Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Nej, det är förvisso sant, det är nog ett antagande jag gjort bara. Men ett ganska troligt sådant. Sant dock, utan det antagandet håller det inte. Men då borde det inte vara svårt att den som är solokvist outar det så vet ni att jag är ond👍
Eller så är du Jesus och hade PM-chattar med både Sidd och Octa i början

Impetigo

Ärkebiskop
Nej, det är förvisso sant, det är nog ett antagande jag gjort bara. Men ett ganska troligt sådant. Sant dock, utan det antagandet håller det inte. Men då borde det inte vara svårt att den som är solokvist outar det så vet ni att jag är ond👍
Jag känner inte till upplägget, kanskr är det ingen som gör det förutom Anthrox.

Jag gav nyligen ett exempel på ett upplägg där du, Sidd och Octa är ulvar utan att ingå i några par.

Hade vi haft en bybo på insidan hade vi kunnat få veta hur ni tre var otganiserade, jag gav dig välfigt goda möjligheter i r1 att klargöra om du var i par med Sidd eller inte.

Nu har vi två misstänkta ulvar och en bekräftad ulv i detta klustret, och trovärdigheten hos de misstänkta ulvarna är körda i botten. I ditt fall pga att du medvetet spelade ulvigt i r1. I Sidds fall oklart varför han inte outade sin parhäst i r1.

Min teor i slutet av r1 fick stå oemotsagd och det fanns två sätt att tolka det:

1. Du och Sidd bekräftade med er tystnad att ni var ett par.

2. Du och Sidd var inte ett par men eftersom nu var ulvar tjänade ni ingentign på att rätta till missförståndet.

I slutet av r1 tolkades det som alternativ 2 iom dina bibelverser osv, det tolkas fortfarande så iom att du rinligtvis är ulv då du spelat ett spel som gynnar ulvar.

Den stora frågan är ju om Sidd är din ulvkompis eller bara en bybo som hade en dålig r1.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ok byn. Sidd och Rasmus, vi kan rösta ut den ene och offra/nattmörda den andre. Offer är det dock det första som går igenom, jag och Basse la ett väldigt snabbt igår på en av dem. Hur har ni gjort?

Impetigo

Ärkebiskop
Ok byn. Sidd och Rasmus, vi kan rösta ut den ene och offra/nattmörda den andre. Offer är det dock det första som går igenom, jag och Basse la ett väldigt snabbt igår på en av dem. Hur har ni gjort?
Vi la vårt ganska snabbt men inte väldigt snabbt. Ulvarna lär ha hängt på låset för att lägga första mordet så vi kan aldrig vara säkra på att ni hann först.

Jag tänker att Rasmus ich Sidd får fortsätta försvara sig under dagen och sen lägger vi alla våra röster på den som ni inte har nattmord på ca 20.00. Detta för att försvåra för ulvarna om de lagt ett extremt tidigt nattmord som de känner sig trygga med.

Alltså attni inte avslöjar vem ert nattmord ligger på förrän ganska sent.

RasmusL

Champion
Tja alltså fu kan hitta på superkomplexa upplägg som passar din teori, det gör den inte rimligare. Vår spelledare är ny som arrangör och vi vet att han gillar bra brädspel. Jag blir superförvånad om upplägget inte är hyfsat symmetriskt och framför allt om det inte är balanserat. För mycket assymetei blir nästan omöjligt att balansera utan massa test.

RasmusL

Champion
Vi la vårt ganska snabbt men inte väldigt snabbt. Ulvarna lär ha hängt på låset för att lägga första mordet så vi kan aldrig vara säkra på att ni hann först.

Jag tänker att Rasmus ich Sidd får fortsätta försvara sig under dagen och sen lägger vi alla våra röster på den som ni inte har nattmord på ca 20.00. Detta för att försvåra för ulvarna om de lagt ett extremt tidigt nattmord som de känner sig trygga med.

Finns inget skäl att försvara mig.

Sidd

”Bybo”

Så ni vill inte veta vem Rasmus offrade direkt när Anthrox startade R2 vid 21:18?

Gillar inte alls att Impetigo härmed med fast hand vill typ lägga locket på rundan här nu.

Impetigo

Ärkebiskop
Tja alltså fu kan hitta på superkomplexa upplägg som passar din teori, det gör den inte rimligare. Vår spelledare är ny som arrangör och vi vet att han gillar bra brädspel. Jag blir superförvånad om upplägget inte är hyfsat symmetriskt och framför allt om det inte är balanserat. För mycket assymetei blir nästan omöjligt att balansera utan massa test.
Jag tror inte att det är supekomplext:

Sex bybor som har PM-grupper två och två (mäktigt), men tror att de är ulvar (dåligt) och inte har några förmågor förutom nattmordet som de delar med ulvarna genom snajptävling (mycket svagt)

Tre ulvar (starkt) som eventuellt har någon begränsning på son PM-grupp (t ex att Jesus inte ingår i PM-gruppen) men som har en del power i form av Jesu krafter.

Jag tror nu att Sidd är Jesus som omvänt Rasmus och Octas ”cell” redan vid spelstart vilket gett förutsättningarna ovan.

Rasmus och Octa har spammat bibelord i form av en klassisk Spartacus så att Jesus-Sidd inte ska bli omedelbart utoekad när han väl drar ettbibelord.

Jag tror att ulvarna kände sig trygga med sitt tidga nattmord på Vimes och sparade på krutet. Den enda förmåga de nu använt är den som fick Vimes att presenteras som grön i början av r2 och det var en nattförmåga.

Jag får bära hundhuvudet för att jag inte direkt outade att Enpi var min kompis, det hade varit enklare att sortera fram Jesus ur kristendomsgänget om jag gjort det.

Sidd

”Bybo”
när han väl drar ettbibelord
Visst -jag skulle egentligen inte tveka på att kunna fluffa bibelord.
Men ni ska slippa då denna gång för att du eller andra ska tro att jag håller på med några mirakel eller nåt.

Precis som med emojjisarna så verkar jag tycka lite annat än flera men visar ärligt var jag står och följer lag-linjen så att jag inte ska skapa mer brus.

Egentligen rätt svag substans i ditt gräv.

Gräv vidare tack🤘

RasmusL

Champion
Jag tror att vi har bra vinstchanser, vi knep två fulingar i R1 och om jag åker ut blir Sidds tillhörighet tydlig. Om Sidd åker så ja, då kniper vi en till kristen. Win,-win.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Så ni vill inte veta vem Rasmus offrade direkt när Anthrox startade R2 vid 21:18?

Gillar inte alls att Impetigo härmed med fast hand vill typ lägga locket på rundan här nu.
Klart vi vill, berätta!

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag tror inte vi kan förlita oss på offren riktigt, om någon av ni satanister har fått in ett väldigt tidigt offer på en av Sidd och Rasmus är jag ok med att rösta ut den andre, men jag vill verkligen hänga Rasmus.

Impetigo

Ärkebiskop
Om 1. Icke-satanisterna kan nattmörda 2. Sidd talar sanning att Rasmus la ett offer 21:18 så är det aningen tidigare än vårt tyvärr. @fjodorsenuba @Impetigo @Empiricus när la ni era offer?
Det är oftast bäst att uttrycka sig vagt om tidpunkter för sånt här för att försvåra för ulvarnas planering så mycket som möjligt tänker jag.

En ulv-Sidd kan ju mycket väl bara ha dragit till med klockslaget 21.18 för att fösöraöka fiska efter när ni skickade ert nattmord, iom att det inte finns nåt sätt för oss att veta om det ulvarna säger är sant förlorarvi bara på att jämföra våra tider (”tidiagare än, senare än”) med ulvarnas.

Rasmus är ulv så det är inte fel att rösta ut honom men i nuläget tror jag som sagt att Sidd är Jesus så att få ut honom vore guld. Men det är inte uteslutet att vi kan få båda.

Waterhouse

Bring Them Home Now
En ulv-Sidd kan ju mycket väl bara ha dragit till med klockslaget 21.18 för att fösöraöka fiska efter när ni skickade ert nattmord, iom att det inte finns nåt sätt för oss att veta om det ulvarna säger är sant förlorarvi bara på att jämföra våra tider (”tidiagare än, senare än”) med ulvarnas.
Yes 21:18 är exakt när tråden för runda två skapades så tidigast möjliga offer.
Vi la ett offer lite senare, men du tycker inte det är värt att diskutera det då? Sen är jag inte säker på att de kristna/Jesus kan nattmörda, är en satanistgrej enligt första inlägget från SL.

I övrigt så tror jag inte bibelcitaten i tråden är fluff utan fyller någon form av funktion.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Vet inte om det finns så mycket för byn att diskutera isf. Jag ska tänka lite och försöka orka läsa gamla inlägg för att se om jag kommer på något.

Om vi tror att både Sidd och Rasmus är kristna/Jesus så måste vi nog prata om hur och när vi lagt våra offer.

Impetigo

Ärkebiskop
Yes 21:18 är exakt när tråden för runda två skapades så tidigast möjliga offer.
Vi la ett offer lite senare, men du tycker inte det är värt att diskutera det då? Sen är jag inte säker på att de kristna/Jesus kan nattmörda, är en satanistgrej enligt första inlägget från SL.

I övrigt så tror jag inte bibelcitaten i tråden är fluff utan fyller någon form av funktion.
Jag tycker inte det är värt att diskutera mer specifikt än ”lite senare än 21.18”. Förhoppningsvis har vi tidigaste mordet och det låter som att ni var riktigt snabba men vi kommer aldrig kunna veta exakt när ulvarana la sitt så mer diskussion är så kan bara ulvarna tjäna på.

Jag tror just nu som sagt att Octas och Rasmus bibelord varit trams för att täcka en eventuell Sidd-Jesus kommande bibelord.

Om bibelorden var förmågor borde ju något hänt liksom. Kanske skyddade de sig självafeån nattmord men sen aktualiserades det aldrig iom att Vimes blev mördad. Kanske gjorde de nåt vi ibte känner till. Men jag tror just nu att varken Octa eller Rasmaus har några krafter utan att dwt bara var ord.

Kan ju som sgat också vara så att Octa värvade Vimes med sina bibelord men svårt att köpa attandra kristna än Jesus har krafter och vi vet ju ku att Octa inte var Jesus.