Nekromanti Hjälp till Alver

Craygh

Swordsman
Vore även intressant med lite halvmagiska "vardagssaker" till Sanari. Typ... En animerad docka som soper golven om man klappar händerna, en gåsfjäderpenna som skriver om man dikterar, sådana saker.

Poseur

Swashbuckler
Vore väldigt mysigt att ha, men kanske inte i Eon.
Vore väldigt konstigt att förklara sådan vardagsmagi bunden i föremål med eons magisystem.

/posuer gnäller lite bara :gremsmile:

Regmolar

Swashbuckler
Vore väldigt mysigt att ha, men kanske inte i Eon.
Vore väldigt konstigt att förklara sådan vardagsmagi bunden i föremål med eons magisystem.
Håller med på båda punkterna.

Sanari eller inte - det finns gränser för hur mycket magi man kan lägga in innan det börjar kännas "inte Eon".

Craygh

Swordsman
Sanningen att säga så är de flesta effekter såpass vagt beskrivna att det skulle fungera ganska bra. "Animera" är ett perfekt exempel, kolla upp beskrivningen liksom. Och aktiveringsvillkoren för artefakter finns det inga krav på över huvud taget.

Jag har inga problem med att föreställa mig att sådant finns hos Sanari. Skryt och maktspel, liksom.

Poseur

Swashbuckler
Sen är problemet med just att du behöver fixa demoner och ett tjog med massa komponenter i artifakten rent regelmässigt.
Och jag står fast vid min punkt; Det vore mysigt med tex självstädande sopborstar men inte i Eon.
Det är helt enkelt inte passande, varken bland Sanari eller för den delen någonstans i mundana annat än i mycket enstaka fall, och just då, endast som enstaka fall

/poseur kom på att det fanns Kaffe

Fienden

Hero
Poseur: Som jag har läst det så är det nog mest "oansvariga" ashariska magiker som sitter och leker med sådant larv som självstädning.

Men som sagt, fortfarande väldigt sparsamt.

Ymir

Liten kantbaron
Äsch, för skryt och maktspel kan man lika gärna ha ett harem av hunkiga thismynglingar. Det är både billigare och mer användbart.

- Ymir, tycker

Poseur

Swashbuckler
Men den bilden är ju inte klar än, den ska ju photoshop moddas!

/posuer som inte skrattat så mycket på länge som Nallo´s alvbilder!