Andra förslag är att outa något annat än kartbitar.Brynte said:Några andra förslag? Som de mest rimliga alternativen ser ut, verkar det som vi behöver slå våra kartbitar ihop och pussla loss. Men samtidigt torde ju ulvarna få ut NÅNTING av en sådan outning (nr 5 ovan, exempelvis)
NEJ. Det har inte med musik att göra enligt Vimes.Arvidos said:*Kanske har med musik att göra enligt Vimes
Har dessa två kanske gett oss något?Arvidos said:Rökrummet
*Kanske något som Brynolfs roll kan dra nytta av
*Kanske något som Cassius info pekar mot
Har svårt att se hur det skulle vara ett bättre sätt att hitta ut ur kåken än att outa karta. Men visst, det kan faktiskt ge nånting. Jag kan gå ut med titel direkt i väntan på bättre tider. Jag är en Arbetslös slyngling.Konrad Konvalj said:Andra förslag är att outa något annat än kartbitar.
Exempelvis TITEL eller FÖREMÅL.
Jag skrev i R1 att jag ändrade min röst efter funderingar. Funderingars om fått mig att tro att rökrummet var ett bättre val än arbetsrummet. Tidigare i denna rundan skrev jag:Konrad Konvalj said:Har dessa två kanske gett oss något?Arvidos said:Rökrummet
Brynolf? Cassius?
Nu går jag och lägger mig, skriver igen imorgon på jobbet!Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
Nä, det föll lite när det visade sig att spökena verkade kunna mörda som vanligt. Nu är det mest en brödsmula som eventuellt kan komma till användning senare.Konrad Konvalj said:Har dessa två kanske gett oss något?Arvidos said:Rökrummet
Brynolf? Cassius?
SLP1 said:SMS från 07654439908: Vaddå tio ungdomar? När jag gick ut ur huset var de tretton! Vem har strulat den här gången? /Z
SLP2 said:SMS från 0766652997: I våra papper står det helt klart att tio deltagare är med! Har någon lyckats smita in i huset? /Chefen
SLP1 är ju Zenith. Det är någon form av kvinna som befinner sig i vårt spökhus och har i uppgift att rapportera och kanske till och med ställa lite frågor till oss deltagande slynglar.SLP1 said:SMS från 07654439908: Glöm att jag går in och kollar, de får klara sig bäst de kan, snorungarna! #varför-blir-jag-alltid-ensam-med-idioterna?
Använd den senare Brynte.Brynolf said:Nä, det föll lite när det visade sig att spökena verkade kunna mörda som vanligt. Nu är det mest en brödsmula som eventuellt kan komma till användning senare.Konrad Konvalj said:Har dessa två kanske gett oss något?Arvidos said:Rökrummet
Brynolf? Cassius?
Tack för svar. Hade nog missat att du skrivit det eller inte observerat det tillräckligt.Cassius said:Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
Var inne på samma sak tidigare. Att Larsson blev strypt är ju inte heller så spökigt. Liten ping på recca då kanske, som ju uttryckligen sagt att vi har med spöken att göra.Konrad Konvalj said:Den här Zenith har sett 13 pers här inne så det är inte snack om några spöken inte.
Det kanske inte hjälper oss att hitta ut ur kåken men det kanske kan ge oss nått att jobba med och få fram info om vilka vi inte skall lyssna på.Brynolf said:Har svårt att se hur det skulle vara ett bättre sätt att hitta ut ur kåken än att outa karta. Men visst, det kan faktiskt ge nånting. Jag kan gå ut med titel direkt i väntan på bättre tider. Jag är en Arbetslös slyngling.Konrad Konvalj said:Andra förslag är att outa något annat än kartbitar.
Exempelvis TITEL eller FÖREMÅL.
Precis, OM vi ska bege oss mot köket ska vi ta Barnkammaren. I värsta fall måste vi ändå gå via barnkammaren om vi tar arbetsrummet härnäst, och då torskar vi ju en runda.tripp_trap said:För mig finns för tillfället mer belägg för att gå till antingen arbetsrummet eller barnkammaren. Med tanke på att arbetsrummet var tillgängligt redan i första rundan misstänker jag vidare att rummet troligen saknar större betydelse, och att vi bör gå till barnkammaren. Således lägger jag för stunden min röst där.
Om man bara tar hänsyn till min info så skulle jag trott att det bara finns en utgång. Det finns ingen specifik information om vad för någon sorts utgång det gäller.Brynolf said:Hm, ni som har info som talar om vartåt "utgången" finns, tolkar ni det som att det kan gälla endera utgången, eller specifikt ytterdörren?
Är det allt du har?Recca said:Jag kör på lite. Jag har en titel. Jag har ett föremål. Jag har ett minne. Jag har en förmåga.