Jag besökte butiken för första gången 87-88. För mig var Uppsala ett alternativ till Stockholm och Västerås. Då som nu var det rollspel och serietidningar som fick mig att lämna lilla Enköping. Hade det inte varit för en klasskamrat hade jag nog inte besökt butiken då jag trots att jag läste Sinkadus inte läste butiksannonserna speciellt noggrant. Jag visste exempelvis inte att de hade postorder utan Midgård var "min" postorderbutik.
Jag besökte butiken kanske 2ggr per år och det jag köpte där var alltid gamla TSR-produkter till super-reapriser. Personalen verkade sjysst och jag fick bra vibbar från mina besök där.
Efter 97 besökte jag aldrig butiken men fick höra av en kompis att den flyttat en kort bit. När jag fått reda på att den stängt kändes det lite sorgligt och som en del av hobbyns sakta döende. Stockholm hade gått från 4 rollspelsbutiker till 1 som sen blev 0 om jag minns rätt, efter att Tradition köpts upp, Midgård var borta, en av Västerås butiker var borta, och jag vet inte om Zetterlunds hade kvar sin rollspelsavdelning.
Idag känns det dock som rollspelssverige mår helt ok men jag misstänker att ingen av butikerna som säljer rollspel har det som sin huvudsakliga inkomstkälla.
Själv hade jag kraftiga magproblem och panikångest vilket höll mig från att besöka mina grannstäder så för mig blev internetbeställningarna ett måste, till viss del gäller det än idag. Skulle vara intressant att veta varför man inte öppnade internetförsäljning också, som komplement.