Recca said:
Recca said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
Enligt Korpas citerade text har du och tripptrapp identisk info, att balsalen leder till utgången. Då tycker jag att vi går ditåt. Mitt killroom borde verkligen inte kunna nås på tre förflyttningar, då är det något konstigt med speldesignen.
Det tror jag inte alls är omöjligt. Och jag förstår inte varför du med din killroom-info är så villig att stövla på åt ett håll för att de flesta drar ditåt.
Du har till och med skrivit såhär tidigare:
Lilla spöket Recca said:
Jag har väntat med infon för att lura ut misstänkta outningar från ulvar om vart vi ska gå -> typ dublett-info!
Det är något fishy här.
Varför har två samma info? INGEN annan info är dubblerad. Det kombinerat med "killroom"-infon ger mig kalla fötter. Jag ser ingen vettig anledning till att två bybor ska ha infon att "Balsalen leder till utgången", det är jättekonstigt. I synnerhet när vi vet att det finns en "falsk utgång", och att det finns killrooms. Den "falska utgången" måste rimligtvis vara en väg som folk har info om men som inte fungerar. Och för mig blir det mer suspekt när två har samma info, det sticker ut. Antingen har båda fel info, eller så är en ulv och medvetet späder på felaktig info, eller så är båda ulvar och stuntar oss aktivt. Jag är övertygad om att ulvarna måste (det ingår i spelupplägget) aktivt försöka lura oss.
Jag röstar på bibblan istället.
Röst: Biblioteket (jag vet heller inget om detta rum, men det verkar dumt att gå bakåt - ingen verkar ha info om bibblan, vilket jag faktiskt tar som indikation på att det är safe. Är det dubbeltänk jag håller på med?)
---
Sen, jag har en förmåga som potentiellt kan hjälpa oss. Tyvärr är jag (och kanske även Basse) en slasktratt för jag har sort of missuppfattat hur den används och inte använt den på optimalt sätt. Nu fattar jag att folk kommer börja gasta och dra i mig om att jag ska outa den och det måste jag kanske göra, men jag väntar lite. Jag ser ett användingsområde men risken är att jag tar en kula i pannan i natt om jag outar det rakt ut, å andra sidan är jag fett skeptisk till att jag kan använda förmågan på det sättet jag tänker utan att avslöja den. Så, lite dilemma (som beror på att jag är morongo och typ inte orkat tänka ordentligt under hela spelet
) Ge mig lite betänketid, m'kay?