Fan vad struligt detta blev. Ska försöka skriva ner mina tankar.
Jag är alltså satanist och sitter i en trevlig satanist-chatt med Basenanji, livrädd för att avslöja att jag inte vet vem Jesus är. Tråden känns ovanligt såsig, mest jag och Basse som skriver. Sen släpper Octagonal en bomb. Han har varit satanist men blivit omvänd, och vet namnet på en annan satanist. Detta känns helt bizarrt att ljuga om så tror han talar sanning. Alltså har han varit i en annan satanist-grupp skiljd från vår. Då slår det mig, spelet heter Hitta Jesus, tänker att det nog finns 4 stycken satanistceller och en Jesus som uppenbarligen kan omvända folk. Basse är inte tillgänglig men jag kan inte hålla mig, bära eller brista, outar mig själv som satanist i tråden.
Impetigo hakar på direkt och kommer också ut som satanist, han är dock lite cagey och vill inte berätta om han var i Octagonals satanistgrupp. Han är väldigt het på att alla andra ska outa dock. Octagonal hävdar att Impetigo var i hans satanistcell (eftersom nattmordet sedan länge på honom) och röstar på mig.
Dagen efter outar Vimes och Fjodor att de också gillar att spela skivor baklänges och är ett team. Basse backar upp min plan och berättar att vi är satanistpolare. Sen kommer Rasmus in och verkar spela något 3D-schack jag inte förstår alls. Säger som Basse, vill gå allmän kurs här.
Sidd verkar säga att det finns en tredje fraktion av något slag, och det verkar väl kanske troligt.
Det jag vet är att jag och Basse vill hitta Jesus, jag ser också Vimes och Fjodor som väldigt "gröna", de verkar liksom oss vara helt vanliga helylle-satanister. Jag är mycket misstänksam mot Impertigo, förstår inte riktigt Rasmus, och önskar att Empiricus kunde säga något någon gång.
Octagonal är inte i vårt lag, men tror inte heller han är Jesus. Hela min outning bygger på att han talade sanning. Risk att inte få ut Jesus i runda ett, han kan omvända folk, men eftersom folk verkar vägra berätta vem deras satanistkompis är tycks det finnas hemliga roller och DTF-grejer jag inte förstår.
I detta läge tar jag rygg på lillebror och röstar på Octagonal, han är inte en av oss.
Röst: @Octagonal