Elementärt, min käre Wattson:
"det är någon som känner forumet och folket här som driver med oss."
De flesta bråkstakar på forumet skulle nog ha börjat hacka på Krille om de kunde göra detta med en hemlig identitet. Att gå på Gemini känns inte lika uppenbart...
Men okej, vi tar och analyserar hans tangentbordsteknik då:
Det finns en hel del stavfel, men det är svårt att skilja på de rena stavfelen och de slumpmässiga motoriska felen (när man råkat klicka på fel tangenter).
Han särskriver "Neo tech" dock, vilket verkar vara avsiktligt. Eftersom han skriver ett inlägg som kan tolkas såsom ett gycklande med Neotech's tärningsregler så kan man anta (om vi skulle ha att göra med en hemlig skurk) att han är bekant med Neotech och skrivit något inlägg om det innan. Se där; ledtråd #1.
Är det någon som stavat "Neo tech" tidigare, då?
Ja,
Hakkman och
Greymourn.
Sedan skriver han "skyst" vilket även det är för speciellt för att inte vara avsiktligt. Då det hör till vardagligt språk har han säkert (om han är en annan forumspersonlighet) använt det tidigare. Ledtråd #2.
Hur många har skrivit "skyst" tidigare?
Jo,
Bjorn,
Aramas och
Der_Wald.
Nu ser man att namnen från ledtråd #1 inte stämmer överrens med namnen i ledtråd #2. Dessutom är ju förstås alla personerna ovanför jättetrevliga och höjda över varenda misstanke.
Därmed påstår jag alltså att Gröntuva är en forumit lik alla andra, och inte har gjort sig skyldig till något annat än att skriva några fåniga (tillsammans med ett par roliga) inlägg för mycket.
Gröntuva är skyst.
/Rising
som skulle ha misstänkt mig själv om jag inte hade varit jag, eftersom den där sortens forumsbus (med multipla alias och bluffidentiteter) är typisk min stil.
Ja, på andra forum alltså... eller? ;^)
---
Ärs, märkte just att ni använt mycket smartare detektivmetoder än jag själv. Typisk. Å jag förlorar ALLTID på Scotland Yard.... Ärs, det här med detektivarbete verkar inte vara något för mig... *snyfteli*
Jag som gjort så många sökningar å allt...