Simon
Swashbuckler
Jag fick ett ryck igår och gjorde en skissversion av en kortspelsidé som har grott i nån vecka. Speltestade några gånger med NilsH och håller på och justerar utifrån det.
Jag ska berätta mer strax, men nu behöver jag hjälp med en grej. Ja, det är en fråga om tärningsmekanismer. Sällan!
Såhär, det finns olika fiender på bordet, som kan ha pansar tre, fyra eller fem. Man anfaller dem med ett knippe t-sexor som har ihjäl fienderna om de blir lika med eller högre än deras pansar.
Jag vill ha tips på hur jag gör en egenskap som gör ens tärninghög mer effektiv mot kanonmaten, de med tre i pansar. Jag vill alltså att man får slå fler tärningar än vanligt, men tärningar som inte är effektiva mot tuffare fiender.
Ska man slå om 5+ med två tärningar? Blir det för ofördelaktigt? Ska 5+ ändras till 4 och ge en extra tärning?
Nåt förslag?
Jag ska berätta mer strax, men nu behöver jag hjälp med en grej. Ja, det är en fråga om tärningsmekanismer. Sällan!
Såhär, det finns olika fiender på bordet, som kan ha pansar tre, fyra eller fem. Man anfaller dem med ett knippe t-sexor som har ihjäl fienderna om de blir lika med eller högre än deras pansar.
Jag vill ha tips på hur jag gör en egenskap som gör ens tärninghög mer effektiv mot kanonmaten, de med tre i pansar. Jag vill alltså att man får slå fler tärningar än vanligt, men tärningar som inte är effektiva mot tuffare fiender.
Ska man slå om 5+ med två tärningar? Blir det för ofördelaktigt? Ska 5+ ändras till 4 och ge en extra tärning?
Nåt förslag?