Rätt.Jag skulle nog snarare gissa på något hårdrocksband eller något...
Fel. Betydligt mindre mainstream och upplagor.Black Sabbath?
Ja, tål inte en del av dem, nån e lite för mycket "kom och titta på när jag viftar på min amerikanska flagga" och en annan lite för mycket "skjuta sönder allt och alla i tre timmar film." Inga titlar nämda.Någon som inte instämmer? Kan tänka mig det....
Nej, nej, nej och nej.Kan det va in flames?(nej) Blind Guardian?(nej) Hammerfall?(hoppas jag verkligen inte, va ju inte pop) ill nino?(nä, känns fel här med..)
Ingen aning.Men något av dem som liknar ljudmässigt??
Tänk tillbaka 15-18 år, svensk grupp, bra första skiva (som är omöjlig att få tag på och jag släpper inte min) sedan bytte de sångare och sedan blev det pissig poprock av det.Känner skärpt igen utrycket... Om jag bara kunde komma ihåg varifrån...
Någonstans i bakhuvudet ringer en liten klocka. Stor risk att mitt minne tagit vägen via /dev/null men jag har för mig det betyder: "Avtal skall hållas""Pacta sun servanda" som min osympatiske ekonomilärare Ronny brukade säga. Gissa vad det betyder om ni kan.
Okej, de jag kan hålla med om som är bra är... Enemy at tha gates, Saving Private Ryan och full metal jacket... Band of Brothers också. Men sedan är många av de där Amerikanska ursäkter för patriotism på en nivå jag inte tål. Sedan har jag väl inte sett alla heller. Black Hawk Down skulle jag inte se ens om jag fick betalt. Stalingrad skulle jag väl vilja se och plutonen också... Apocalypse Now tycker jag är en av de sämsta filmer jag har sett... Långtråkigare film har världen sällan skådat. En timmas samtalet mellan brando och sheen(?) är nog det värsta jag har sett.. skuggorna och allt gjorde mig sömnfärdig (och ja, jag somnade...).Nya Bra Filmer:
Saving Private Ryan
We Were soldiers
Band Of Brothers
Black Hawk Down
Enemy At The Gates
Ride With The Devil
Lite äldre bra filmer:
Das Boot
Stalingrad
Järnkorset
Plutonen
Hamburger Hill
Heartbreak Ridge
Apocalypse Now
Full Metal Jacket
Gallipoli
Filmer värda att se:
Windtalkers
Kellys Hjältar
Behind Enemy Lines
Döden På Larvfötter
Good Morning Vietnam
Pearl Harbor
Nej, långsamt och tungt. Dante borde kunna gissa, vi såg dem live.Entombed? Kanske för nya iofs...
Den är ju kanonbra! Jag tror problemet med den är att folk tror att de ska se en krigsfilm, vilket den inte är. Den bara råka utspela sig i en krigsmiljö.Apocalypse Now tycker jag är en av de sämsta filmer jag har sett... Långtråkigare film har världen sällan skådat. En timmas samtalet mellan brando och sheen(?) är nog det värsta jag har sett.. skuggorna och allt gjorde mig sömnfärdig (och ja, jag somnade...).