Varulv Hitta Jesus - Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Octagonal - Impertigo (här får vi vara lite försiktiga, tycker Imertigo beter sig lite mystiskt, kan vara något desperat spel från Jesus) Om någon annan varit Octagonals satanistkompis innan han övergav den onda sidan, så träd fram för tusan!
Jag har en kompis som kan "röda" (gröna) mig så det här stämmer inte som sagt och det går att föra i bevis. Jag tror dock som nämnts att det kan finnas nån "failsafe" som gör att outning av alla par inte är helt 100%, särskilt med tanke p ådet jag nämnt att det inte verkar gå jämnt ut: (VIMES-FJODOE, WATER-BASSE, IMPETIGO-XXX, Octa, Jesus, ytterligare en person som inte lär vara i cell vare sig med Octa eller Jesus (som ju inte har några celler).

RasmusL

Champion
Ah, där kom det svaret, glöm mitt svar.

Jag är med Octa, men sen kan vi inte outa mer utan att ge all information. Vi har en 1/3 chans att pricka Jisses men det är ju inte super-odds.

Impetigo

Ärkebiskop
Har du någon kommentar på det här @Impetigo ?
Viss försiktighet med att outa alla par som sagt. Det är nu Sidd, Rasmus, Empi och jag utöver Octa som inte är i en outad cell. Två av de namnen vet jag ju är gröna, alltså mitt och min ulvkompis.

I första läget skulle jag vilja att Octa tar tillbaka sina lögner nu när han vet att vi alla är satanister oc hbeskriver hur hans roll FAKTISKT fungerar.

RasmusL

Champion
Eller, fuck, då är ju allt öppet för några (Jesus inclusive, men det borde det redan ha varit).

Jag kanske gjorde bort mig... Hur som helst så vet de tre kvarvarande o-outade vem Jesus är.

Impetigo

Ärkebiskop
Ah, där kom det svaret, glöm mitt svar.

Jag är med Octa, men sen kan vi inte outa mer utan att ge all information. Vi har en 1/3 chans att pricka Jisses men det är ju inte super-odds.
Ok, då har jag fyra celler och en Jesus klart för mig, min cellkompis har ju samma lista.

Frågan är vad Octas roll betyder? Var det du och Octa som pratade ihop er om att peka ut mig falskeligen, @RasmusL ?

RasmusL

Champion
Jag har nämligen ett upplägg som förslag, men det skulle vara väldigt spännande att först höra din Jesus :)

Impetigo

Ärkebiskop
Jag har nämligen ett upplägg som förslag, men det skulle vara väldigt spännande att först höra din Jesus :)
Jag vill att först beskriver vad du och Octa lagt up pför plan i er chat, vad var planen med "omvänd synare"-manövern? Var det bara att outa er cell på ett sätt som gick att reparera men i själv verket är Octa inte alls omvänd?

RasmusL

Champion
Jag vill att först beskriver vad du och Octa lagt up pför plan i er chat, vad var planen med "omvänd synare"-manövern? Var det bara att outa er cell på ett sätt som gick att reparera men i själv verket är Octa inte alls omvänd?
Jag kan tyvärr inte svara på den frågan, för jag har inte den informationen :cool:

RasmusL

Champion
Jag tror 100 % att det finns en failsafe, det får ligga i vågskålen för mitt agerande. Och jag vet att någon mer än jag tänkt samma sak tidigare i outningsordningen :)

Nu vill jag veta vem din Jesus är!

Impetigo

Ärkebiskop
RÖDA=KRISTNA, GRÖNA =SATANISTERJag VET att min cell är grön, men jag VET inte om Octa-Rasmus är gröna, Octa säger ju själv att de inte är det. Vimes-Fjodde och Waterhouse-Basse kan teroretiskt vara röda. Mer troligt att Waterhouse-Basse är gröna iom att de "outat i oträngt mål".

Så Rasmus, Octa, Vimes, Fjodor är gula i min bok, jag och min cellkompis är gröna, Waterhouse och Basse är gröngula, den nionde spelaren är röd.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag kan tyvärr inte svara på den frågan, för jag har inte den informationen :cool:
Du menar då att Octa var din cellkompis när spelet började men sedan blev omvänd av Jesus precis som han beskriver? Och att vårt nattmord denna rundan nu blir riktat mot dig?

Impetigo

Ärkebiskop
Nu vill jag veta vem din Jesus är!
Det tror jag säkert att du vill ,eller kanske rättare sagt att du vill veta vem min cellkopmis är. Din cell är den rödaste cellen i hela Judéen, jag ger er ingenting gratis.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag förstår inte denna rädsla att outa, Jesus vet nog ändå. Tycker Rasmus och framförallt Impetigo beter sig mycket märkligt just nu.

@Sidd @Empiricus vill höra från er nu, är ni goda satanister så är det dags att stå för det och gröna er satanistkompis.

RasmusL

Champion
Det tror jag säkert att du vill ,eller kanske rättare sagt att du vill veta vem min cellkopmis är. Din cell är den rödaste cellen i hela Judéen, jag ger er ingenting gratis.
Du vet inget om min cell mer än att jag på uppmaning av tidigare outare inte varit helt sanningsenlig. Det har gett oss kvitto på att det är fler än min cell som tror att det finns en failsafe :)

Impetigo

Ärkebiskop
Du vet inget om min cell mer än att jag på uppmaning av tidigare outare inte varit helt sanningsenlig. Det har gett oss kvitto på att det är fler än min cell som tror att det finns en failsafe :)
Jag vet att Octa ljuger så att det sjunger om det. Och att du påstår att du inte har information om varför han ljuger vilket ju också låter som en uppenbar lögn. Ni får förklara er innan jag bjuder på nån mer information.

Du vet vilka två Jesuskandidater jag har, varför är det så viktigt för dig att få bekräftat just nu vem av dem som är Jesus? Du förstår ju själv att det kommer fram senare ändå. Men just nu är det som sagt du och Octa som behöver förklara er.

RasmusL

Champion
Jag vet att Octa ljuger så att det sjunger om det. Och att du påstår att du inte har information om varför han ljuger vilket ju också låter som en uppenbar lögn. Ni får förklara er innan jag bjuder på nån mer information.

Du vet vilka två Jesuskandidater jag har, varför är det så viktigt för dig att få bekräftat just nu vem av dem som är Jesus? Du förstår ju själv att det kommer fram senare ändå. Men just nu är det som sagt du och Octa som behöver förklara er.
Okej, jag får väl vara väldigt explicit: Jag är ju inte i team med Octa...

Impetigo

Ärkebiskop
Jag är med Octa
Okej, jag får väl vara väldigt explicit: Jag är ju inte i team med Octa...
Jag är säkert superkorkad och missar nåt uppenbart, har mycket att göra på jobbet och försöker följa matchen på radio. Men vad betyder detta? Är det uppenbart för alla andra vad det är frågan om? Jag fattar ingenting.