för tjejer med skägg

Dimfrost

Special Circumstances
Arfert said:
Kåtdvärgar? Påminner mig om en fantasybok jag läste för 32 år sen (tror det var delta förlag som gav ut den men minns inte författare och titel).. i den hade dvärgarna (alltid män tror jag) så långa kukar att de fick knyta dem runt midjan i slakt tillstånd.. och de satte på allt som rörde sig.

Observera att det var i en ganska "seriös" roman. Men mycket sex för att vara fantasy.
Jag minns tyvärr att den heter Astra & Flondrix. Den är rätt pervers och riktigt dålig, men jag har för mig att jag tyckte att den var lite vagt fascinerande som tonåring ...