Nekromanti Hjälp, nätverkskort?

solvebring

Superhero
Re: Åt helvete!

soulsailor said:
Bor du i lägenhet eller hus? Samt vad är det för material i väggarna som är mellan dig och sändningen? Har märkt att detta påverkar rejält. Hade samma problem som du när jag bodde hos mina föräldrar i ca 1 månad nyligen, hastigheten varierade enormt hela tiden.

Tyvärr har jag ingen bättre lösning än sladd, alternativ gå på en svindyr router och dyrt nätvärkskort...

Har även hört att det kan bero på om det är en ny router mot gamla trådlösa nätvärkskort så kan hastigheten bli skum.
Okej, jo, jag bor i lägenhet och det verkar vara någon form av äldre, rätt tjocka gipsskivor i väggarna.

Ja, det är just det. Jag kommer säkert att få dra nätverkssladd om jag inte kommer på något annat. Imho fett besvärligt och det är satans tråkigt att ha en massa sladdar längs väggar och golv när man tycker att man inte behöver, men med tanke på hastighetsfallet så är det la värt besväret. Kanske.

soulsailor

Veteran
Re: Åt helvete!

Hur är hastigheten via trådlöst om du är i samma rum som routern?

Kan vara betongen som stör lite också, vet att detta påverkar mer än man tror.

Förstår dig, är drygt med sladd om man vill undvika detta.

Ett alternativ är ju usb nätvärkskort med usb förläningssladd. Funkar hyfsat, inte optimalt med en lösning.

Trådlöst nätvärk är tyvärr väldigt olika hur det verkar sända och ta emot sändning.

solvebring

Superhero
Re:Kanske fixat!

soulsailor said:
Hur är hastigheten via trådlöst om du är i samma rum som routern?

Kan vara betongen som stör lite också, vet att detta påverkar mer än man tror.

Förstår dig, är drygt med sladd om man vill undvika detta.

Ett alternativ är ju usb nätvärkskort med usb förläningssladd. Funkar hyfsat, inte optimalt med en lösning.

Trådlöst nätvärk är tyvärr väldigt olika hur det verkar sända och ta emot sändning.
Efter att ha googlat lite läste jag att det är här med försa jacket bara är skitsnack, att man visst kan koppla in i andra eller tredje jacket så länge som man inte kopplat något annat i första jacket, vilket då skulle störa funktionen av seriekoppling från det. Så nu har jag kopplat in routern i ett jack i samma rum istället ... :gremsmile: Hittills funkar det! Hoppas det håller i sig. :gremsmile: