Felet vi gör är att vi inte har en ärlig och/eller realistisk överenskommelse om hur vi ska spela. Alla måste vara överens och alla måste har samma förväntningar.Magnus Edlund said:Men om kampanjer alltid kraschar, varför fortsätter vi att försöka spela dem? Varför skrivs kampanjer, annat än för att ge utlopp för spelledares skaparlusta?
Eller: Vad gör vi för fel?
Va, har du inte spelat några konventsscenarion från Umeå? Klart det finns en universallösning:Magnus Edlund said:Jag har funderat på kampanjslut som inte är tids/plats/quest-bundna. Alltså slut som man kan slänga in när som helst, t.ex. när man märker att ens eget eller spelarnas intresse börjar svalna.
Känns tyvärr som att inte finns någon universallösning på hur detta ska gå till.
Det har du rätt i. Ska det vara längre historier måste de ha tydliga avgränsade delar.Arfert said:Kampanjspel funkar, om man har lagom långa kampanjer. Typ Desert of Desolation-kampanjen, tre sammankopplade AD&D-moduler av gamla skolan. Precis lagom för de flesta.
Jaaa, jooo … men inte ens en sådan dirty hippie som jag tycker att tre spelmöten räknas som kampanj.Poppe said:Mountain Witch avslutades minsann. Med buller och klagosång.
det är imponerande, jävlar vad avundsjuk jag blirStjärnskott. said:Vår spelgrupp har avslutat Horrors of the orient express, Escape from innsmouth, Beyond the mountains of madness, Masks of Nyarlathotep, Descent into Darkness och Enemy within.
Vilken är denna yngre målgruppen? Jag är praktiskt taget den yngsta spelledaren i Borås. Och jag är från 1994. Har aldrig lyckats avsluta någon kampanj. Missat alla tre tidigare gånger som jag försökt med kampanjspel.Robert Jonsson said:Jag tror inte att forumet är särskilt representativt för hur det fungerar i helheten. Ser vi till en yngre målgrupp, så är det nog betydligt vanligare med att kampanjerna lyckas (mer tid, lättare att hålla sig vid ett spel etc.). en möjlig anledning till att vi fortsätter med kampanjer kan vara just pga. vi skolats med det då vi var yngre.
Vi har haft tur med spelledareHans E Magnusson said:det är imponerande, jävlar vad avundsjuk jag blir
Coolt!Recca said:Jajamen!wilper said:Ja, men kommer ni dit?
Shit. Hur lång tid tog detta?Stjärnskott. said:Vår spelgrupp har avslutat Horrors of the orient express, Escape from innsmouth, Beyond the mountains of madness, Masks of Nyarlathotep, Descent into Darkness och Enemy within.