Varulv Hitta Jesus - Runda 2

RasmusL

Champion
Tja så det tycker du alla ska köpa bara sådär rakt av?
Njaeeej, inte riktigt va!
Du bara råkade skriva bibelverser av nån anledning som Octa bara för att…?
Han tyckte det eller?
Jag har funderat hit å dit på vad dessa bibelverser skulle vara för nytta när du inte svarat på mina frågor mer än att det vore roligt med mer fluff om bibeln för att på så sätt dölja att vi är satanister men fattar inte hur det skulle vara nån regelmekanik.
Tvek på att det skulle vara nån power som går igång med detta men vet förstås ej.
På nåt sätt tycker jag det verkar som att ni två har kommuniserat iaf.
Kanske bibelvererna är nåt sett för kristna att signalera i den öppna tråden att ni är på samma lag.
Det var kanske därför du fiskade med mig om jag var intresserad av sånt!

Sen så måste jag tyvärr göra en pudel vad gäller offret av Vimes.
När jag kikar tillbaka i vårt PM så har ju faktiskt Rasmus skrivit order på Offer av Vimes men senare tryck på om att vi skulle offra Impetigo och det var det sista som fastnade hos mig när jag skrev min post i natt. Sorry för dribbel.

St.Sidd af underjorden
Mitt bibelcitat var som sagt en fint, det är ju Lazarus jag skriver om och det kändes som en trolig väktarfint.

Som sagt: Octa är inte Jesus, då hade spelet tagit slut. Så, vem är i cell med Octa om inte jag? Du argumenterar med lögner mot känns fakta här, lite flat earth-vibbar, det går ju enkelt att bevisa att vi inte är i team.

Impetigo

Ärkebiskop
Nu greppar du halmstrån kompis :) Det går inte att välja att göra ett sidbyte, det är en regelmässig grej. Jag spelade så att båda sidor fanns kvar som möjliga vinster, det bör inte vara så svårt att förstå.

Och utfallet göra rundan blev ju optimalt, hur skulle det ha förändrats av mitt agerande? Vi knep två kristna, det är väl super!? Nu är du bara inlåst i en tanke och försöker hitta på (dåliga) argument för varför den tanken stämmer.
Nej, det här är bara snömos.

Du sabbade en säker byseger, vi hade ju vetat att Sidd var Jesus nu om du var bybo och inte bytt lag.

Optimalt hade varit att få ut Jesus. Naturligtvis.

Du skriver själv tydligt att du valde att spela med ulvarna i r1 eftersom du kände dig så säker på att Jesus skulle värva dig. Så uppenbarligen går det att välja att byta sida.

Jag hoppas faktiskt verkligen att du talar sanning nu för det skulle innebära att Octa förmådde dig att byta lag inte med en förmåga utan med sina argument. Det vore det mest episka draget nånsin. Men jag tror det när jag ser det.

Sidd

”Bybo”
Jaha, jag tycker att det är lite för många frågetecken kring Rasmus och Sidd för att känna mig nöjd här. Min mycket magra spaning är helt enkelt att nattmord är något jesusfigurerna pysslar med och att offer är för oss satanister. Vimes får i Anthrox startinlägg en grön färg och jag vill gärna tolka det som att Vimes var bybo, god, grön och satanist. Samma med Octa. Hade vi i stället knäppt Rasmus hade han presenterats som röd.

Dvs alla är satanister, men Jesus omvänder dem till sitt lag. Jag gissar att Rasmus är Jesus och har rekryterat Octa och Sidd. Typ, för min tankekraft i det här spelet är minimal.

Ni får gärna peka ut mina felaktigheter.
Rasmus eller för den delen nån annan har ännu inte smittat mig med den här hemska sjukdomen som Big J smusslar med.
Men vi måste räkna in att nån är det förstås så spelet kommer ju fortsätta med nyfrälsta kristna varje runda om vi inte lyckas klippa bossen som vandrar runt omkring bland oss😵

Jag gillar den mörka sidan och den gillar mig och kommer aktivt sabotera kyrkor i omgivningen om jag blir tvångsvärvad🔥
(Hoppas jag inte blir bannad från forumet nu för den sista meningen)

RasmusL

Champion
Sen böt han det till mig men som sagt tillsammans med Kolossen så jag vet inte om det var en regelgrej för värvning och om originalet av mord då låg kvar.

Sidd

”Bybo”
Jag kan bekräfta att jag och Vimes och Anthrox är i samma PM och att vi blev tilldelade statanistroll och möjligheten att Offra någon.
Du som då hade kontakt med Vimes.
Kan du berätta hur snacket gick och om det kom upp nåt konstigt.👍

Den här frågeställningen gäller er alla ju - eller hur!

Bedöm er sataistpolere i öppna tråden lite och lyft om ni hittar nåt äckligt fromt.

RasmusL

Champion
Nej, det här är bara snömos.

Du sabbade en säker byseger, vi hade ju vetat att Sidd var Jesus nu om du var bybo och inte bytt lag.

Optimalt hade varit att få ut Jesus. Naturligtvis.

Du skriver själv tydligt att du valde att spela med ulvarna i r1 eftersom du kände dig så säker på att Jesus skulle värva dig. Så uppenbarligen går det att välja att byta sida.

Jag hoppas faktiskt verkligen att du talar sanning nu för det skulle innebära att Octa förmådde dig att byta lag inte med en förmåga utan med sina argument. Det vore det mest episka draget nånsin. Men jag tror det när jag ser det.
Va? Jag har aldrig bytt lag :p Jag har inte fått något sådant pm. Jag såg det som en trolig möjlighet att bli värvad och spelade för att vinna. Annat hade ju varit korkat :)

Ptja, kanske episkt, men med tanke på att lagbyte mid-round tycks möjligt så ser jag det inte som så konstigt.

RasmusL

Champion
Vad bra! Då löser sig ju allt!

Varsågod, Rasmus, bevisa det enkelt, tack!
Octa är inte Jesus. Ok?

Vem är i cell med Octa om inte jag? Om någon claimar det så har ju Sidd något, om inte så är alla stolar redan upptagna och Sidd får stå i skammvrån.

Impetigo

Ärkebiskop
Va? Jag har aldrig bytt lag :p Jag har inte fått något sådant pm. Jag såg det som en trolig möjlighet att bli värvad och spelade för att vinna. Annat hade ju varit korkat :)

Ptja, kanske episkt, men med tanke på att lagbyte mid-round tycks möjligt så ser jag det inte som så konstigt.
Du har skrivit att du la upp bibeltexter för att bädda för en kristen seger längre fram.

Du har spelat på ett sätt som är uppenbart ulvigt och uppenbart dåligt för byn.

Du sher att du undanhållit avgörande information feån byn.

Du har skrivit att du gjorde det för att du könde dig säker på att Jesus skulle värva dig och att du då ville optimera ulvarnas chanser till seger.

RasmusL

Champion
Nej, det är inte logiskt alls. Du bara säger att det är logiskt men det är det inte.

Öööhhhh jo? Du skrev själv när du trodde på Jesus som Octa:

Vimes - fjodde
Eater- basse
Impe - empisidd
Rasmus - empisidd

Octa var inte Jesus, alltså ingår Octa i ett par. Om jag är i par med Sidd ingår Octa i ett annat par. Ingen har claimat par med Octa.

RasmusL

Champion
Så om jag är i par med Sidd måste du vara i par med Octa för att inte vara Jesus. Är du i par med Octa @Impetigo? Du har tre alternativ:

1. Rasmus är i par med Octa.
2. Impe är i par med Octa
3. Impe är Jesus.

Pick one.

RasmusL

Champion
"Nä det är inte logiskt för jag är för djupt mer i mitt kaninhål! Och jorden är faktiskt platt!"

Visa var mitt resonemang spricker.

Sidd

”Bybo”
Öööhhhh jo? Du skrev själv när du trodde på Jesus som Octa:

Vimes - fjodde
Eater- basse
Impe - empisidd
Rasmus - empisidd

Octa var inte Jesus, alltså ingår Octa i ett par. Om jag är i par med Sidd ingår Octa i ett annat par. Ingen har claimat par med Octa.
För mig som jag antytt nu ett par gånger så är dessa par-bildningar inte så stabila som vi hoppas på kanske.
Du om nån borde inte låssas mer, det är du för smart för.
Som även flera varit inne på så är regelmekaniken också nog klurigare än vi vill.
Tex power-roller borde ju vara en möjlighet.

RasmusL

Champion
Om det inte är helt uppenbart innebär ju då alternativ 3 paren sidd-rasmus och octa-empiricus...