Nekromanti Haunted House, runda två

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Jag kör på lite. Jag har en titel. Jag har ett föremål. Jag har ett minne. Jag har en förmåga.
Är det allt du har?
Min roll innehåller mer men det är det jag kan se har ett värde.
Hur många fler "kategorier" av roll-stuff har du? Alltså, sådant som följs av ett kolon?

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Jag kör på lite. Jag har en titel. Jag har ett föremål. Jag har ett minne. Jag har en förmåga.
Är det allt du har?
Min roll innehåller mer men det är det jag kan se har ett värde.
Hur många fler "kategorier" av roll-stuff har du? Alltså, sådant som följs av ett kolon?
Ett till, fraktion.

Cassius

Hero
Konrad} Vad menar du då med att Salongen låter ju inte helt fel? Är det Salongen som gäller nu eller vad? [/quote said:
Att Salongen och Balsalen mycket väl kan hänga ihop, eftersom att rökrummet och Balsalen uppenbarligen inte gjorde det.

Röst: Salongen

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
Recca said:
Ett till, fraktion.
Ifall de är alla kategorier du har så vill jag att du ska outa ditt föremål. För du stinker brunt just nu.

Jupp. En outning av Recca är vad vi vill ha.
Sen bör vi kolla det här schemat på fler håll.

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Recca said:
Ett till, fraktion.
Ifall de är alla kategorier du har så vill jag att du ska outa ditt föremål. För du stinker brunt just nu.
Tyvärr så är det bara en bybo som gått i Brynolfs fälla, men det får mig att tro att ni två är gröna åtminstone. Jag har faktiskt även vinstvillkor i min roll. Jag trodde att det berodde på att jag hade en så pass speciell roll, nämligen att jag är ett snällt spöke.

Min titel är att jag är granne. Min förmåga tänker jag inte outa däremot men jag har en powerroll.

Mitt föremål är en gammal nagel.

Recca

Femme Fatale
Med andra ord: Det står att jag vinner med ungdomarna.

Jag har varit öppen med att jag tror att det handlar om spöken. Enligt min bakgrund eller vad man ska kalla det, texten under min titel, så framgår det att jag vet att det finns onda spöken på Ebon Oaks. Eller åtminstone att det funnits sådana. Jag vet också att de onda spökena har mördat förr. Det var därför jag hade svårt att tro att spökena dödade genom att använda tillhyggen. Och ja, min reaktion när jag läste att Spider dött genom skräck var: "Spökena dödade honom och det finns en till sorts mördare som mördade LJSLarsson."

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay. Tack Recca!

Jag tror dock fortfarande inte på spöken.

Nu får du lov att jobba lite på ditt bybospelande Recca.

För att komma vidare..

TITEL:

Cassius: Gängmedlem
Brynolf: Arbetslös slyngling
Recca: Granne (Min förmåga tänker jag inte outa däremot men jag har en powerroll)

Vi har en powerroll outad så så då har vi ju inget att frukta.

Jag vill ha alla Titlar per omgående.

tripp_trap är online. Fram med laxen om du inte har några bättre idéer.

Vimes skulle jag också villa i ett tidigt skede.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Hm, ni som har info som talar om vartåt "utgången" finns, tolkar ni det som att det kan gälla endera utgången, eller specifikt ytterdörren?
Enligt mitt formulär går det endast att tolka det som att: Hallen = Här tar vi oss ut ur huset!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
Konkel har du också de kategorier som Recca har?
Nu har Recca outat sitt och jag är redo att släppa det tillsvidare. Du ligger fortfarande kvar på min bruna lista så att berätta för dig hur mina kategorier ser ut ser jag som en dålig lösning.

Vimes

Sillkung
Har inte läst allt, men... Recca är ett spöke? Alright.

Jag ser ingen anledning till att hålla på kartinfon längre. Jag tycker vi kör alla kort på bordet. Jag vet att vissa verkar tro att det finns killrooms eller whatnot, men jag vetefan. Grejen är att vi måste komma ut. Det är det vi ska göra, om det är så att den kompletta kartan gör det lättare för oss att komma ut (vilket den ju per definition måste göra) så kan det väl för fasen INGA setbacks som inte är värt det? Det är värt det.

Jag minns att Spegelsalen OCH Vinterträdgården leder till utgången.

Det är jävligt många bud på hur vi kommer ut. Hur tolkar vi det? Finns det minnen som inte verkar stämma med varandra?

Vimes

Sillkung
Recca said:
Det står det? Bara det?

Jag får DTF-vibbar: typ, slottsspöket som vill utnyttja gruppen för att göra något som sätter hen fri från sin spöktillvaro eller något annat lökigt.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Jag vill ha alla Titlar per omgående.

tripp_trap är online. Fram med laxen om du inte har några bättre idéer.

Vimes skulle jag också villa i ett tidigt skede.
GTFO.

Nä, men allvarligt. Varför det? Finns det någon indikation på att vi tjänar på att outa titlar? Kom ihåg (som du själv skrivit, vill jag minnas): vi vinner genom att ta oss ut. Inte genom att identifiera varulvar/bybor. Det är väl inte orimligt att flera av våra rollkategorier är direkt skadliga att outa? På vilket sätt fokuserar vi mot målet genom att outa titlar?

Och varför ska jag och tripp outa? Kan du tänka dig att outa titel själv?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Och varför ska jag och tripp outa? Kan du tänka dig att outa titel själv?
Jag såg att Trippen var inloggad vid den tidpunkten så mest därför.

Varför du? Äh, gammal ost. Har du ett bättre schema för outning så är det bara att lägga fram den.

Jag kan outa titel utan problem vilket jag har nämnt tidigare.

Vimes said:
Finns det någon indikation på att vi tjänar på att outa titlar?
Jag är intresserad av att se vad vi kan göra av titlarna. Att pussla kartor överlåter jag till andra. Alla kartbitar skall fram på bordet det håller jag med om. Först då kan vi försöka bygga oss en redig karta och även försöka hitta mönster där saker och ting skevar. Allas kartinformation lär ju inte stämma så genom att plussa kartbit+kartbit och kika på Titel, Föremål kan vi säkerligen se vilka som sticker ut.

Vimes

Sillkung
ALltså, jag har INGA indikationer på att det är dåligt att outa något. Samtidigt tänker jag mig att även om Basse är en outningsradikal när han spelar, så är det inte säkert att han har konstruerat ett spel där det är helt safe att tömma allt maginnehåll på bordet.

Du har visserligen en poäng i att om vi har alla kartbitar så kan vi kanske identifiera vilka som är fel (av olika anledningar?) genom att titta på rollfluffet. Fördelen med att outa rollfluff och titlar är förstås att scum lär hitta på saker (typ som Recca?), men samtidigt känns det som om det måste finnas någon setback med outningarna någonstans.

Jag vill också påminna om att vi bara känner till byns vinstvillkor. Eftersom vi inte vet vad det finns för scum-vinstvillkor så vet vi ju inte om det kan vara så att vi handar över fisken till ulvar/seriemördare/slottspöket/whatever om vi massoutar något.

Jag vet inte. Jag har inget som säger emot att massouta titlar, föremål eller allt liksom. Men eftersom vinsterna med detta är helt okända för mig precis som riskerna drar jag öronen åt mig lite. Vad vi tjönar på att outa kartinfo är i varje fall uppenbart.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Recca said:
Det står det? Bara det?

Jag får DTF-vibbar: typ, slottsspöket som vill utnyttja gruppen för att göra något som sätter hen fri från sin spöktillvaro eller något annat lökigt.
Om jag citerar mitt pm så åker jag ur spelet, antar jag. Min fraktion säger att jag är en bybo och inom parentes att jag är ett snällt spöke.

Men jag antar att alla bybor också vinner med ungdomarna (att det är själva definitionen av att vara en bybo), så det finns inga belägg för att anta att jag är dtf utöver din åsikt att ett slottspöke naturligt är dtf. Nej, jag är inte dtf. Jag är bybo.

Vimes

Sillkung
Förresten:

Röst: Barnkammaren - jag har lite dålig koll för att vara ärligt (ja, jag suger på att ha koll på folks outningar och förlitar mig mer på andras sammanställningar, stäm mig.) Men Barnkammaren leder mot Köket om jag fattat rätt, och det ska vara en utgång. Så jag röstar ditåt. Lukas Salong-snack är iofs etablerat från R1, men jag fick en fisk-känsla av det (som kanske är irrationell) eftersom mitt S-rum var ett annat.

---

Nu måste jag jobba. Men jag återkommer senare, och då ska jag ta ställning till det här med om man ska outa något annat (och isf vad). Jag tycker alltså det känns lite scary med tanke på att vi inte vet något om scum-fraktionen/erna.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Nu måste jag jobba. Men jag återkommer senare, och då ska jag ta ställning till det här med om man ska outa något annat (och isf vad). Jag tycker alltså det känns lite scary med tanke på att vi inte vet något om scum-fraktionen/erna.
Jag anser att det inte finns något annat sätt att tolka min roll på än att åtminstone en av ulvarna är ett ondskefullt spöke. Annars förstår jag inte varför min fraktion är formulerad på det sätt som den är formulerad på och att jag har information i min roll (förvisso vad som ser ut att vara fluffinfo) som helt klart och tydligt anger spöken som orsaken till många döda i Ebon Oaks historia.

Ebon Oaks är ett spökhus. Jag har anledning att tro att det finns minst ett rum som är safe från spökena om jag utgår från min roll. Jag skulle inte ha det minnet om det inte var så att det fanns spöken. Thats it. End of fucking conversation.