Tack vare Hunks alldeles utmärkta rollspelsbutik i Göteborg* är jag numera ägare till West End Games braiga Star Wars The Roleplaying Game från 1987 (som jag av någon underlig anledning aldrig ägt) samt Different Worlds Publications utgåva av M.A.R. Barkers kultförklarade Empire of the Petal Throne (1987) med tillbehören The World of the Petal Throne – Book 1 (1987) och The World of the Petal Throne – Book 2 (1988).
Kort sagt: Jag är en lyckligare människa.
Vilket i sig är lite skrämmande.
Hur blev det så här? Hur blev mitt mentala välbefinnande kopplat till antalet spel jag äger? När slutade jag vara blott en »rollspelare« och blev en »rollspelssamlare«?
Jag vet att det finns fler som jag därute. Kan vi inte göra denna tråd till någon sorts gruppterapi, så slipper jag känna mig ensam?
Glöm inte att börja med: »Hej! Jag heter …«
<font size="1">* Tack för kaffet och pratstunden, Hunk, och för att du kom och öppnade butiken två timmar innan ordinarie tid.</font size>
Kort sagt: Jag är en lyckligare människa.
Vilket i sig är lite skrämmande.
Hur blev det så här? Hur blev mitt mentala välbefinnande kopplat till antalet spel jag äger? När slutade jag vara blott en »rollspelare« och blev en »rollspelssamlare«?
Jag vet att det finns fler som jag därute. Kan vi inte göra denna tråd till någon sorts gruppterapi, så slipper jag känna mig ensam?
Glöm inte att börja med: »Hej! Jag heter …«
<font size="1">* Tack för kaffet och pratstunden, Hunk, och för att du kom och öppnade butiken två timmar innan ordinarie tid.</font size>