Re: Va? Ett av mina gamla favoritband? (ant+ot)
jag har gjort fyra cmass-omslag.. och håller just nu på med omslaget till nästa cmass-skiva...
Det måste vara de som följde efter Chapter VI (den nyaste jag har) då jag inte hittar fler album i min skivhylla med ditt namn på. Jag ser förresten att du även var inblandad i designen av deras Sigge Fürst-EP. En riktig kultraritetplatta som jag är jäkligt glad att jag har.
Och för att fortsätta vara Candlemass-relaterat så kan jag ju nämna att jag även gjort båda Krux-omslagen (Leif Edlings andra band).. ;-)
Om du har Krux 2, så kan du ju även spana in min dotter Lyra nånstans på omslaget... du mötte ju henne på konventet senast, eller hur? ;-)
Jag har ingenting med Crux men om lyra är med på omslaget så är det anledning nog att skaffa den.
Däremot så är jag en av de få i landet (känns det som i alla fall) som har en platta med hans andra sidoprojekt, Abstract Algebra, som bara dök upp och försvann.
Då både hennes far och gudfar har dokumenterat god musiksmak så kan jag andas ut i förvissningen om att ännu ett oskyldigt barn har räddats ur det totala kulturmörker som de annas hänvisas till i form av Markoolio och tecknade tyska techno-krokodiler.
Om du nu förresten är personligt bekant med Leif Edling så kanske du sitter inne med något snaskigt skvaller om varför herr Marcolin ännu en gång lämnat bandet?
(För gott verkar det denna gång, då någon förklaring har inte givits någonstans vilket tyder på en hel del upprörda känlsor.)
/Anders (nyfiken men tightläppad om så skulle behövas)