Nekromanti Hjälp med fodral till album!

Troberg

Sinister eater
Definitivt #2. Enkla motiv med bara text har gjorts förr, men det andra drar verkligen blicken till sig. Frasen "Something wicked this way comes" poppade upp i mitt huvud, molnet såg verkligen ondskefullt ut.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tycker också #2 var bättre... men har du testat att ha sånt där skrap och bilden...? It's so crazy that it just might work.

Troberg

Sinister eater
men har du testat att ha sånt där skrap och bilden...?
Jag såg inte ens skrapet, har monitorn ställd för att ge bra kontrast på text. Nåja, #2 är fortfarande bäst.

DesertRain

Hero
Nummer två är bäst, men ska bilden täcka hela framsidan eller bara vara en liten i mitten?

Arfert

Facit
Tveklöst nr 2... fast du kanske ska testa lite andra typsnitt också.

/ Tomas (som har designat ett trettiotal skivomslag, både till vinyl och CD).

Eksem

Champion
Jag tyckte för all del att teckensnittet var väldigt passande. Mitt problem är istället färgerna. Det är lite för blekt, tycker jag. Fast det kan vara min skärm, förstås.

Mattis

Swordsman
Tvåan är helt klart bättre. Vad är det för genre? Kanske borde titta in på ett nytt typsnitt, det ser inte så bra ut i full upplösning. Testa att göra bakgrunden lite mer bruntonig för att leka med den gula texten.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Hjälp med fodral till album! (ot)

/ Tomas (som har designat ett trettiotal skivomslag, både till vinyl och CD).
Några artister man kan tänkas ha hört talas om?

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Va? Ett av mina gamla favoritband? (ant+ot)

(Springer och kollar skivhyllan.)

Ja jävlarns!!! :gremshocked: I konvolutet till plattan "Chapter VI" läser vi; "Cover design and illustration by Tomas Arfert." Störtcoolt! :gremcool:

/Anders (impad)

Arfert

Facit
Re: Va? Ett av mina gamla favoritband? (ant+ot)

jag har gjort fyra cmass-omslag.. och håller just nu på med omslaget till nästa cmass-skiva... Och för att fortsätta vara Candlemass-relaterat så kan jag ju nämna att jag även gjort båda Krux-omslagen (Leif Edlings andra band).. ;-)

Om du har Krux 2, så kan du ju även spana in min dotter Lyra nånstans på omslaget... du mötte ju henne på konventet senast, eller hur? ;-) Edling är hennes gudfar, han har till och med tagit med henne i creditsen på senaste cmass-plattan (den vita med korset på framsidan). *stolt pappa*

Johan K

Gammal & dryg
Jag gilar nog faktsitk allternativ 1.
Det känns på nått sätt mindre plottrigt, mer stilrent än ditt andra allternativ. Det är mer rakt på sak.

/ Johan K, som för övrigt funderar på att åka upp & våldgästa sina päron i just Åmål, där vår gode skribent bor,,

solvebring

Superhero
Lirar du black så är 1# självklar!!! :gremgrin:

Då ska du inte bry dig om vad folk tycker, utan vad som gäller inom scenen, vad blackmetalscenen säger... Då är ettan helt klar, och 2# skulle istället uppfattas som kommersiell och fjollig.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Va? Ett av mina gamla favoritband? (ant+ot)

jag har gjort fyra cmass-omslag.. och håller just nu på med omslaget till nästa cmass-skiva...
Det måste vara de som följde efter Chapter VI (den nyaste jag har) då jag inte hittar fler album i min skivhylla med ditt namn på. Jag ser förresten att du även var inblandad i designen av deras Sigge Fürst-EP. En riktig kultraritetplatta som jag är jäkligt glad att jag har. :gremgrin:

Och för att fortsätta vara Candlemass-relaterat så kan jag ju nämna att jag även gjort båda Krux-omslagen (Leif Edlings andra band).. ;-)

Om du har Krux 2, så kan du ju även spana in min dotter Lyra nånstans på omslaget... du mötte ju henne på konventet senast, eller hur? ;-)
Jag har ingenting med Crux men om lyra är med på omslaget så är det anledning nog att skaffa den. :gremwink: Däremot så är jag en av de få i landet (känns det som i alla fall) som har en platta med hans andra sidoprojekt, Abstract Algebra, som bara dök upp och försvann.

Edling är hennes gudfar
Då både hennes far och gudfar har dokumenterat god musiksmak så kan jag andas ut i förvissningen om att ännu ett oskyldigt barn har räddats ur det totala kulturmörker som de annas hänvisas till i form av Markoolio och tecknade tyska techno-krokodiler. :gremgrin:

Om du nu förresten är personligt bekant med Leif Edling så kanske du sitter inne med något snaskigt skvaller om varför herr Marcolin ännu en gång lämnat bandet? :gremtongue: (För gott verkar det denna gång, då någon förklaring har inte givits någonstans vilket tyder på en hel del upprörda känlsor.)

/Anders (nyfiken men tightläppad om så skulle behövas)