Nekromanti Hjälp mig göra indierummet på LinCon

Pilzefrau

hon/henne
Jo, som har framgått ska jag arrangera Indierummet på LinCon i år. Nå, ett indierum består av tre sorters personer:
- rena spelledare, som tar med sig spel de tycker om (och kanske har skrivit själva) och räknar med att finnas där för att spelleda för besökare
- oskyldiga konventsbesökare, helt omedvetna om indierollspelens magiska värld
och
- glada rollspelare och forumiter som vet att de tycker om att spela indie, och mest hänger i indierummet för att det är goda chanser att spela saker.

Den andra gruppen kan jag inte göra så mycket åt här. Om du har tänkt åka på LinCon och spela det fräsiga Eon-scenariot kan jag tipsa om att testa indierummet också, men det är ungefär det.

Det jag är ute efter att locka dit från forumet är främst den tredje gruppen (men såklart den första också). Ett indierum blir precis så mysigt och levande som man gör det. På mitt andra GothCon såg jag mig aldrig som riktig arrangör, men Berättelser från Staden var såpass spelledarlöst att jag på sista dagen kunde ta hand om en grupp besökare helt utan hjälp. Ju fler spelglada personer som finns i ett indierum, desto fler kan man ackommodera.

Så min uppmaning är: åk på LinCon, kom till indierummet och spela med oss! Vill du spelleda, kanske till och med ditt eget spel, vore det fantastiskt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Indierummet är ett bra ställe att pröva benen som konventsspelledare. Man kan oftast lära sig något spel som spelare, och sedan leda det själv vid ett senare tillfälle.

krank

Går ondskans ärenden
Jag kommer kanske att finnas på plats i år , och vara hyfsat redo att spelleda Evolutionens Barn, Null State eller VÄRMEDÖD. Även om VÄRMEDÖD inte riktigt har en spelledare. Eller, öh, kanske är ett rollspel. Shit man, whatever.

Och Null State är dessutom ganska traddigt, men jag har bestämt att det räknas som indie ändå eftersom det delvis är influerat av indierörelsen (Neotrad, pseudo-OSG, whatever).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag räknar nog med att dyka upp i och med att det blir ett indirum. Har ingen större erfarenhet som spelledare när det kommer till indi, men kan nog i viss mån ställa upp som sl om det skulle behövas.

Kan ta med mig Sjätte Inseglet ner, har både spelat och varit "sl" i det.

krank

Går ondskans ärenden
Antemannen said:
kkosta det någonting att gå till Indie-rummet?
Inte ett öre. Det är drop-in; man behöver inte anmäla sig, och har man betalt inträdet på konventet så är man välkommen.

Eller ja, så har det varit förut iaf. Såvitt jag förstått.

Pilzefrau

hon/henne
Helt rätt: indierummet kostar ingenting, men konventet tar ett inträde.

Vad kul att du kommer, krank! Eller var det ett missförstånd om vilket konvent det var? Indierummet finns på GothCon med, och där gälelr såklart samma sak, men där litar jag redan på att det kommer finnas nog med folk för att göra det bra.

krank

Går ondskans ärenden
Pilzeman said:
Vad kul att du kommer, krank! Eller var det ett missförstånd om vilket konvent det var?
Det var det. =) Jag skyller på att jag inte ska skriva saker när jag är trött. Jag utesluter i och för sig inte att jag tar mig till LinCon heller... Har redigerat mitt inlägg därefter =)

krank

Går ondskans ärenden
Pilzeman said:
Vad kul att du kommer, krank! Eller var det ett missförstånd om vilket konvent det var? Indierummet finns på GothCon med, och där gälelr såklart samma sak, men där litar jag redan på att det kommer finnas nog med folk för att göra det bra.
Missförståndet reddes ut, men nu randas nya tider: Sannolikheten för ett Krankskt uppdykande närmar sig 1. Kommer isåfall att medtaga några ex av Evolutionens Barn, Null State och VÄRMEDÖD som jag kan svinga omkring mig. Kan spelleda Null State på noll varsel och om allt går vägen kanske det finns möjlighet att speltesta Evolutionens Barn 2.0.

Skulle dock behöva hitta någonstans att sova, men det borde väl inte vara omöjligt att ordna?

Genesis

Ni dés ni maître
Wut? Vad är det här för något? Ett indierum utanför GothCon? Jag vill! När är det? Lita på att jag dyker upp och rockar! Jag har mina egna lir, såklart (Utpost, Sjätte inseglet och numera även Svart av kval, vit av lust), och även det numera omtalade Psychodrame. Om det inte är typ nästa vecka så har jag antagligen också med mig Prosopopée.

Vicotnik, bra om du tar med dig Det sjätte inseglet, förresten. Jag har ingen fysisk kopia! Och jag glömmer alltid att lägga in PDF:en på paddan, dessutom!

Pilzefrau

hon/henne
I och med att du verkar så bestämd så kanske du kollade upp saker mitt emellan dina egna frågor, men svaren är att det är i Linköping 17-20 maj. Vad roligt att du kommer dit! Det kommer rocka!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Genesis said:
Wut? Vad är det här för något? Ett indierum utanför GothCon? Jag vill! När är det? Lita på att jag dyker upp och rockar! Jag har mina egna lir, såklart (Utpost, Sjätte inseglet och numera även Svart av kval, vit av lust), och även det numera omtalade Psychodrame. Om det inte är typ nästa vecka så har jag antagligen också med mig Prosopopée.

Vicotnik, bra om du tar med dig Det sjätte inseglet, förresten. Jag har ingen fysisk kopia! Och jag glömmer alltid att lägga in PDF:en på paddan, dessutom!
Jag tar med Det sjätte inseglet samt om jag hinner få hem så kommer jag även ta med mig Fiasco & A Taste for Murder.

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag kommer i alla fall kika förbi och träffa forumister då jag har tänkt vara hela helögen på konventet. Kanske till och med spela något i indierummet, vi får se.

/Ulfgeir

Vicotnik

Den onde
Staff member
För övrigt så tar jag med mig min vattenkokare, kanske någon tekanna och te (lös och påsar) med mig ner.

G

Guest

Guest
Vicotnik said:
För övrigt så tar jag med mig min vattenkokare, kanske någon tekanna och te (lös och påsar) med mig ner.
Då tar jag med mig pulverkaffe för oss koffeinister.