Att vara snäll. [Pretantiös amatörpsykologi]
Jag får ge
Glomer lite sympati för detta, det var visst tunt med det.. Men först, lite gnäll.
Jag tycker också att det är taktlöst att ta upp det med
Triber på det här sättet, vare sig det var meningen eller inte, för han läser ju faktiskt forumet, så jag antar att han läser detta också.
Att störa sig otroligt på att andra tror att dom kan umgås (på något sätt) med tror jag att jag känner igen. Jag antar att
Triber känner sig lite utanför, och är tar tacksamt emot det som han kan räkna som gemenskap, medans
Glomer känner sig obekväm så som människor brukar när någon som är "utanför" närmar sig. Det kanske verkar som jag försöker anklaga
Triber för att vara en "tönt" och
Glomer för att vara "viljesvag", men det är inte meningen. Det är bara gissningar, och helst får ni reflektera själva..
Triber kanske är jätteaccepterad annars, men han larvar sig vid spelbordet, till exempel?
Men jag ville ändå tipsa om reflektion, iallafall för
Glomer och dom andra i hans spelgrupp, som kanske bara känner obekvämhet för att
Triber på ett undermedvetet plan påminner dom om något dom inte vill se hos sig själva.. Eller liknande. Hey, kolla inte på mig grabbar, det är en vanlig anledning..
För att poängtera igen: Detta är pretantiöst amatörpsykologi, bli inte sur på mig för att jag försöker leka någon som vet..
Hursomhelst, eftersom
Glomer bara har fått gnäll i den här tråden, nästan, så vill jag ändå säga att det var en god idé att fråga sig för hur man tas med andra först, och han ville ju trots allt "inte vara oschysst".. Det hela är lite konstigt dock, eftersom
Triber tydligen inte ska läsa den här tråden, eftersom den då förstör sitt eget syfte.. Nåja.
Triber, du får gärna kontakta mig och reda ut saker, om du läser detta.. Och du
Glomer, hjälp gärna till att förklara, du med. Ifall trådens syfte är att ge en pik åt
Triber så är vi inte så positiva till den..
För att avsluta med ett råd så tror jag att det bara är jobbigt att spela med varandra om man inte tycker om varandra. Men lita inte på att man utvecklar sitt rollspel om man inte får spela något rollspel.
Och om
Triber verkligen känner sig utanför så har det nog mycket värre konsekvenser att utfrysa honom.