solvebring
Superhero
Medan Fenomenia ligger på is, då jag behöver fundera kring ett och annat när det kommer till vad jag vill, så har jag arbetat på en annan spelidé.
Den har verkligen tagit fart och på bara två mindre stunder över två kvällar har jag lyckats summera grundstommen kring speletskärna - vad det handlar om och hur det är tänkt att mer eller mindre fungera.
Har har ni ungefär vad som skulle kunna vara spelets baksidetext:
Den har verkligen tagit fart och på bara två mindre stunder över två kvällar har jag lyckats summera grundstommen kring speletskärna - vad det handlar om och hur det är tänkt att mer eller mindre fungera.
Har har ni ungefär vad som skulle kunna vara spelets baksidetext:
De som är intresserade av att ge mig feedback på första utkastet av spelets grova grund får gärna hojta här eller PM:a mig så skickar jag en länk till Google Docs.Herrskapsvalser är ett berättelserollspel där spelarna ikläder sig rollpersoner i form av de fiktiva huvudrollerna i en TV-serie. Herrskapsvalser är med andra ord, i spelets kontext, en TV-serie av typen romantisk äventyrsdrama och handlar om en grupp unga herrskapsfolk och deras liv kring och på Furaléns herrgård, under en sommar vars like aldrig kommer att skådas.