Nekromanti Hjälp mig göra indierummet på LinCon

krank

Går ondskans ärenden
Stövelkatten said:
Då tar jag med mig pulverkaffe för oss koffeinister.
Koffein finns iofs i té också, även om det har ett annat namn då...

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har någon sorts taiwanesiskt snabbkaffe i portionsform som min flickväns mamma köpte för att jag skulle ge till mina föräldrar; något som aldrig blev av. Det kan jag ta med, om ni vågar!

Jag har också kopiösa mängder kinesiskt te och ett helt traditionellt te-set! Fast det blir nog rätt jobbigt att baxa med sig …

G

Guest

Guest
Genesis said:
Jag har någon sorts taiwanesiskt snabbkaffe i portionsform som min flickväns mamma köpte för att jag skulle ge till mina föräldrar; något som aldrig blev av. Det kan jag ta med, om ni vågar!
Bring it, scruffy! :gremlaugh:

krank

Går ondskans ärenden
krank said:
Missförståndet reddes ut, men nu randas nya tider: Sannolikheten för ett Krankskt uppdykande närmar sig 1. Kommer isåfall att medtaga några ex av Evolutionens Barn, Null State och VÄRMEDÖD som jag kan svinga omkring mig. Kan spelleda Null State på noll varsel och om allt går vägen kanske det finns möjlighet att speltesta Evolutionens Barn 2.0.

Skulle dock behöva hitta någonstans att sova, men det borde väl inte vara omöjligt att ordna?
Det ser ut att bli lite klurigt med försäljningen; de har tydligen nyss styrt upp ordentligt för butikerna som ska vara där. De betalar några tusen för nöjet att få kränga grejer. needless to say är det inte ett alternativ för mig.

Så om det sker någon försäljning, så blir det utanför konventsområdet.

Pilzefrau

hon/henne
Elmrig said:
Vill du ha hjälp med något? Saker, bära, etc?
Var det här till mig?
Isf, inte egentligen. När vi kommer dit får vi se hur mycket som kommer behöva flyttas iordning vad gäller stolar och bord och så, men jag tolkar det på arrangörsansvarig som att de kommer ha det så klart för oss som de kan. Annars är indierummet inte så krävande fysiskt.

RasmusL

Champion
Pilzeman said:
Elmrig said:
Vill du ha hjälp med något? Saker, bära, etc?
Var det här till mig?
Isf, inte egentligen. När vi kommer dit får vi se hur mycket som kommer behöva flyttas iordning vad gäller stolar och bord och så, men jag tolkar det på arrangörsansvarig som att de kommer ha det så klart för oss som de kan. Annars är indierummet inte så krävande fysiskt.
Nog var det till dig alltid. Omflyttningen beror lite på om du vill ha alla bord och stolar kvar i rummet (det var i R-korridoren?) och vilket förråd du ska lagra eventuellt oönskade möbler i. Säg till om det är något, går på LiU (även om jag bor i Norrköping och jsut nu exjobbar i Finspång) så kan finnas till hands om det skulle behövas.

Rickard

Urverk speldesign
Genesis said:
Good shit!

/Han som nu har testat det och kan säga att det smakar som chokladkaffe

krank

Går ondskans ärenden
  • Just nu känns det som att konvent kostar mer energi än de ger, för mig. Jag hade inte i närheten av så roligt på Gothcon som jag borde/brukar.
  • Ekonomi. Har visserligen transport ordnad, men inträde + mat och alltsammans känns som en tveksam omkostnad just nu. Framför allt sådär i slutet av månaden innan nästa löning. Kommer att ha en lönefri månad i sommar, behöver spara undan. Kapa sånt som inte känns värt det.
  • Krånglet med butiksgrejen och försäljningen.
  • Känner att jag kommer att behöva ett par dagar däromkring för att hämta energi inför sista rycket på jobbet, innan terminen tar slut.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Archemon said:
Låter kul! Räknar du Apocalypse World som ett Indie spel?

//Peter
Jag tror det räknas som ett indie spel, i och med att det brukar finns på gothcons indierum.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Amatörspeltillverkare på Lincon

Det ser ut att bli lite klurigt med försäljningen; de har tydligen nyss styrt upp ordentligt för butikerna som ska vara där. De betalar några tusen för nöjet att få kränga grejer. needless to say är det inte ett alternativ för mig.

Så om det sker någon försäljning, så blir det utanför konventsområdet.
Jag vet inte vilka erbjudanden Lincon har för presumtiva spelförsäljare i år, men de senaste åren har de varit patetiskt dåliga jämfört med Gothcon. Som tur är kommer jag att vara i Malmö och spela Magic istället, så jag slipper sura över att jag inte får en rimlig chans att försöka sälja mina spel på Lincon.

/tobias

krank

Går ondskans ärenden
Re: Amatörspeltillverkare på Lincon

Gurgeh said:
Jag vet inte vilka erbjudanden Lincon har för presumtiva spelförsäljare i år, men de senaste åren har de varit patetiskt dåliga jämfört med Gothcon. Som tur är kommer jag att vara i Malmö och spela Magic istället, så jag slipper sura över att jag inte får en rimlig chans att försöka sälja mina spel på Lincon.

/tobias
Var ute i hyfsat dålig tid både inför GC och LC.

GC: "Klart, ska inte vara några problem".
LC: "Tja, öh, vi har just drivit igenom och styrt upp butikerna, och får å va butik får du betala nåra tusen, annars får du gå utanför konventsområdet"

Jag = inte imponerad. Ska testa att vara ute i bättre tid nästa år, så får vi se.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Det här understryker varför GothCon är konvent #1 som man inte vill missa och varför LinCon känns sådär halvljummet. Men det kanske är lättare om man skapat sig ett väloljat maskineri genom åren å andra sidan.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Det intryck jag fått av Lincon när det gäller butiker är att de skiter i om du är Science-Fiction-bokhandeln och vill ha ett helt rum, eller om du är en snubbe med två spel som vill ha ett bord i ett hörn. Men jag hoppas att det intrycket bara baseras på fördomar och inte på verkligheten. Någon som vet mer får gärna ta mig ur mina villfarelser.

/tobias

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Jag har hört från andra som reser runt på konvent att de flesta konvent tar ut avgifter för alla som vill sälja, och att GothCon är ett av få undantag. Har ingen aning om det här spelar in på storleken på företagen, men man hoppas det är en fornlämning från början av -90-talet då hobbyn nu knappast är stor nog för att passa en modell där en liten indierollspelsmakare ska lägga ut tusentals kronor. Det är att skjuta hobbyn i foten och man hoppas konventen har bättre koll där.

RasmusL

Champion
Det börjar dra ihop sig! Vad har vi att se fram emot? Någon som vill fresta med något, spel eller dylikt? Hajpa lite?

Jag kan fresta med konversation, vattenpipa (bara shiazostenar, men iaf) och vin i Ryd som avslutning på längre speldagar för de som hänger i rummet om nätterna och vill hänga på!

Lajje

Veteran

krank said:
Gurgeh said:

/tobias
Var ute i hyfsat dålig tid både inför GC och LC.

GC: "Klart, ska inte vara några problem".
LC: "Tja, öh, vi har just drivit igenom och styrt upp butikerna, och får å va butik får du betala nåra tusen, annars får du gå utanför konventsområdet"

Jag = inte imponerad. Ska testa att vara ute i bättre tid nästa år, så får vi se.
Kom på Kattcon 2012 det är gratis i år för butiker.