Stormchaser
Veteran
Det var ca 2år sedan jag fick nöjet att spela Eon (3). Nu har tillfället dykt upp igen och framslagen är Lucius, en alv och tillika nekrolog. Valde nekrolog för jag har alltid tyckt de är balla utan att vara allt igenom onda.
Men iom att det var ett tag sedan jag spelade och är inte så insatt längre i magins alla kombinationer och effekter m.m, är min förhoppning att jag denna gång kunde få några förslag på skapande som gör att min char rockar! Mina tidigare magiker har aldrig rockat i strid (eller mkt annat för den delen) utan varit tämligen verkningslösa. Har i efterhand insett att jag inte valt rätt effekter och aspekter att satsa i, så nu ber jag om hjälp.
Min önskan är att skapa en nekrolog vars huvudfokus är Alkemi men att han definitivt även kan göra skada i strid. (Vet ej riktigt ännu vilka alkemiska processer han skall ta för att bli optimerad heller.)
Han har vid skapandetillfället blivit framgångsrik och har totalt 26 st magnituder att köp allt ifrån alkemiska processer till ritualer, effekter och besvärjelser. Aspekter förutom nekro är ej ännu bestämda, så kom gärna med förslag och tillhörande effekter.
Mina funderingar är;
ALKEMI: Vilka alkemiska processer skall han köpa?
- Ska han kunna animera? Isf vilken sort och varför? Han är ju trots allt nekrolog och gillar att hålla diskret profil.
- Kanske en diskret belial som tjänare? (Hur får man då de vandöda att lyda skapare? Lyder de per automatik, eller måste man kasta kontrollera vandöd efter varje kommando? )
- Eller ska han kunna göra artefakter som han kan sälja och tjäna storkovan på/ge till gruppen? Isf vilka? Ex osynlighet magn +Ob2t6. Enkel att göra, stor effekt.
ANFALL: I strid, hur ska han kunna göra maximal skada utan att spendera allt för mkt magnituder på det? (Vad kör Ni på hos era magiker?)
- Lite Geotropi (ex krävs bara lågt fv för att kasta skärpa och kross?)
- Fototropi, 'blixt' .. dålig skada tycker jag.
- Pyrotropi, så svårt att hitta alstra-källor.
- Eller Nekro som är coolare men svååårare att alstra? Isf vilken effekt?
FÖRSVAR: Hur skall han försvara sig?
- Vapenfärdighet?
- Teleportera?
- Skyddande Nomotropi-cirkel?
Eftersom mina tidigare char ej levt upp till ryktet magiker så vill jag nu ta i från fotknölarna och göra detta rätt, I'm talking OP-optimering om det går. So hit me!
Men iom att det var ett tag sedan jag spelade och är inte så insatt längre i magins alla kombinationer och effekter m.m, är min förhoppning att jag denna gång kunde få några förslag på skapande som gör att min char rockar! Mina tidigare magiker har aldrig rockat i strid (eller mkt annat för den delen) utan varit tämligen verkningslösa. Har i efterhand insett att jag inte valt rätt effekter och aspekter att satsa i, så nu ber jag om hjälp.
Min önskan är att skapa en nekrolog vars huvudfokus är Alkemi men att han definitivt även kan göra skada i strid. (Vet ej riktigt ännu vilka alkemiska processer han skall ta för att bli optimerad heller.)
Han har vid skapandetillfället blivit framgångsrik och har totalt 26 st magnituder att köp allt ifrån alkemiska processer till ritualer, effekter och besvärjelser. Aspekter förutom nekro är ej ännu bestämda, så kom gärna med förslag och tillhörande effekter.
Mina funderingar är;
ALKEMI: Vilka alkemiska processer skall han köpa?
- Ska han kunna animera? Isf vilken sort och varför? Han är ju trots allt nekrolog och gillar att hålla diskret profil.
- Kanske en diskret belial som tjänare? (Hur får man då de vandöda att lyda skapare? Lyder de per automatik, eller måste man kasta kontrollera vandöd efter varje kommando? )
- Eller ska han kunna göra artefakter som han kan sälja och tjäna storkovan på/ge till gruppen? Isf vilka? Ex osynlighet magn +Ob2t6. Enkel att göra, stor effekt.
ANFALL: I strid, hur ska han kunna göra maximal skada utan att spendera allt för mkt magnituder på det? (Vad kör Ni på hos era magiker?)
- Lite Geotropi (ex krävs bara lågt fv för att kasta skärpa och kross?)
- Fototropi, 'blixt' .. dålig skada tycker jag.
- Pyrotropi, så svårt att hitta alstra-källor.
- Eller Nekro som är coolare men svååårare att alstra? Isf vilken effekt?
FÖRSVAR: Hur skall han försvara sig?
- Vapenfärdighet?
- Teleportera?
- Skyddande Nomotropi-cirkel?
Eftersom mina tidigare char ej levt upp till ryktet magiker så vill jag nu ta i från fotknölarna och göra detta rätt, I'm talking OP-optimering om det går. So hit me!