Nekromanti Haunted House, runda två

Xyas

Swashbuckler
Huff. Det var ju jävlar vad ni skriver.

Jag tror att jag kanske har identifierat en kandidat till ulv, men jag måste läsa igenom runda ett mer noggrant först. Jag återkommer imorgon.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynte said:
Några andra förslag? Som de mest rimliga alternativen ser ut, verkar det som vi behöver slå våra kartbitar ihop och pussla loss. Men samtidigt torde ju ulvarna få ut NÅNTING av en sådan outning (nr 5 ovan, exempelvis)
Andra förslag är att outa något annat än kartbitar.

Exempelvis TITEL eller FÖREMÅL.

Sen så går det ju att kräva lite mer av Vimes. Han sitter ju på två kartbitar så lite mer snack därifrån vore ju rätt bra.

Recca bör kunna skramla fram nått matnyttigt trots arm ont. 3 misstänkta eller liknande mest för att få igång något.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Arvidos said:
*Kanske har med musik att göra enligt Vimes
NEJ. Det har inte med musik att göra enligt Vimes.

Tripp_trap är inne på musiken.

Nu har ju du gjort ett bra jobb Arvidos, men hur kommer det sig att du har filat in Vimes på musiken? Två gånger till och med.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:

Har svårt att se hur det skulle vara ett bättre sätt att hitta ut ur kåken än att outa karta. Men visst, det kan faktiskt ge nånting. Jag kan gå ut med titel direkt i väntan på bättre tider. Jag är en Arbetslös slyngling.

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Arvidos said:
Rökrummet
*Kanske något som Brynolfs roll kan dra nytta av
*Kanske något som Cassius info pekar mot
Har dessa två kanske gett oss något?

Brynolf? Cassius?
Jag skrev i R1 att jag ändrade min röst efter funderingar. Funderingars om fått mig att tro att rökrummet var ett bättre val än arbetsrummet. Tidigare i denna rundan skrev jag:

Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
Nu går jag och lägger mig, skriver igen imorgon på jobbet!

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Arvidos said:
Rökrummet

Brynolf? Cassius?
Nä, det föll lite när det visade sig att spökena verkade kunna mörda som vanligt. Nu är det mest en brödsmula som eventuellt kan komma till användning senare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay.

Hur många är inne på spökhistorierna?

Jag tror inte på spöken.

SLP1 said:
SMS från 07654439908: Vaddå tio ungdomar? När jag gick ut ur huset var de tretton! Vem har strulat den här gången? /Z
SLP2 said:
SMS från 0766652997: I våra papper står det helt klart att tio deltagare är med! Har någon lyckats smita in i huset? /Chefen
SLP1 said:
SMS från 07654439908: Glöm att jag går in och kollar, de får klara sig bäst de kan, snorungarna! #varför-blir-jag-alltid-ensam-med-idioterna?
SLP1 är ju Zenith. Det är någon form av kvinna som befinner sig i vårt spökhus och har i uppgift att rapportera och kanske till och med ställa lite frågor till oss deltagande slynglar.

Nu har Zenith hittat Larsson och Spider död.

Larsson är fimpad av våra ulvar och Spider är autofimpad av Basse.

Den här Zenith har sett 13 pers här inne så det är inte snack om några spöken inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Arvidos said:
Rökrummet

Brynolf? Cassius?
Nä, det föll lite när det visade sig att spökena verkade kunna mörda som vanligt. Nu är det mest en brödsmula som eventuellt kan komma till användning senare.
Använd den senare Brynte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
Tack för svar. Hade nog missat att du skrivit det eller inte observerat det tillräckligt.

Nu när jag har det framför mig så kommer så klart en följdfråga.

Du röstade Rökrum för att det förmodligen ligger i närheten av Balsalen som i sin tur är vägen mot utgången. Det är ju stabilt. Det hänger ju ihop, men nu fanns inte Balsalen att välja på.

Vad menar du då med att Salongen låter ju inte helt fel? Är det Salongen som gäller nu eller vad?

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Den här Zenith har sett 13 pers här inne så det är inte snack om några spöken inte.
Var inne på samma sak tidigare. Att Larsson blev strypt är ju inte heller så spökigt. Liten ping på recca då kanske, som ju uttryckligen sagt att vi har med spöken att göra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:

Har svårt att se hur det skulle vara ett bättre sätt att hitta ut ur kåken än att outa karta. Men visst, det kan faktiskt ge nånting. Jag kan gå ut med titel direkt i väntan på bättre tider. Jag är en Arbetslös slyngling.
Det kanske inte hjälper oss att hitta ut ur kåken men det kanske kan ge oss nått att jobba med och få fram info om vilka vi inte skall lyssna på.

Lixom, du är en arbetslös slyngel som är redo att testa på allt för att få ett kneg. Du är frivilligt med i den här såpan för att det kanske kan generar bra kneg i framtiden.

Cassius är en tidigare gängmedlem. Vad gör han här? Nu har ju jag lite brunt på mitt korn och ser Cassius i lite dåligt sken efter allt som inträffat, men han var tidig ut med sin outning här så det kan kanske hjälpa oss om vi hittar fler gäng medlemmar till exempel.

Lukas

Mannen i Gult
Jag tänkte förvarna om att jag inte kommer ha tillgång till dator på hela dagen imorgon, så om jag skriver något så är det tidigast på kvällen.

tripp_trap

Veteran
Att vi försöker hitta katter bland oss hermeliner är väl bra, men jag saknar debatt om vart vi ska härnäst. Även om vi identifierar en skurk så kan vi liksom inte göra så mycket annat än att misstänka personens varje förslag/röstning, vilket i sig kan bli farligt/oanvändbart om personen utnyttjar detta mot oss. Så för att återgå till vart vi bör gå härnäst:

Lu-kaazh var snabbt ute med att Salongen bör bli vårt nästa mål. Barnkammaren skall enligt LJS utsago finnas på vägen till köket (alltså inte ligga direkt bredvid som jag trodde förut), likaså skulle arbetsrummet ligga på vägen till köket. Två personer har alltså haft vetskap om i vilken generell riktning som köket finns. Dessutom har Korpa påstått att köket har en utgång, utöver den i Hallen som Konrad påstår finns. Alltså har tre personer nu haft någon slags förmodad information angående köket, varav den ene dött (och därmed blivit ”clearad”? Nu fick vi dock ingen info om LJS roll efter hans hädangång, vilket väl är ganska ovanligt och därmed värt att notera?) .

För mig finns för tillfället mer belägg för att gå till antingen arbetsrummet eller barnkammaren. Med tanke på att arbetsrummet var tillgängligt redan i första rundan misstänker jag vidare att rummet troligen saknar större betydelse, och att vi bör gå till barnkammaren. Således lägger jag för stunden min röst där.

Brynolf

Dum fan
tripp_trap said:
För mig finns för tillfället mer belägg för att gå till antingen arbetsrummet eller barnkammaren. Med tanke på att arbetsrummet var tillgängligt redan i första rundan misstänker jag vidare att rummet troligen saknar större betydelse, och att vi bör gå till barnkammaren. Således lägger jag för stunden min röst där.
Precis, OM vi ska bege oss mot köket ska vi ta Barnkammaren. I värsta fall måste vi ändå gå via barnkammaren om vi tar arbetsrummet härnäst, och då torskar vi ju en runda.

Brynolf

Dum fan
Hm, ni som har info som talar om vartåt "utgången" finns, tolkar ni det som att det kan gälla endera utgången, eller specifikt ytterdörren?

Tyr

Hero
Brynolf said:
Hm, ni som har info som talar om vartåt "utgången" finns, tolkar ni det som att det kan gälla endera utgången, eller specifikt ytterdörren?
Om man bara tar hänsyn till min info så skulle jag trott att det bara finns en utgång. Det finns ingen specifik information om vad för någon sorts utgång det gäller.

Attachments

Recca

Femme Fatale
Men hörrni. Nu har det gått en första runda och det enda folk snackar om är rummen. Vi har ju massor outningsmöjligheter. Jag kan verkligen inte tänka mig att Basenanji skulle designa ett spel där roll-variabler inte har någon som helst funktion och där det enda man gör är att rösta sig omkring i ett hus tills man råkar snubbla ut genom en utgång.

Men fine.

Röst: Barnkammaren

När folk lagt sina röster på nånstans så kanske vi kan börja kolla på annat också eller? Cassius var inne på att jag skulle släppa mer info om mitt föremål. Varför han nu vill att jag ska vara först tycker jag gott han kan motivera lite bättre. Själv ser jag gärna någon annan köra först, t.ex. Cassius själv. Hellre föremålets natur än hans förmåga, faktiskt.

Vad tror ni om att köra nån form av "peka på folk och låta dem motivera vad de outar" som i gammalt hederligt varulvsspel?

Jag kör på lite. Jag har en titel. Jag har ett föremål. Jag har ett minne. Jag har en förmåga.

Så ska vi köra eller?