Re: En runda till innan vi lägger ned
"Det står dig fullständigt fritt. Jag är inte här för att skapa vänner, och huruvida du betraktar mig som "seriös" gör vare sig från eller till i mina ögon."
Är du alltså här för att skapa fiender? Eller sprida "sanningen"? Eller skapa diskussioner som du antar fängslar stora delar av forumet trots att de aldrig bekräftar detta? Varför är du här egentligen?
"Du väljer själv om du ska plocka upp mina brandfacklor."
Jaha, så själva "brandfacklan" är alltså att du är otrevlig och nedlåtande? En sådan retorisk skicklighet har jag sällan skådat.
"Jag har ingenting alls emot folk som är oseriösa i sitt rollspelande (som i, "tar inte hobbyn på allvar"). Jag vill bara inte spela med dem, om jag slipper. En trevligare, mer politiskt korrekt term hade kanske varit "umgängesrollspelare" men det täcker inte riktigt in allt jag ville att termen skulle göra. Det handlar helt enkelt om människor som inte tar hobbyn på allvar och varken är villiga att lägga ner tid, energi eller engagemang (eller ekonomi) på någon del av hobbyn överhuvudtaget."
Så en seriös rollspelare är alltså någon som är villig att lägga ner mycket tid, pengar och energi på att spela rollspel? Någon som engagerar sig och inte ser rollspel som en umgängesform? Någon som du?