EchonCique
Hero
Re: Regler vs inte
Det som alla har gemensamt är att de har taktikvalskort som avgör vad som händer i en strid, dvs vem som blir anfallare, försvare eller något annat. Vilket i sin tur avgör vem som chansen att få in en träff eller fler och vem som försvarar sig etc. Du förstår.
Prova något av de system som Krille, Snigel eller jag snott ihop då? Krilles hittar du lämpligtvis i Skymningshem: Andra Imperiet. Mitt och Snigels är inte publicerat ännu, men det lär komma bådas två.Alla regelsystem jag testat ger träiga strider med tennismatchkänsla. Nu har jag i och för sig inte testat speciellt många och inga som kostar pengar. Problemet är nog att varken jag eller mina spelare har någon erfarenhet av riktig eldstrid och att riktig eldstrid är väldigt mycket slump.
Det som alla har gemensamt är att de har taktikvalskort som avgör vad som händer i en strid, dvs vem som blir anfallare, försvare eller något annat. Vilket i sin tur avgör vem som chansen att få in en träff eller fler och vem som försvarar sig etc. Du förstår.