Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Att jag inte outade snabbt var ju av precis samma anledning som du höll inne på info.
Inte alls. Jag skrev gång på gång på gång om varför jag höll inne med namnet på min partner men samtidigt skrev att jag hade en partner och att det skulle redovisas innan rundan var slut.

Du skrev ingenting om din eventuella partner trots upprepade uppmaningar och bekräftade aldrig att du alls hade en partner.

Vilket ju är lätt att förstå i ljuset av att du inte har nån partner men hopplöst svårt att förstå i något annat ljus.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Fast lite jobbig designpremiss om ingen väljer bibelvers från NT? ;)
Verkligen, Rasmus angav väl inget citat heller när han anmälde sig. Vilket citat vi angav är totalt brus tror jag. Men det kan ha haft syftet att dölja att bibelcitat har någon annan mening, Octa spammade dem igår, Rasmus skrev ett också, både Rasmus och Sidd har pratat om att det skrivits i bibeltrådar.

Så jag tror Jesus förmågor är knutna till bibelcitat på något vis, men jag tror våra ursprungliga är rent fluff.

Impetigo

Ärkebiskop
Fast lite jobbig designpremiss om ingen väljer bibelvers från NT? ;)
Jo, då hade man väl fått ta den som låg längst bak i GT som fått sitta med Svarte Petter.

Men det verkar som sagt inte vara så Anthrox tänkt överhuvudtaget.

Sidd

”Bybo”
Inte alls. Jag skrev gång på gång på gång om varför jag höll inne med namnet på min partner men samtidigt skrev att jag hade en partner och att det skulle redovisas innan rundan var slut.

Du skrev ingenting om din eventuella partner trots upprepade uppmaningar och bekräftade aldrig att du alls hade en partner.

Vilket ju är lätt att förstå i ljuset av att du inte har nån partner men hopplöst svårt att förstå i något annat ljus.
Spelupplägget att även jag satt i 2-mannacell var inte alls självklart att outa utan att ge kristna mer å mer.
Där å då var det i mina ögon (och även nu fortfarande) inte självklart hur landet ligger.
Du däremot verkar veta mer än mig.
Ser ju att flera ”fastnat” i en möjlig design eller håller låg taktisk profil i frågan.

I stället så brusar ni nu tråden med att det du, jag och alla valde som glad anmälningsfluff skulle då påverka vem som hamnade i vilken fraktion osv.
Men men jag ska (försöka) ligga lågt nu.
Även fast det är märkligt att flera släppte Rasmus så lättvindigt när jag anar att hans offer måste kicka in först mot mig ändå.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Spelupplägget att även jag satt i 2-mannacell var inte alls självklart att outa utan att ge kristna mer å mer.
Där å då var det i mina ögon (och även nu fortfarande) inte självklart hur landet ligger.
Du däremot verkar veta mer än mig.
Ser ju att flera ”fastnat” i en möjlig design eller håller låg taktisk profil i frågan.

I stället så brusar ni nu tråden med att det du, jag och alla valde som glad anmälningsfluff skulle då påverka vem som hamnade i vilken fraktion osv.
Även fast det är märkligt att flera släppte Rasmus så lättvindigt när jag anar att hans offer måste kicka in först mot mig ändå.
Vi har inte släppt Rasmus, men om vi röstar ut dig kan du inte offras. Då kommer först offer lagt på någon annan än dig gå igenom, och det tror vi är Rasmus.

Impetigo

Ärkebiskop
Det är nog ingen som vill att du ligger lågt. Tvärtom har ju bland annat jag uppmanat dig hela dagen att dela med dig av dina tankar om upplägget, hur du ser på Rasmus osv.

Ingen har släppt Rasmus det minsta. Det verkar ju dock som att nattmordet ligger på Rasmus och om det mot förmodan ligger på dig så spelar det juningen roll iom att du blir utröstad.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jaha så du ljög alltså när du sa att han la ett offer på dig? Lite vingligt Sidd.
Läste fel, tyckte du skrev "klippa dig" som att han skulle lagt ett offer på mig.
Men återigen, läs infon jag fick från SL om vad som händer om offret och utröstningen är på samma person, och fråga honom själv om du inte tror mig.

Sidd

”Bybo”
Läste fel, tyckte du skrev "klippa dig" som att han skulle lagt ett offer på mig.
Freudiansk felläsning Waterhouse?

Är du rädd för att du ska offras på sataniskt altare eller?

Vad skulle vi få fram för färg då på dig?

Waterhouse

Bring Them Home Now
Godmorgon satanistklubben!

Vill bara kolla läget, någon som analyserat bibelcitaten i runda 1 och har någon teori? Beter sig Empiricus normalt i PM-chatten Impetigo och vice versa?

Basenanji

Postd20modernist
Det låter ju som en rimlig grej att kolla upp. Själv blir jag lite bedövad av uppgiften, för det finns så många ingångar och tolkningsmöjligheter.

En jag funderat på är om Anthrox i starttrpden valde ut vissa verser för att signalera vilka som är bybor? Allas verser är ju inte med?

Basenanji

Postd20modernist
Och en skitjobbig grej, om man läser startinlägget, är att "min" vers används på ett sätt som kan tolkas som att jag är Jesus. 🫤

Basenanji

Postd20modernist
Men jag vet inte, det är så många möjligheter att jag går bort mig. Är det versernas nummer som säger något, som nån sorts kod? Används verserna för att "göra" något i spel?

Basenanji

Postd20modernist
...och jag tycker fortfarande att det är förvirrande att Vimes presenteras av Anthrox som "kristen tjänare"?! Är det ett stunt av Jesus, att få en ond satanist som Vimes att framstå som kollektinsamlare? Blev Vimes värvad?

(Sorry om jag tar upp sånt ni har rett ut sedan länge)

Och jag blir också helt förvirrad av att de bokstavligen talat har grön färg. Om vi sköna satanisrer är byn borde de väl få röd färg, även om de kramar Jesus?

2 Mos 14:24
Strax före gryningen såg Herren från pelaren av eld och moln ner mot egypternas här, och han spred förvirring bland dem.

@Vimes har offrats till satanisterna, han var en kristen tjänare. Ge oss ditt bästa döds-gurgel-jagbliroffradavsatanister-ljud.

@Octagonal har kastats ut ur guds hus och lämnats åt sitt öde, han var en
kristen tjänare. Banka en sista gång på kyrkans port och be om förlåtelse för dina synder, innan alla mörkrets fasor sliter dig i stycken.

Waterhouse

Bring Them Home Now
En jag funderat på är om Anthrox i starttrpden valde ut vissa verser för att signalera vilka som är bybor? Allas verser är ju inte med?
Får dubbelkolla men visst var det åtta bibelcitat i startinlägget, allas utom Rasmus som inte skickade in något?

Tror det är en dead end, mer intresserad av de bibelcitat som Octa och Rasmus hävde ur sig i tråden r1.

Waterhouse

Bring Them Home Now
...och jag tycker fortfarande att det är förvirrande att Vimes presenteras av Anthrox som "kristen tjänare"?! Är det ett stunt av Jesus, att få en ond satanist som Vimes att framstå som kollektinsamlare? Blev Vimes värvad?

(Sorry om jag tar upp sånt ni har rett ut sedan länge)

Och jag blir också helt förvirrad av att de bokstavligen talat har grön färg. Om vi sköna satanisrer är byn borde de väl få röd färg, även om de kramar Jesus?
Jag tror på förklaringen att alla som offras av satanisterna framstår som kristna, annars hade hemligheten med spelet (flera satanistceller som är byn) avslöjats direkt i början av runda två. Nu hade vi iofs knäckt det redan runda ett men kunde inte Anthrox vetat när han designade spelet.

Basenanji

Postd20modernist
Denna förvirring gör mig ordentligt passiv. Just nu vill jag rösta ut Sidd, men kan lika gärna rösta ut Rasmus. Varför? Tja, för dribblet om vem som är med i vilken cell, Octas spel, beröringsskräcken och för att Rasmus är skum.

Men jag har inte svårt att tänka mig att en Fjodor eller Empi har långt snyggt hår och en ljusring runt huvet - och att jag helt missförstått spelet.

Och visst, Waterhouses fantastiska fynd att vi alla är satanister, kan ju vara en grej han hittar på efter värvning av Jesuitkåren, men det känns otroligt och jag vill inte sluta gilla Vimes brorsA son verkar ha huset på skaft. Jag litar på honom.

Sidd

”Bybo”
Jag tror på förklaringen att alla som offras av satanisterna framstår som kristna, annars hade hemligheten med spelet (flera satanistceller som är byn) avslöjats direkt i början av runda två. Nu hade vi iofs knäckt det redan runda ett men kunde inte Anthrox vetat när han designade spelet.
Har du svårt att svälja att lillebror lurat dig att tro han var satanist?
Och att ditt geniala upplägg med att Jesus skulle vara ensam mot alla inte höll helt. Jag tycker det var bra av dig å gå ut med upplägget, riktigt vågat och vi fick tag på Octa.
Men det är så uppenbart att det är tvister eller nåt mer i vågkålen.
…Sneglar lite försynt åt Vimes väpnare @fjodorsenuba