solvebring
Superhero
Är jag dum, jag vet inte eftersom jag inte vet vad det betyder eller står för... Vart kommer rollspelsnamnet Götterdämmerung ifrån? Vad betyder det, vad står det för?
Dessutom känns det nog inte så lovande som spelare att just spela ett spel vars namn betyder undergång ... Det lär ge taskiga vibbar och känslor så fort SL slår en tärning eller ska öppna munnen. Hehehe......och av den anledningen tycker jag att namnet inte riktigt passar in på spelet. Det är liksom för mycket 1800-tals germansk nationalromantik över det, inte så mycket mysterier, konspirationer och 1700-tal. Men det är min personliga åsikt.
Senbarock (1710-tal) sett genom romatikens glasögonlinser.Överhuvudtaget har jag fått noll 1700-talsvibbar av det jag sett av spelet.. antingen är det romantiken eller barocken som spökar (bara val av kläder och färgskala!)...
Då kan SL använda Björn Holms många romaner med deckare och äventyr i karolinermiljö som inspirationskälla. Några är skrivna nästan som rollspelsäventyr (t ex Kungens sista skärv där ett gäng väldigt rollspelsmässiga äventyrare ska råna Riksbanken 1717.) Jag har träffat Björn en gång och, ja, han är gamer om än i liten skala.mmm vi får väl säga senbarock då... sista varvet på karolinerna osv...
Ni får ursäkta en sådan som lilla jag här, historia är inte min starka sida. Speciellt inte årtal innan 1900 .Barocken är 1600-tal i huvudsak... inte 1700-tal.