Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
I äventyret jag skriver handlar en stor del om att rollpersonerna under äventyrets gång kommer över ett antal mäktiga magiska föremål. Detta för att de mot slutet ska kunna ta sig in i en borg full med farliga piratankor. Jag tänkte försöka ha en stor variation på föremålen så att de flesta typer av rollpersoner kan få något kul. Jag har redan skrivit om en magisk sköld som kan stoppa tiden, så tänker inte upprepa mig om den. Men tänkte be om lite tips angående de andra prylarna. Dels om de idéer jag kommit på är bra, men även förslag på de prylar jag inte hittat på något om än.
Vill säga att det inte gör något om vissa grejer känns lite over powered. Det är meningen att rollpersonerna ska känna sig ganska mäktiga i slutet på äventyret och tuggmotståndet kommer vara stort.
Magiskt svärd - Ger alltid en extra fördel när det svingas.
Magisk Sten - Sätts i det magiska svärdets skaft för att ge extra skada (vet inte hur mycket än, förslag mottages).
Magisk stav - Har inte helt bestämt mig angående denna, men tänker mig att den ska ha några inbyggda viljepoäng (vet ej hur många, förslag mottages) och besvärjelser (vet inte hur många och vilka, förslag mottages)
Magisk mantel - Tänker att man kan offra tre viljepoäng för att bli onsynlig i fem sekunder. Vad sägs om det?
Magisk pilbåge - Ingen aning, förslag mottages.
Magiskt harnesk - Ingen aning, förslag mottages.
Magisk hjälm - Ingen aning, förslag mottages.
Magisk morgonstjärna - Ingen aning, förslag mottages.
Stort tack på förhand!!
Vill säga att det inte gör något om vissa grejer känns lite over powered. Det är meningen att rollpersonerna ska känna sig ganska mäktiga i slutet på äventyret och tuggmotståndet kommer vara stort.
Magiskt svärd - Ger alltid en extra fördel när det svingas.
Magisk Sten - Sätts i det magiska svärdets skaft för att ge extra skada (vet inte hur mycket än, förslag mottages).
Magisk stav - Har inte helt bestämt mig angående denna, men tänker mig att den ska ha några inbyggda viljepoäng (vet ej hur många, förslag mottages) och besvärjelser (vet inte hur många och vilka, förslag mottages)
Magisk mantel - Tänker att man kan offra tre viljepoäng för att bli onsynlig i fem sekunder. Vad sägs om det?
Magisk pilbåge - Ingen aning, förslag mottages.
Magiskt harnesk - Ingen aning, förslag mottages.
Magisk hjälm - Ingen aning, förslag mottages.
Magisk morgonstjärna - Ingen aning, förslag mottages.
Stort tack på förhand!!