Hallå, det är ju en serie adaptning!? Sen när började serier få beröm för handling och manus?Å andra sidan så tyckte jag likadant om ettan som inte höll måttet när det gällde handling, manus och regi
Precis det är ju det som är poängen med en serie adaptningSå risken är väl rätt stor att det bara blir ännu en halvtaskig action-rulle med övernaturliga inslag
Sedan 1980 om man bara ser till actionserier med superhjältar. Sedan långt tidigare om man även räknar in andra typer av serier.Hallå, det är ju en serie adaptning!? Sen när började serier få beröm för handling och manus?
Sedan Alan Moore, åtminstone.Hallå, det är ju en serie adaptning!? Sen när började serier få beröm för handling och manus?
Det beror väl på serien? Om det är en actionserie med övernaturliga inslag så hade det varit okej, menPrecis det är ju det som är poängen med en serie adaptning
Neil "Sandman" Gaiman, Frank "Batman" Miller. Till och med Carl "Farbror Anka" Barks.Sen när började serier få beröm för handling och manus?
Nej för sjutton jag var seriös. Uppenbarligen var jag dock ensam om att ha dom förväntningarna på en serieadaption./tobias, chansar på att flurtis inte var ironisk
Du och resten av den del av befolkningen som inte hängt med riktigt =)Eller det kanske bara är jag....
Jag vet inte om det finns någon bestämd definition men det har mig veterligen med längden att göra i fall en serie är en graphic novel eller "bara" ett album. Det är väl lite som skillnaden mellan en roman och en novell, det är snarare fråga om hur de presenteras. Preacher som du nämde skulle nog definitivt klassas som graphic novel om hela fanns i en volym istället för som nu i ett tiotal lösa, mindre album.bokhyllan för tillfället finns: The Preacher, Hellblazer, Fables. Sen har jag även spånat igenom ett par album ur Sandman. Men dessa är ju graphic novels... Fast jag vet inte, räknas Hellboy som graphic novels?
Graphic novel = seriealbum + prettobenämning.Sen har jag även spånat igenom ett par album ur Sandman. Men dessa är ju graphic novels...