Vore även intressant med lite halvmagiska "vardagssaker" till Sanari. Typ... En animerad docka som soper golven om man klappar händerna, en gåsfjäderpenna som skriver om man dikterar, sådana saker.
Sanningen att säga så är de flesta effekter såpass vagt beskrivna att det skulle fungera ganska bra. "Animera" är ett perfekt exempel, kolla upp beskrivningen liksom. Och aktiveringsvillkoren för artefakter finns det inga krav på över huvud taget.
Jag har inga problem med att föreställa mig att sådant finns hos Sanari. Skryt och maktspel, liksom.
Sen är problemet med just att du behöver fixa demoner och ett tjog med massa komponenter i artifakten rent regelmässigt.
Och jag står fast vid min punkt; Det vore mysigt med tex självstädande sopborstar men inte i Eon.
Det är helt enkelt inte passande, varken bland Sanari eller för den delen någonstans i mundana annat än i mycket enstaka fall, och just då, endast som enstaka fall
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.