Nekromanti Hemliga identiteter

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nej då, det är lokomotiv. (nt)

NT = Nonkonformistisk Temporalsats

Troberg

Sinister eater
Re: Nej då, det är lokomotiv. (nt)

Säker, han var inte direkt tillräckligt nykter för sånt vid tidpunkten för postningarna.

Iofs så stämmer BBB i Borlänge, men det stämmer på halva befolkningen här. Kan IPn möjligen vara 213.113.42.196 (de byter, men väldigt sällan)?

Sodivra

Champion
Du måste se bortom sådana lögner.

gröntuvas email pekar på en ICQ-profil med lokomotivs email, och dessutom så uppger han gröntuvas email på sin hemsida.
Hepp.

/Arvidos, som tänkte avsluta det här med en riktig deckarupplösning, a la Holmes som samlat alla i vardagsrummet..

Rising

Vila i frid
Elementärt, min käre Wattson:

"det är någon som känner forumet och folket här som driver med oss."

De flesta bråkstakar på forumet skulle nog ha börjat hacka på Krille om de kunde göra detta med en hemlig identitet. Att gå på Gemini känns inte lika uppenbart...

Men okej, vi tar och analyserar hans tangentbordsteknik då:

Det finns en hel del stavfel, men det är svårt att skilja på de rena stavfelen och de slumpmässiga motoriska felen (när man råkat klicka på fel tangenter).

Han särskriver "Neo tech" dock, vilket verkar vara avsiktligt. Eftersom han skriver ett inlägg som kan tolkas såsom ett gycklande med Neotech's tärningsregler så kan man anta (om vi skulle ha att göra med en hemlig skurk) att han är bekant med Neotech och skrivit något inlägg om det innan. Se där; ledtråd #1.

Är det någon som stavat "Neo tech" tidigare, då?

Ja, Hakkman och Greymourn.

Sedan skriver han "skyst" vilket även det är för speciellt för att inte vara avsiktligt. Då det hör till vardagligt språk har han säkert (om han är en annan forumspersonlighet) använt det tidigare. Ledtråd #2.

Hur många har skrivit "skyst" tidigare?

Jo, Bjorn, Aramas och Der_Wald.

Nu ser man att namnen från ledtråd #1 inte stämmer överrens med namnen i ledtråd #2. Dessutom är ju förstås alla personerna ovanför jättetrevliga och höjda över varenda misstanke.

Därmed påstår jag alltså att Gröntuva är en forumit lik alla andra, och inte har gjort sig skyldig till något annat än att skriva några fåniga (tillsammans med ett par roliga) inlägg för mycket.

Gröntuva är skyst.

/Rising
som skulle ha misstänkt mig själv om jag inte hade varit jag, eftersom den där sortens forumsbus (med multipla alias och bluffidentiteter) är typisk min stil.

Ja, på andra forum alltså... eller? ;^)

---
Ärs, märkte just att ni använt mycket smartare detektivmetoder än jag själv. Typisk. Å jag förlorar ALLTID på Scotland Yard.... Ärs, det här med detektivarbete verkar inte vara något för mig... *snyfteli*

Jag som gjort så många sökningar å allt...

Quan'talis

Swashbuckler
OT

Sen när anses alkohol förhindra att man gör dumma saker?

I Drakons lagsamling från Sparta (500-talet f.Kr., kanske?) sägs att den som utfört ett brott i berusat tillstånd ska få dubbelt straff, ett för brottet och ett för att han var berusad. Det skule förstås bli lite egendomligt i dagens samhälle om någon fick ett straff för att han var rattfull och ett straff till för att han inte var nykter när han gjorde det...

JPS

Troberg

Sinister eater
Re: Tuffe, tuffe. TUT! TUT!

Sen när anses alkohol förhindra att man gör dumma saker?
Nejdå, den bara förhindrar att man gör dem på ett kompetent sätt.

Rising

Vila i frid
Re: Lokis är en bedragare ;)

"3) lokomotiv är in och kommenterar en av Gröntuvas trådar 3 minuter efter att den skrivits på Neotech forumet."

Ah, yes, det där är en typisk giveaway. När jag multialiasade på Z-TV-chatten för en herrans massa år sedan så blev jag alltid avslöjad efter att ha loggat in med något alias direkt efter att jag loggad ut med mitt vanliga alias och frågat "Hallå, är det någon som sett till Plunk här?" varpå alla stönade; "Tss, kolla i spegeln, din fjant".

Det tog en lång tid innan jag fattade hur uppenbart dåligt det var.

"Om jag har rätt så måste jag vara vårta århundrades kriminella geni (eller något sånt;)"

Well, du spöade skiten ur mig iaf.

/Rising
som, om han skulle logga in på rollspel.nu under ett annat alias skulle göra bort sig på en gång eftersom han skriver "dock", "Well" och "nå" så ofta, samt separerar stycken med "---" och använder en smilie som är helt unik för honom.

Troberg

Sinister eater
Re: Du måste se bortom sådana lögner.

gröntuvas email pekar på en ICQ-profil med lokomotivs email, och dessutom så uppger han gröntuvas email på sin hemsida.
Hepp.
OK, jag trodde du pratade om IP-adresser, inte domännamn. Det är separata IP-nummer, men samma namn.

Troberg

Sinister eater

Om jag har rätt så måste jag vara vårta århundrades kriminella geni (eller något sånt;)
Å andra sidan gjorde du ett litet misstag.

Mina herrar, domare och jury, bevisföremål A:

2) Han kan ha blivit inspirerade av mina tidigare brott.
Jag vilar min låda.

Troberg

Sinister eater

Ah, yes, det där är en typisk giveaway.
Tja, det skulle inte gå att bevisa att jag är en person utifrån loggarna i alla fall. Jag skriver från minst fyra olika maskiner med olika IP, varav tre med dynamisk...

Rising

Vila i frid

"Tja, det skulle inte gå att bevisa att jag är en person utifrån loggarna i alla fall. Jag skriver från minst fyra olika maskiner med olika IP, varav tre med dynamisk..."

Dig skulle jag känna igen hur lätt som helst. Du har ju så svårt att hålla dig ifrån OT, du triggar direkt på oväsentligheter i andras inlägg, du svarar snabbt, du är så hård att Rambo blir rädd och man skulle lätt kunna avslöja dig genom att börja prata om situationen i Israel eller om Microsofts produkter i en bisats och se vem som kommer frustandes som en tjur och omedelbart ramlar i fällan.

Av de stora forumiterna (med många inlägg) tror jag att du, tillsammans med Krille, Rosen, Han, Storuggla, Nightowl, Eksem, Quan'talis och Caen Ka-sun-dor vore enklast att genomskåda.

/Rising

Feliath

Swashbuckler
Väh?

Alltså, hur klumpig är man egentligen om man låter sin riktiga stil skina igenom? Har man det minsta självinsikt vet man ju hur man skriver och skippar allt sådant.

Nej, jag vet nog allt att "Rising" bara är Krilles buskonto :gremwink:

/Feliath - kanske påhittad?

Troberg

Sinister eater

du är så hård att Rambo blir rädd
Varför har folk fått för sig det? Jag är snäll och trevlig.

om Microsofts produkter i en bisats och se vem som kommer frustandes som en tjur och omedelbart ramlar i fällan.
Bara vissa av dem.

Fan, nu föll jag i fällan igen...

Av de stora forumiterna (med många inlägg) tror jag att du, tillsammans med Krille, Rosen, Han, Storuggla, Nightowl, Eksem, Quan'talis och Caen Ka-sun-dor vore enklast att genomskåda.
Glöm inte Herr Nils. Nämn nitläder och det är kört.
Ymirs ångest och sadism är också rätt typisk.
Sedan finns det ju den där Rising. Hans inlägg är också lätta att känna igen. Han är en sån där som alltid hittar infallsvinkeln som andra missat. Sådant tänkande gillar jag.

Quan'talis

Swashbuckler

Ha! Jag har minnsann haft en hemlig identitet hur länge som helst utan att bli genomskådad.

Jag har nämligen undvikit det mest uppenbara misstaget – att registrera den...

JPS

Rising

Vila i frid

"Varför har folk fått för sig det?"

Jag gissar på en hög dos testikulerande, maskingevärssmugglande grannar, slagsmål med skinnhuvuden, svartklädda besök i öknen och liknande.

"Glöm inte Herr Nils. Nämn nitläder och det är kört"

Ja, han är ju så självklar att jag inte ens tänkte på honom. Märkte det så fort jag tittat på mitt inlägg. Det finns ett par andra forumiter som borde in på den listan också.

"Sedan finns det ju den där Rising. Hans inlägg är också lätta att känna igen. Han är en sån där som alltid hittar infallsvinkeln som andra missat."

Det är ju bara att hålla utkik efter en idiot som skriver ett långt inlägg som han tror är jättesmart när folk på andra delar i tråden redan har löst ämnet ordentligt och dragit en korrekt slutsats istället för att ha rabblat upp en massa skit och hamnat helt åt helvete fel... :^{

/Rising

Eksem

Champion

"Av de stora forumiterna (med många inlägg) tror jag att du, tillsammans med Krille, Rosen, Han, Storuggla, Nightowl, Eksem, Quan'talis och Caen Ka-sun-dor vore enklast att genomskåda."

Haha, men vadå, vi är ju rollspelare för bövelen? Skulle vi inte ens klara av att fejka vår identitet på ett internetforum? Ack, ack, ack :gremwink:

Troberg

Sinister eater

Jag gissar på en hög dos testikulerande, maskingevärssmugglande grannar, slagsmål med skinnhuvuden, svartklädda besök i öknen och liknande.
Jag gör det som måste göras, det behöver man väl inte vara hårding för?

Det är ju bara att hålla utkik efter en idiot som skriver ett långt inlägg som han tror är jättesmart när folk på andra delar i tråden redan har löst ämnet ordentligt och dragit en korrekt slutsats istället för att ha rabblat upp en massa skit och hamnat helt åt helvete fel...
Var inte så hord mot dig själv. Visst, en del av dina inlägg kanske bommar lite, men många ger ideer långt utanför vad andra tänkt på. Det är inte bara bra, det är viktigt.

Zaphod_UBBT

Swordsman
De mest kända brottslingarna är genier

Halooie!

Dig skulle jag känna igen hur lätt som helst. Du har ju så svårt att hålla dig ifrån OT, du triggar direkt på oväsentligheter i andras inlägg, du svarar snabbt, du är så hård att Rambo blir rädd och man skulle lätt kunna avslöja dig genom att börja prata om situationen i Israel eller om Microsofts produkter i en bisats och se vem som kommer frustandes som en tjur och omedelbart ramlar i fällan.

Mnjajoeehnej. Tror inte det.
Eller, tja. Antingen är det precis så, eller så är det tvärtom. Jag förstår ditt resonemang, men jag vet inte om jag håller med.
Jag tror att de forumiter som har så utpräglad stil efter tusentals inlägg vet om hur de är. Jag tror att man till och med undermedvetet kan skriva helt annorlunda för att inte ramla i några sådana gropar.

Jag menar, troberg vet så väl om att han skriver OT, flippar på Micro$oft eller Israel. Då ser han till att inte göra det om han vill luras.
Och isåfall blir snarare fallgropen att man gör precis tvärtom. Att trobergs fake-konto skriver små, sakliga, enkelsidiga saker och frågar en massa. Men så klumpiga tror jag inte att någon av de mer erfarna forumiterna här är. I och med insikt i sig själv får man en enorm koll på hur man ska avväga.

Zaphod